2026-06-03, 03:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brukstjack
Är det SVT som översätter som skit eller är det nån meme jag är för boomer för att fatta? Vad fan är allt det här junket om "bad man"?

"I ett klipp dyker den 23-årige Vickrum Digwa upp.

– Säg att du är en ”bad man”, kom igen, säger Nowak till Digwa.

– Jag är en ”bad man”, svarar Digwa.

Strax efter går Digwa till attack mot Nowak och hugger honom med en kniv fem gånger."

Typiskt SVT. De insinuerar hånfullt & rasistiskt domderande så att läsarna ska förstå var skulden egentligen ligger.

Guardian, som ju verkligen inte är någon högertidning, skriver däremot såhär:

Mousley said that as they approached each other Nowak asked Digwa if he was a “bad man”, possibly because he had spotted him carrying what the judge described as a “large Sikh dagger” – an unusual sight for an 18-year-old non-Sikh.

The judge said Digwa may have felt he was being disrespected, but added: “I am sure Henry said nothing racist.”

The prosecution, had told the jury at Southampton crown court that while Digwa was wearing a small kirpan (a ceremonial sword or dagger worn by initiated Sikhs) under his clothing around his neck, which met his religious obligation, he also chose to carry the much larger knife.

Onekligen mer begripligt så.
Citera
2026-06-03, 03:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brukstjack
Är det SVT som översätter som skit eller är det nån meme jag är för boomer för att fatta? Vad fan är allt det här junket om "bad man"?

"I ett klipp dyker den 23-årige Vickrum Digwa upp.

– Säg att du är en ”bad man”, kom igen, säger Nowak till Digwa.

– Jag är en ”bad man”, svarar Digwa.

Strax efter går Digwa till attack mot Nowak och hugger honom med en kniv fem gånger."

Jag kan bekräfta att det är du som är en boomer
Citera
2026-06-03, 03:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyDiggerNick
Här en reflektion som inte gäller själva handingen och mordet och polisens agerande.

På X så jobbar algoritmerna hårt för att få i alla fall mig som mottagare av flödet att tro att hela UK kokar och att det bara är det politiska ledarskapet som är way to woke och fel ute.

Idag är det en protest utanför Southamptons polistation som annonserats av Tommy Robinson igår.
Ärligt talat så tänke jag först, färgad av twitter att 100k människor skulle dyka upp och elda upp polistationen och starta någon form av revolution.

Nu följer jag en live på youtube och ser kanske 3k människor som relativt lugnt, civilicerat och utan någon större energi står på sin plats och ropar ngn enstaka ramsa.

Skillnaden mellan viben i det brittiska samhället i verkligheten och hur det framställs på X verkar vara rätt stor.

När en Polack slåss med en sik, så dyker alltså den här Tommy Robinson sedan upp och försvarar slaven framför ariern, vad är han för haschtomte?
Citera
2026-06-03, 03:58
Medlem
Tommy Robinsson är inblandad. Mitt sionismlarm går igång.
Citera
2026-06-03, 03:59
Medlem
brukstjacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Jag kan bekräfta att det är du som är en boomer
Fattar att flerledsfrågor och bisatser kan vara lite kämpiga att dekonstruera men ge inte upp kompis, en dag erövrar du språket!
Citera
2026-06-03, 04:18
Medlem
Varför grips Diwaks familjemedlemmar, när polisasen är ofantligt mer skyldiga till Henrys död.
O då direkt

De orsakade det

Vad ska de komma undan för?
Citera
2026-06-03, 04:20
Medlem
kansascityshuffles avatar
Han som knivhögg fick inga handklovar på sig. White privilege.
Citera
2026-06-03, 05:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LupesVulpus
Varför grips Diwaks familjemedlemmar, när polisasen är ofantligt mer skyldiga till Henrys död.
O då direkt

De orsakade det

Vad ska de komma undan för?

De är som jag förstått misstänkta för medhjälp, mamman ska ha gömt mordvapnet och brodern ska ha ljugit för polisen i telefon och förnekat att BO överhuvudtaget var knivhuggen. Det är även då han ska ha målat upp situationen som en rasistattack från BO.

Men ja poliserna borde stå till svars för detta. En har sagt upp sig och de andra två behandlas för tillfället som vittnen enligt någon post på X jag scrollade förbi.
Citera
2026-06-03, 05:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finporslinet
Tommy Robinsson är inblandad. Mitt sionismlarm går igång.

Tommy har suttit ett flertal fängelsestraff (och överlevt, ska tilläggas) men delar ändå ut instruktioner till brittisk polis hur de ska agera när de kommer fram till brottsplatsen? Rymdödlan Netanyahu sitter nog och ömsar skinn just nu.
Citera
2026-06-03, 06:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyDiggerNick
Här en reflektion som inte gäller själva handingen och mordet och polisens agerande.

Nu följer jag en live på youtube och ser kanske 3k människor som relativt lugnt, civilicerat och utan någon större energi står på sin plats och ropar ngn enstaka ramsa.

Skillnaden mellan viben i det brittiska samhället i verkligheten och hur det framställs på X verkar vara rätt stor.

Lugnt och civiliserat sa du? De är ju djur!

https://www.youtube.com/watch?v=cupL7Je9e7s
Citera
2026-06-03, 07:12
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:

Vad jag menar är den enorma skillnaden mellan hur det beskrivs på X där pakistanska clickbaitkonton skriver direkt från getgården "NU FALLER SOUTHAMPTON. POLISEN HAR LÄMNAT STADEN", och hur uppenbart det är att X ägare Elon pushar sådant content vs verkligheten.

Till slut blev det lite gruff i paritet med vilket reclaim-event som helst i Stockholm. Ok.

Jag lägger mig inte i sakfrågan om protesterna borde varit större/mindre våldsammare/fredligare.
Citera
2026-06-03, 07:21
Medlem
Citat:

Älskar du poliser eller nåt?

Slagit slint eller..

Det där ser ju ut som ett helt vanligt sk "möte mellan människor" som det heter på svenska
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in