2026-06-02, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Han fikk jo flere dommer både rett før og rett etter AE forsvant (2017, 2018 og 2019) hvis jeg ikke tar helt feil.
Han har etter sigende vært inne til soning etter 2019, og altså sluppet ut igjen.
Kan det tenkes at han har blitt overvåket da han slapp ut?

Ellers er det vel kanskje slik at når man som han er involvert i flere straffesaker, så kanskje
en del av etterforskningen i de forskjellige sakene kan overlappe litt, slik at data
hentet inn i én sak kan benyttes i en annen, og omvendt?

Vi husker jo hvordan PSS ble trukket inn i denne saken pga. etterforskning av et annet forhold.

Det er vanskelig å si. Men etterforskningen fortsetter vanligvis ikke etter at tiltalte er blitt dømt. Som SE ble senest i feb 2019.

Her er den opprinnelige artikkelen i VG fra 26. april 2024.

Lørenskog-saken: Politiet vil avhøre straffedømt mann
– Politiet tok kontakt før påske. Han avviste å stille i avhør. Det er også mitt råd til ham. Vi fikk opplyst at han hadde slått inn på en basestasjon, men ikke når og hvilken, sier Holmen til VG.
En basestasjon like i nærheten av S4.
Politiet har blant annet avhørt en mann i kretsen rundt Tom Hagen, og stilt ham en rekke spørsmål knyttet til sitt kjennskap til den straffedømte mannen.

En uke etter forsvinningen, tok politiet ut teledata på ham over fire kalendermåneder fra slutten av 2018 til starten av 2019.
Det er vel nødretten politiet brukte, til å ta ut "teledata" fra telefonen hans fra ca 7. nov 2018 til ca mars engang. Her har jo politiet hentet data så langt tilbake som mulig. Antar jeg.

Nøyaktig hva som ligger i "teledata" er jeg ikke sikker på heller.
Citera
2026-06-02, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
[indent][i]Politiet har blant annet avhørt en mann i kretsen rundt Tom Hagen, og stilt ham en rekke spørsmål knyttet til sitt kjennskap til den straffedømte mannen.

Hvem i kretsen til Tom er dette da, Sn*eve?
Citera
2026-06-02, 23:16
Medlem
Solviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sukhoi34
Har de noe på han da?

Det spiller ingen rolle om de virkelig har noe eller ikke når formålet er å rumpevaske TH. Leser man tilbake i tid har jeg med stor nøyaktighet beskrevet det som nå utspiller seg.

Så en post på FB i dag og der ble dette presentert, dvs en ny "skyldig" i saken og det var ingen av de som kommenterte som gikk på limpinnen ulikt her. Det var latterligjøring av "politiets siste prestasjon" og ganske så enstemmig at de burde forholde seg til TH hva angår hvem som er skyldig i hva.

Team TH som nå maler dette frem og tilbake, opp og ned burde fokusere mere på Facebook da folk syntes mere klare på at TH ikke glir av kroken selv med dette siste sprell. Og hele poenget med denne kampanjen er jo å understreke at politiet mener TH ikke bare er uskyldig, men et offer med tungt tap i saken, hvilke takk og lov folk ikke ser ut til å kjøpe tross alt sludder og slarv man kan lese her i disse dager.

Så kan det fake blonde djevel kvinnfolket på orde og hint kjøre fyren så lenge det går da få eller ingen direkte kan redegjøre eller forsvare seg mot hva man nøyktig gjorde den dag for syv åtte år siden. Så skal vi se karrieren hennes skyter fart i all den tid hun "tar en for laget", juger og bedrar.

Historisk sett er det ikke noe problem å rekruttere norsk søppel til delaktighet i operasjoner som dette.

Under annen verdenskrig bygde mang en trønder uten blygsel flyplass til tyskerene som så kunne sette inn mere i kampene mot nordmenn i Narvik.

Det samme ser vi her i herrens år 2026 hvor sjelløse tapere mere en gjerne tar grep for å dekke over drap for en rik mann. Vi snakker om taperenes tapere. Virkelig avskum.

