Citat:
Han fikk jo flere dommer både rett før og rett etter AE forsvant (2017, 2018 og 2019) hvis jeg ikke tar helt feil.
Han har etter sigende vært inne til soning etter 2019, og altså sluppet ut igjen.
Kan det tenkes at han har blitt overvåket da han slapp ut?
Ellers er det vel kanskje slik at når man som han er involvert i flere straffesaker, så kanskje
en del av etterforskningen i de forskjellige sakene kan overlappe litt, slik at data
hentet inn i én sak kan benyttes i en annen, og omvendt?
Vi husker jo hvordan PSS ble trukket inn i denne saken pga. etterforskning av et annet forhold.
Han har etter sigende vært inne til soning etter 2019, og altså sluppet ut igjen.
Kan det tenkes at han har blitt overvåket da han slapp ut?
Ellers er det vel kanskje slik at når man som han er involvert i flere straffesaker, så kanskje
en del av etterforskningen i de forskjellige sakene kan overlappe litt, slik at data
hentet inn i én sak kan benyttes i en annen, og omvendt?
Vi husker jo hvordan PSS ble trukket inn i denne saken pga. etterforskning av et annet forhold.
Det er vanskelig å si. Men etterforskningen fortsetter vanligvis ikke etter at tiltalte er blitt dømt. Som SE ble senest i feb 2019.
Her er den opprinnelige artikkelen i VG fra 26. april 2024.
Lørenskog-saken: Politiet vil avhøre straffedømt mann
– Politiet tok kontakt før påske. Han avviste å stille i avhør. Det er også mitt råd til ham. Vi fikk opplyst at han hadde slått inn på en basestasjon, men ikke når og hvilken, sier Holmen til VG.En basestasjon like i nærheten av S4.
Politiet har blant annet avhørt en mann i kretsen rundt Tom Hagen, og stilt ham en rekke spørsmål knyttet til sitt kjennskap til den straffedømte mannen.Det er vel nødretten politiet brukte, til å ta ut "teledata" fra telefonen hans fra ca 7. nov 2018 til ca mars engang. Her har jo politiet hentet data så langt tilbake som mulig. Antar jeg.
En uke etter forsvinningen, tok politiet ut teledata på ham over fire kalendermåneder fra slutten av 2018 til starten av 2019.
Nøyaktig hva som ligger i "teledata" er jeg ikke sikker på heller.