2026-06-03, 16:45
Medlem
såg den kostade 25 kr den här veckan för en ring 800 gr ,tror inte jag köpt den förr
tycker Lidls falukorv är bäst men är en bit dit
Citera
2026-06-03, 16:47
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diseledvin
såg den kostade 25 kr den här veckan för en ring 800 gr ,tror inte jag köpt den förr
tycker Lidls falukorv är bäst men är en bit dit

Coop – falukorv, 800 g

Cirkapris: 39 kr, 49 kr/kg
Köttmängd: 59% fläsk- och nötkött
Ursprung kött: Sverige
Betyg: 3 av 5
Omdöme: Ljust kött och klart godkänd konsistens. Sältan och rökigheten finns där och är i hyfsad balans. Några gillar den, flera andra tycker den påminner om kokt eller rå korv i smaken och karaktären, trots att den är ordentligt stekt.

https://alltommat.expressen.se/artiklar/test/stort-test-av-falukorv-basta-och-samsta-varumarkena/
Citera
2026-06-03, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Coop – falukorv, 800 g

Cirkapris: 39 kr, 49 kr/kg
Köttmängd: 59% fläsk- och nötkött
Ursprung kött: Sverige
Betyg: 3 av 5
Omdöme: Ljust kött och klart godkänd konsistens. Sältan och rökigheten finns där och är i hyfsad balans. Några gillar den, flera andra tycker den påminner om kokt eller rå korv i smaken och karaktären, trots att den är ordentligt stekt.

https://alltommat.expressen.se/artiklar/test/stort-test-av-falukorv-basta-och-samsta-varumarkena/

okey tack
får väl prova en ock göra stroganoff på
provade willys falukorv tyckte den var så där

vilken korv vann i testet ?
Senast redigerad av diseledvin 2026-06-03 kl. 17:01.
Citera
2026-06-03, 16:57
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diseledvin
okey tack
får väl prova en ock göra stroganof på
provade willys falukorv tyckte den var så där

vilken korv vann i testet ?

Coop – Gourmet alspånsrökt falukorv, 500 g vann och fick 5/5. Den har dock fått sämre betyg i andra tester.

Tvåa kom ICA Extra Fin Falukorv med 4/5. Den är min personliga favorit.
Citera
2026-06-03, 17:08
Medlem
Onanikrems avatar
Coop har flera olika falukorv, vissa är helt ok Lidls Matriket är bäst bland de billigare, mycket bättre än Scan tex, de har också någon billigare jag inte minns namnet på. Dolumo? Den är inget vidare.. Coop Extra UNDVIK till varje pris, rent äcklig!

Börjat komma något som heter "middagskorv" ser ut som falukorv men det är kyckling-rens i den, undvik!
Citera
2026-06-03, 17:20
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Coop – Gourmet alspånsrökt falukorv, 500 g vann och fick 5/5. Den har dock fått sämre betyg i andra tester.

Tvåa kom ICA Extra Fin Falukorv med 4/5. Den är min personliga favorit.
Coop – Gourmet alspånsrökt falukorv, 500 g är bland de bästa! Gillar du inte röksmak så är den inget för dig. Kvinnan som kommer på regelbundna besök är inte så förtjust i den..

Den kostar aldrig 25kr om det inte är jättekort datum på den.
Citera
2026-06-03, 17:59
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Coop – Gourmet alspånsrökt falukorv, 500 g är bland de bästa! Gillar du inte röksmak så är den inget för dig. Kvinnan som kommer på regelbundna besök är inte så förtjust i den..

Den kostar aldrig 25kr om det inte är jättekort datum på den.
Är inte orden gourmet och falukorv antonymer?
Har iofs inget emot klassikern ugnsbakad falukorv med stuvade makaroner men gourmet är väl att ta i.
Citera
2026-06-03, 18:07
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StojanVlatkovich
Är inte orden gourmet och falukorv antonymer?
Har iofs inget emot klassikern ugnsbakad falukorv med stuvade makaroner men gourmet är väl att ta i.
Visst Inte jag som döpt den! Den är i alla fall i det bättre skiktet om man gillar rökig korv. Kan vara en vattendelare som jag skrev ovan. Brukar ha den på mackor med stark senap, saltgurka och en kall öl till.
Citera
Igår, 11:48
Medlem
var ock köpte en coop falukorv ring i dag men i dag hade de sänkt priset till 17 kr pga att datumet går ut i morgon ,inte provsmakat än
Citera
Igår, 18:55
Medlem
Sladdarens avatar
Priset säger allt, men bara prova den om du gillar den, och då är saken klar som korvspad
Citera
Igår, 19:11
Medlem
Zests avatar
Den är helt ok i mitt tycke, smakar som den ska tillagad.

Är det extrapris för att det är kort datum så är det bara att skiva upp och frysa in tills du ska göra nåt med den.

Som någon annan nämnde att det börjat dyka upp något som kallas för middagskorv - undvik den!
Citera
Igår, 20:58
Medlem
Vem0ths avatar
Funkar bra i stroganoff. Ska jag steka i skivor så väljer jag hellre sorter med högre kötthalt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in