De vil holde på her som om dette var noe faktisk spennede og "etterforske" denne ufyselige ES som er perfekt fall guy for saken og TH sin uskyld. Folk som måtte lese forumet skal tro at det er fremgang i saken når det hele bare er piss.

Man får litt avsmak i munnen når ludder sjeler pisker opp piss.
Citera
2026-06-02, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Hvem i kretsen til Tom er dette da, Sn*eve?

Hva skulle i tilfelle ligge til grunn for at den du nevner skulle være avhørt hos politiet i denne saken?
Citera
2026-06-02, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solvius
Det spiller ingen rolle om de virkelig har noe eller ikke når formålet er å rumpevaske TH. Leser man tilbake i tid har jeg med stor nøyaktighet beskrevet det som nå utspiller seg.

Så en post på FB i dag og der ble dette presentert, dvs en ny "skyldig" i saken og det var ingen av de som kommenterte som gikk på limpinnen ulikt her. Det var latterligjøring av "politiets siste prestasjon" og ganske så enstemmig at de burde forholde seg til TH hva angår hvem som er skyldig i hva.

Team TH som nå maler dette frem og tilbake, opp og ned burde fokusere mere på Facebook da folk syntes mere klare på at TH ikke glir av kroken selv med dette siste sprell. Og hele poenget med denne kampanjen er jo å understreke at politiet mener TH ikke bare er uskyldig, men et offer med tungt tap i saken, hvilke takk og lov folk ikke ser ut til å kjøpe tross alt sludder og slarv man kan lese her i disse dager.

Så kan det fake blonde djevel kvinnfolket på orde og hint kjøre fyren så lenge det går da få eller ingen direkte kan redegjøre eller forsvare seg mot hva man nøyktig gjorde den dag for syv åtte år siden. Så skal vi se karrieren hennes skyter fart i all den tid hun "tar en for laget", juger og bedrar.

Historisk sett er det ikke noe problem å rekruttere norsk søppel til delaktighet i operasjoner som dette.

Under annen verdenskrig bygde mang en trønder uten blygsel flyplass til tyskerene som så kunne sette inn mere i kampene mot nordmenn i Narvik.

Det samme ser vi her i herrens år 2026 hvor sjelløse tapere mere en gjerne tar grep for å dekke over drap for en rik mann. Vi snakker om taperenes tapere. Virkelig avskum.

De vil holde på her som om dette var noe faktisk spennede og "etterforske" denne ufyselige ES som er perfekt fall guy for saken og TH sin uskyld. Folk som måtte lese forumet skal tro at det er fremgang i saken når det hele bare er piss.

Man får litt avsmak i munnen når ludder sjeler pisker opp piss.

De virker veldig opprørt over denne deres påståtte rumpevask av TH? Hva er grunnen til det? Du er jo en av få som mener at Fru Hagen fortsatt kan være i live fordi liket av henne ikke til nå er funnet. Om så til forannevnte er jo TH helt uskyldsren og uten behov for noe som helst av vask, eller?
Citera
2026-06-02, 23:56
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Hva skulle i tilfelle ligge til grunn for at den du nevner skulle være avhørt hos politiet i denne saken?

Sn*eve var jo anfører i Pareto-saken, som tidlig ble ansett som et mulig motiv mot TH.
Så da burde jo han vært av interesse for politiet, i forhold til hvem som kunne ha interesse
av å bortføre (eller drepe) AEH. Det er en mulighet jeg mener politiet bør ha benyttet seg av.
Og såvidt jeg forstår var også dette tema tidig i etterforskningen. Altså at Pareto-saken kunne
være relevant.
Citera
2026-06-03, 00:03
Medlem
Citat:
Sn*eve var jo anfører i Pareto-saken, som tidlig ble ansett som et mulig motiv mot TH.
Så da burde jo han vært av interesse for politiet, i forhold til hvem som kunne ha interesse
av å bortføre (eller drepe) AEH. Det er en mulighet jeg mener politiet bør ha benyttet seg av.
Og såvidt jeg forstår var også dette tema tidig i etterforskningen. Altså at Pareto-saken kunne
være relevant.

