2026-06-03, 00:28
  #1
Medlem
Tuors avatar
Någon annan som känner att de har mer gemensamt med utomeuropeiska invandrare (ej afrikaner dock) än vad de har med dagens svenskar?

I princip alla som jag har pratat med de senaste åren har haft samma åsikter som jag när det gäller Hitler, judar, ras, HBTQ, feminism etc. Både män och kvinnor men främst män.

Jag kan stå och prata om allt jag nämnde ovan med ett gäng araber på gymmet hur länge som helst.
Det skulle liksom aldrig kunna hända med svenskar som är och gymmar.

Trots att jag känner att jag verkligen har mer gemensamt med dem för tillfället så vill jag ändå att de flesta invandrare ska åka tillbaka till sina ursprungsländer. Inte alla, men många. Absolut inte för att jag på något sätt hatar dem, utan för att det här är svenskarnas land. Jag "hatar" enbart invandrare som begår brott och det är väl då jag ofta kan skriva saker om alla invandrare som jag ångrar efteråt.

Man vanhedrar sina förfäder om man skänker bort landet till ett annat folk. Det är tack vare våra förfäders blod, svett och tårar som gör att vi är vid liv.

Tänk er om svenskarna hade fått för sig att skeppa hit hundratusentals afrikaner under 1700-talet. Då hade ingen av oss varit vid liv nu eftersom det hade blivit en helt annan historia med helt olika möten och händelsekedjor.

Det är därför jag inte vill ha för många utomeuropeiska invandrare här. Jag vill föra vidare det som våra förfäder sakta men säkert snickrat ihop.

Som sagt, någon annan som känner att de har mer gemensamt med invandrare?
Citera
2026-06-03, 00:40
  #2
Medlem
Haha ja mycket mer gemensamt. Svenskar generellt är totalt verklighetsfrånvända, självgoda och likt barn älskar att skylla ifrån sig. Spelar ingen roll om de kallar sig höger eller vänster. Detta gäller främst priviligierade svenskar, inom svensk arbetarklass är det många som är reko.
Citera
2026-06-03, 00:40
  #3
Medlem
mikaelss avatar
Så du är stolt över att vara lika korkad som blattarna på gymmet?
Stort.
Citera
2026-06-03, 00:59
  #4
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Så du är stolt över att vara lika korkad som blattarna på gymmet?
Stort.

Blattarna på gymmet har ju rätt om det som jag nämnde i TS.
De är betydligt smartare än de allra flesta svenskar när det gäller dessa frågor.
__________________
Senast redigerad av Tuor 2026-06-03 kl. 01:18.
Citera
2026-06-03, 01:44
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Blattarna på gymmet har ju rätt om det som jag nämnde i TS.
De är betydligt smartare än de allra flesta svenskar när det gäller dessa frågor.

Varför bor de då i Sverige?
Citera
2026-06-03, 05:33
  #6
Medlem
Klandalfs avatar
Obildade grottmänniskor som tror på varenda konspirationsteori om judar, hatar kvinnor, bögar och icke-muslimer.

Ja, man förstår ju vad för typ av svenskar som kommer bra överens med dessa. Ledtråd: det är inte människor som besitter en intelligens över medelnivå.
Citera
2026-06-03, 05:41
  #7
Medlem
Onanikrems avatar
Får väl stå för dig då. Själv känner jag att enda gemensamma jag har med araber är att vi går på två ben. Det gör pingviner också.
Citera
2026-06-03, 06:02
  #8
Medlem
Att dina åsikter och värderingar mer ligger i linje med hur man tänker i oupplysta utvecklingsländer är inget som leder till självinsikt?
Citera
2026-06-03, 07:43
  #9
Medlem
karjus avatar
Det finns åsikter. Och sedan finns det någonting annat, mer svårdefinierat. Jag fungerar bäst med nordbor. Vi befinner oss på samma vågfrekvens. Med det inte sagt att jag inte kan dela åsikter med exempelvis araber. Men är delade åsikter allt?
Citera
2026-06-03, 08:16
  #10
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klandalf
Obildade grottmänniskor som tror på varenda konspirationsteori om judar, hatar kvinnor, bögar och icke-muslimer.

Ja, man förstår ju vad för typ av svenskar som kommer bra överens med dessa. Ledtråd: det är inte människor som besitter en intelligens över medelnivå.

Om obildade grottmänniskor har förmågan att se igenom alla lögner, exempelvis om den österrikiska konstnären, vad säger det då om dig?

Citat:
Ursprungligen postat av karju
Det finns åsikter. Och sedan finns det någonting annat, mer svårdefinierat. Jag fungerar bäst med nordbor. Vi befinner oss på samma vågfrekvens. Med det inte sagt att jag inte kan dela åsikter med exempelvis araber. Men är delade åsikter allt?

Ja, precis. Jag skulle självklart hellre umgås med svenskar eftersom jag känner att min personlighet passar bättre med andra svenskar.

Men det är helt omöjligt att diskutera allt som har med politik att göra. Det är lika omöjligt att prata om Hitler, ras och judar med en sverigedemokrat som det är med en miljöpartist.
__________________
Senast redigerad av Tuor 2026-06-03 kl. 08:24.
Citera
2026-06-03, 11:18
  #11
Medlem
Förstår din poäng, men har mer gemensamt med europeiska invandrare från Östeuropa och Balkan i det avseendet. Med dem kan man också ta en bärs, lyssna på bra musik och käka tillsammans utan att det blir haram.
Citera
2026-06-03, 12:00
  #12
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psoglav
Förstår din poäng, men har mer gemensamt med europeiska invandrare från Östeuropa och Balkan i det avseendet. Med dem kan man också ta en bärs, lyssna på bra musik och käka tillsammans utan att det blir haram.

Ja, balkanfolk glömde jag nämna. Framförallt bosnier och kroater.

Ryssar är ofta förvånansvärt betydligt mer positiva till Hitler än exempelvis svenskar. Det säger en hel del.


Citat:
Ursprungligen postat av CountBuster
Jag antar att lögnerna om konstnären inte handlar om att han var en agent från underrättelsetjänsten och industrialisterna som infiltrerade och tog över NSDAP? En skicklig dramatiker och skådespelare var han dock.

https://mileswmathis.com/putsch.pdf
https://mileswmathis.com/hiller.pdf

Trams och OT.
__________________
Senast redigerad av Tuor 2026-06-03 kl. 12:03.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in