Citat:
Ursprungligen postat av
sven12
Har det, det kan ju vara smidigt vid parkering så man tex inte kör på kanstenen och att man står perfekt. Mer värt min fru dock som inte har någon känsla för vart bilen är. Men som erfaren förare så ja ibland är de nice men klara sig bra med sensor och backkamera, hade nog inte lagt mer en 5-6000 extra
Kör man på kantsten så är det något annat fel på föraren. Ingen kamera i världen räddar en så dålig chaufför. Jag har kört bil och mc i mer än 25 år. Jag har ALDRIG kört på en kantsten under dessa år. Jag begriper inte vad folk gör som anser det är normalt att gnugga fälgarna.
-Men för fan titta dig omkring! Har du ingen känsla för var bilen är? Ska du ens ha körkort?
- Så brukar jag tänka. Folk har inga problem att lägga 60-tusen för feta fälgar och däck - men sen sabbar de dom veckan efter genom att gnida dom mot trottoaren.. så efterblivet att det är inte sant.
Dessutom, nej du har ingen 360-kamera. Den har inte upplösningen som du låter påskina.
Antingen blåljuger du, eller så pratar du i okunskap. 360-kamera är inget som är avsett att finlira med. Det är en grov översikt ovanifrån. Det finns ingen centimeterprecision i den alls så den hjälper knappast din ”fruga” att undvika kantsten.