Hvorfor skulle Sn3ve i et eventuelt avhør konfronteres med sin tilknytning til denne nå nye siktede for drap/medvirkning til drap i forbindelse med denne Paretosaken? Tror jeg har ramlet av lasset. Ser ikke koblingen.
Senast redigerad av Kokadu 2026-06-03 kl. 00:18. Anledning: Rette
Citera
2026-06-03, 01:13
Medlem
Solviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
De virker veldig opprørt over denne deres påståtte rumpevask av TH? Hva er grunnen til det? Du er jo en av få som mener at Fru Hagen fortsatt kan være i live fordi liket av henne ikke til nå er funnet. Om så til forannevnte er jo TH helt uskyldsren og uten behov for noe som helst av vask, eller?

Du skjønner kansje ikke dette her, men det er ikke bevist forbi enhver tvil at AEH faktisk er død. Til det trengs det bevis, hvilke vi ikke har fått eller kan se. Hun er antatt drept. Det er beklagelig for deg om du selv ikke evner å holde flere teorier kjørende paralellt på en gang. Så får det være en trøst at jeg har vært borti en fyr som ikke kunne tygge tyggegummi og samtidig gå samtidig. Da gikk det varmt i hodet.

Det er for meg overveiende sannsynlig at AEH er drept. Viss du ikke klarer å skille mellom noe som er bevis og noe man ikke har bevis for, spiller det ingen rolle hva noen prøver å formidle til deg i all den tid det uansett ikke er kapasitet i mottaket.

Jeg tror TH er skyldig i dette, men jeg kan ikke si med hånden på hjerte og sverge på det for det er ikke 100% bevist.

Dvs at jeg holder åpent for begge deler, men heller til skyldig. Det er veldig beklagelig for deg om du ikke evner å se nyanser og være åpen for flere teorier uten å gå i vranglås på en. Det betyr ikke at man er tilbakestående, men det heller mere i rettning av det en det motsatte feks.

Som en som kan dokumenterer da det står sort på hvitt her på forumet skrevet av meg og datert av systemet, hvor jeg påpeker dette som nå skjer skulle skje lang tid tilbake, nemlig at politiet ville trekke frem en eller annen syndebukk for å renvaske TH ytteligere, utspiller seg nå i full blomst og den ene mere blåøyd en den andre tror at saken nå nærmer seg en løsning, hvilke de ikke gjør. Politiet er en ganske æresløs yrkesstand. De hilser til lua og gjør det ledelsen sier i håp om bedret karriere og det trenger ikke være noe moralsk riktig.

Jeg har store problemer med å forstå at noen virkelig mener noe er en sannhet fordi media og politiet sier det, mens det faktisk ikke er støttet med empiriske bevis. Da eksisterer feks gud fordi det er trykket flere millioner bibler. Det er like intelligent. Det er ikke alle forunt å evne å tenke selv. Man har de tanker andre plasserer i sitt lille eller store hode og der settes alle grenser og regler, dvs fra andre utsagn. Enda færre kan klare å holde hodet kaldt og faktisk holde åpent for flere scenarier, fremfor å ha lockinn på kun et.

Tror jeg står ganske så alene her i å ha 100% rett i to vesentlige greier i saken, hvor den ene var at de skulle "etterforske" seg frem til TH sin uskyld og samtidig dette vi nå ser med at de trekker en opp av hatten som skal sementere TH sin uskyld utover den latterlige "frikjennelsen" etc om et par år etter henleggelsen og at dette mølet vi ser det sladres og sludres om nå vil vedvare et par år, kansje opptil ti år før det dør ut.

De dårlige nyhetene er jo at tilsynelatende er det kun her man har fått samlet en masse mentalt daukjøtt som sluker dette rått og starter en diskusjon på nivå med sladderkjerringer for å male ut mølet mest mulig.

