Citat:
Ja, jag håller med dig. Netanyahu gör säkert allt för att sabotera fredsavtal. Han drivs av att skapa det förlovade landet till det utvalda folket. Resten av världen är enligt honom goyim. (=sådana som man strösslar med när man behöver).
Och antagligen hör Trump till dem som Netanyahu ser som underlägsna?
Så är det möjligtvis lite synd om Trump som ingått nån sorts ohelig allians med Netanyahu?
Är det inte lite märkligt att jag för någon månad sedan träffar en f.d. hög militär från Bagdad som jag sitter och pratar politik med? Och nu i kväll träffar jag en NATO-snubbe som skickats hem från Bagdad. Han sa att NATO haft ett jättestort kontor i Bagdad med över tusen man. Och att de blivit hemskickade på grund av kriget. Vi pratade lite politik - även om jag försökte undvika det. Varför träffar jag den ene efter den andre högt insatta personen från Bagdad? Och vad ska jag fråga NATO-killen när jag träffar honom nästa gång?
Och antagligen hör Trump till dem som Netanyahu ser som underlägsna?
Så är det möjligtvis lite synd om Trump som ingått nån sorts ohelig allians med Netanyahu?
Är det inte lite märkligt att jag för någon månad sedan träffar en f.d. hög militär från Bagdad som jag sitter och pratar politik med? Och nu i kväll träffar jag en NATO-snubbe som skickats hem från Bagdad. Han sa att NATO haft ett jättestort kontor i Bagdad med över tusen man. Och att de blivit hemskickade på grund av kriget. Vi pratade lite politik - även om jag försökte undvika det. Varför träffar jag den ene efter den andre högt insatta personen från Bagdad? Och vad ska jag fråga NATO-killen när jag träffar honom nästa gång?
Citat:
En stilla undran bara ? Hur gammal är denna sk militär ? Vilket språk kommunicerade ni på ?
Kom ihåg att Saddam avsattes redan år 2003. 23 år sedan nu. 2006 så hängdes han.
Irakier brukar vara urdåliga på tex engelska.
Först år 2018 öppnade NATO ett högkvarter i Baghdad. Men det stängdes nu i mars detta året.
Personalen skickades tydligen till Neapel, Italien.
Innan år 2018 så lär det inte funnits mycket NATO-personal där.
Det är möjligt att det bara finns en liten observationsstyrka kvar i Irak.
Kom ihåg att Saddam avsattes redan år 2003. 23 år sedan nu. 2006 så hängdes han.
Irakier brukar vara urdåliga på tex engelska.
Först år 2018 öppnade NATO ett högkvarter i Baghdad. Men det stängdes nu i mars detta året.
Personalen skickades tydligen till Neapel, Italien.
Innan år 2018 så lär det inte funnits mycket NATO-personal där.
Det är möjligt att det bara finns en liten observationsstyrka kvar i Irak.
Han är 61, vi pratade svenska.
och engelska med NATO-killen.