Citat:
Ursprungligen postat av
Tausen
Jo, det är j-ligt relevant. Att MZ tog med sig sina barn dit var för att visa upp dom.
Tycker det är osmakligt att utnyttja sina barn på det sättet..

MånsPetter har refererat till sina barn i varje uttalande sedan mellofiaskot. Hur han vill hålla dem utanför media och rampluset:
Citat:
I fredags vädjade jag i media om att jag och Ciara skulle få hantera vår pågående skilsmässa i fred. Jag vill inte att våra två små barn ofrivilligt ska tvingas bli deltagare i en reality-show på sociala medier och i tidningar och tv.
Citat:
De ska inte behöva höra konstiga och obehagliga saker om sin pappa eller sin mamma på skolgården eller själv läsa saker på nätet.
Citat:
Nu vädjar jag åter igen till både etablerade medier och er som påverkar andra via era kanaler på sociala medier – visa hänsyn. Jag är uppriktigt rädd och orolig för mina barns säkerhet.
Han använde dem som sköld för att slippa medial uppmärksamhet om hans missbruk och otrohet.
I domstolen klämde han ur sig det välbekanta citatet:
Citat:
Den här familjen har kostat mycket pengar att dra runt
för att försöka visa att det bara skulle vara han som hade råd att sörja för barnen efter skilsmässan.
Men nu när imagen ska återupplivas så drar han med barnen upp på scenen på en nattklubb. Han använder konsekvent barnen som verktyg för sina egna syften. Han är en egoist och narcissist.