Ut fra hva jeg observerer ellers som på feks FB hvor folk kan kommenterere vekker dette "nye" nærmest latter og folk tviholder på TH som bakmann, mens "spesialist kommisjonen" her diskuterer dette som om det var noe annet en en vits.

Team TH fikk en ball lobba til seg og starta med ping pong med den, men at andre gidder å joine med i tullet er veldig trist for tråden som dermed ser ut som et mentalsykehus fylt opp med tilbakestående.

Det sagt,... Dette gjeldet ikke alle da jeg ser et lite antall som faktisk ser ut til å ha tvil om realismen av det "nye". Og de skal ha heder. Resten kan kysse meg der sola ikke skinner.
Citera
2026-06-03, 01:48
Medlem
Citat:
være relevant.

Absolutt alle ble avhørt. Politiet avhørte alle, ikke bare mistenkte. Men alle slags vitnemål.

Men det var altså en mann i kretsen rundt TH som ble spesielt grundig avhørt om sitt forhold til SE.

Kan det ha vært vaktmesteren som jeg ikke husker navnet på. Vaktmesteren som det ble sagt hadde litt suspekte oppgaver for TH også. Med tøff innkreving av gjeld og leie osv.

Uansett hvem denne mannen er, så kan han enten ha agert som mellommann mellom TH og SE, eller satt de to i direkte kontakt med hverandre.

Det er mer sannsynlig enn at han selv, enten har engasjert SE eller gått i kompaniskap med SE, i et absurd forsøk på å presse penger ut av TH.

Ingen som kjenner TH ville tro at han var villig til å betale 80-90 millioner for å få tilbake en ektefelle som ville koste ham halve formuen, 800-900 millioner, om hun greide å gjennomføre en skilsmisse.

Det er tross alt Tom Hagen som hadde mest å vinne på at Anne-Elisabeth forsvant sporløst. Tom Hagen er bakmannen her, enten SE har vært involvert eller ikke.
Citera
2026-06-03, 01:51
Medlem
Citat:
Absolutt alle ble avhørt. Politiet avhørte alle, ikke bare mistenkte. Men alle slags vitnemål.

Men det var altså en mann i kretsen rundt TH som ble spesielt grundig avhørt om sitt forhold til SE.

Kan det ha vært vaktmesteren som jeg ikke husker navnet på. Vaktmesteren som det ble sagt hadde litt suspekte oppgaver for TH også. Med tøff innkreving av gjeld og leie osv.

Uansett hvem denne mannen er, så kan han enten ha agert som mellommann mellom TH og SE, eller satt de to i direkte kontakt med hverandre.

Det er mer sannsynlig enn at han selv, enten har engasjert SE eller gått i kompaniskap med SE, i et absurd forsøk på å presse penger ut av TH.

Ingen som kjenner TH ville tro at han var villig til å betale 80-90 millioner for å få tilbake en ektefelle som ville koste ham halve formuen, 800-900 millioner, om hun greide å gjennomføre en skilsmisse.

Det er tross alt Tom Hagen som hadde mest å vinne på at Anne-Elisabeth forsvant sporløst. Tom Hagen er bakmannen her, enten SE har vært involvert eller ikke.

Hvorfor ikke kontordama, hun driver med hester og det gjør vel Ludmila og SE også.
Citera
2026-06-03, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sukhoi34
Hvorfor ikke kontordama, hun driver med hester og det gjør vel Ludmila og SE også.

Litt spesielt å omtale kontordama som mann.

Det er tydelig skrevet at det er en mann i kretsen rundt TH som ble spesielt grundig avhørt om sin forbindelse med SE.
Citera
2026-06-03, 01:55
Medlem
Citat:
Litt spesielt å omtale kontordama som mann.

Det er tydelig skrevet at det er en mann i kretsen rundt TH som ble spesielt grundig avhørt om sin forbindelse med SE.

Man vet aldri i disse dager 😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in