2026-06-03, 13:03
  #1
Medlem
senaste 10 åren är det många nya hus byggda man inte får röka i ock inte närmare än 50 meter från huset
funkar det eller smygröks det kanske t o m i trappen, eftersom nästan alla invandrare röker bor det mindre antal invandrare i rökfria hus ?

är det nån som fått flytta för rökning i rökfritt hus?
__________________
Senast redigerad av diseledvin 2026-06-03 kl. 13:06.
Citera
2026-06-03, 13:06
  #2
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Klart det röks lite varstans i lägenheter!
Citera
2026-06-03, 13:26
  #3
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diseledvin
senaste 10 åren är det många nya hus byggda man inte får röka i ock inte närmare än 50 meter från huset
funkar det eller smygröks det kanske t o m i trappen, eftersom nästan alla invandrare röker bor det mindre antal invandrare i rökfria hus ?

är det nån som fått flytta för rökning i rökfritt hus?

Bor i ett "rökfritt" hus ..

Röker dock bara weed så ingen klagar .
Citera
2026-06-03, 13:40
  #4
Avstängd
triptykens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
Bor i ett "rökfritt" hus ..

Röker dock bara weed så ingen klagar .

Grönt eller brunt? Grönt tycker jag luktar enormt mycket...

Däremot får man säga att du är min sorts favoritgranne. Sitter och röker jazztobak som gör en snäll som pepparkakor
Citera
2026-06-03, 13:42
  #5
Medlem
Det är ingen som röker inomhus eller på balkonger i den fastighet jag bor i, där rökning är förbjudet enligt kontraktet. Ingen rökning på innergården heller. Oklart om det beror på att här bara bor en invandrare, eller att folk helt enkelt har vett att följa den överenskommelse de har gått med på.
Citera
2026-06-03, 14:06
  #6
Medlem
serotonins avatar
Det är kanon med rökförbud i lägenheter för det fick mig att lägga ner rökningen för gott, efter över 30 år, för fyra år sedan. Det blev för jobbigt att gå ut och ta promenader mitt i natten så jag testade att byta till snus och det var mycket lättare än jag trott. Har aldrig känt någon röklukt här så jag tror folk respekterar förbudet.
Citera
2026-06-03, 14:23
  #7
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Grönt eller brunt? Grönt tycker jag luktar enormt mycket...

Däremot får man säga att du är min sorts favoritgranne. Sitter och röker jazztobak som gör en snäll som pepparkakor

Hehe .. Näe jag röker bara grönt då jag odlar själv. Tyvärr tog det 30 år av flummande för att inse att det är det enklaste som finns. Snacka hur många jävla 100.000 eller kanske miljon plus man gett till andra då det kostar 3-400 kronor att odla ett hekto +.

Grannarna är chill , mycket pensionärer och 2 kollegor i trappen
Citera
2026-06-03, 14:36
  #8
Medlem
shotacats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
Hehe .. Näe jag röker bara grönt då jag odlar själv. Tyvärr tog det 30 år av flummande för att inse att det är det enklaste som finns. Snacka hur många jävla 100.000 eller kanske miljon plus man gett till andra då det kostar 3-400 kronor att odla ett hekto +.

Grannarna är chill , mycket pensionärer och 2 kollegor i trappen

Om du odlar själv så borde du investera i en bra vaporizer. Även om grannarna är helt ok med det hela så är krävs det bara en snokare för att det hela ska gå åt helvete och polisens klassiska "Du luktar cannabis" yttras som en ursäkt för att klampa in i lägenheten.
Citera
2026-06-03, 14:44
  #9
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shotacat
Om du odlar själv så borde du investera i en bra vaporizer. Även om grannarna är helt ok med det hela så är krävs det bara en snokare för att det hela ska gå åt helvete och polisens klassiska "Du luktar cannabis" yttras som en ursäkt för att klampa in i lägenheten.

Bryr mig inte .. Jag är 50+ . Vill dom nypa mig så fine . Kör bara 2 plantor åt gången (ringa) , säljer inte ett milligram , jobbar och "laglydig" . Är en omtyckt person i samhället.

Jo tack kom hem en dag och det stank gräs i hela trapphuset då jag missade stänga dörren till odlingsrummet ordentligt . Då vart jag lite pruttnödig . Näe jag är homie med mina grannar då jag jobbar inom en bransch alla människor på jorden älskar och brukar knacka på hos grannarna och lämna lite produkter som mer än uppskattas.

Edit: Jag är oldschool .. Röker bara jointar då jag älskar hela processen .
Citera
2026-06-03, 15:25
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diseledvin
senaste 10 åren är det många nya hus byggda man inte får röka i ock inte närmare än 50 meter från huset
funkar det eller smygröks det kanske t o m i trappen, eftersom nästan alla invandrare röker bor det mindre antal invandrare i rökfria hus ?

är det nån som fått flytta för rökning i rökfritt hus?
Rökfritt betyder väl att man får röka fritt?
Citera
2026-06-03, 15:29
  #11
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peter_pung
Rökfritt betyder väl att man får röka fritt?

Ja, så tolkar jag det med. Fri rökning. Fritt fram att röka.
Citera
2026-06-03, 15:46
  #12
Avstängd
triptykens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
Hehe .. Näe jag röker bara grönt då jag odlar själv. Tyvärr tog det 30 år av flummande för att inse att det är det enklaste som finns. Snacka hur många jävla 100.000 eller kanske miljon plus man gett till andra då det kostar 3-400 kronor att odla ett hekto +.

Grannarna är chill , mycket pensionärer och 2 kollegor i trappen

Ah en granne till mig gör liknande. Men nu har han blivit tillsagd av grannfrun att det "luktar udda" från hans lägenhet. Resten av oss på gården säger att det är hans konstiga matlagning. Hon är så gammal så hon skulle inte förstå ändå så lika bra att alla ljuger litet för henne, hon är toksnäll. Sen får man snacka med han att försöka hålla stängt om sig.

Det raraste är en annan granne som inte riktigt kommit upp i den andras ålder som utbrast "Åh det luktar mah-rih-Uh-ana! Det minns jag från när jag var ung!" ... hursom hoppas ingen av grannarna är svin och dom ser vilken toppenkille du är att bo brevid.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in