Citat:
Jag vet att bilder inte säger/bevisar något om vad som försiggår i någons hjärna, dvs en persons psyke/psykiatriska status, men studier har ju visat att utbildningsnivå, socialt status, familje- och vänförhållanden mm kan påverka risken att begå kriminella handlingar, där högra/normla dessa minskar risken att falla i brottslighet. Naturligtvis kan alla dessa vara höga respektive normala, och vederbörande begå brott i alla fall, men då tänker jag att man måste vara naiv, lättmanipulativ, ha en personlighetsstörning, störd verklighetsuppfattning, neuropsykiatrisk sjukdom och/eller må psykiskt dåligt? Vet någon ifall dessa förekom(er) hos Mayurri?
För när jag insätter mig lite i hennes bakgrund ser jag en normal tjej, omgiven av väner och familj, som har rest till 30+ länder, har en magisterutbildning (dvs är högutbildad), skapat ett eget bolag (se länk nedan. Registrera F-skatt är iofs inte så svårt) och kommer från ett land, Indien, där utbildning stimuleras; många från det landet är ingenjörer, läkare och tandläkare och har bra rykte. Återigen, man kan vara högutbildad och social men ändå begå allvarliga brott, oavsett etnicitet, men det är inte den bilden jag får av Mayurri när jag läser hennes blogg, insta, threads osv. Hon har ingen kriminell bakgrund heller. Jag får snarare uppfattningen att det är Gustav som har varit bakom och därmed planerat det hela; det är ju trots allts hans familj som sitter på pengarna, som han verkar ha velat komma åt. Jag tänker att antigen är Mayurri väldigt naiv med eller utan en personlighetsstörning och därmed lättmanipulativ/lättlurad och då har Gustav lurat, påverkat och manipulerat henne, eller så lider hon av en neuropsykiatrisk störning/sämre psykist mående, t.ex. deprimerad (depression kan orsaka vanföreställningar, psykos), och/eller varit påverkat av droger och därmed avvikit mentalt från huvudspåret och hamnat i kriminalitet?
Bara en hypotes. Är någon mer i insatt i fallet/känner de inblandade och kan förklara mer?
https://find-and-update.company-information.service.gov.uk/company/15876543
För när jag insätter mig lite i hennes bakgrund ser jag en normal tjej, omgiven av väner och familj, som har rest till 30+ länder, har en magisterutbildning (dvs är högutbildad), skapat ett eget bolag (se länk nedan. Registrera F-skatt är iofs inte så svårt) och kommer från ett land, Indien, där utbildning stimuleras; många från det landet är ingenjörer, läkare och tandläkare och har bra rykte. Återigen, man kan vara högutbildad och social men ändå begå allvarliga brott, oavsett etnicitet, men det är inte den bilden jag får av Mayurri när jag läser hennes blogg, insta, threads osv. Hon har ingen kriminell bakgrund heller. Jag får snarare uppfattningen att det är Gustav som har varit bakom och därmed planerat det hela; det är ju trots allts hans familj som sitter på pengarna, som han verkar ha velat komma åt. Jag tänker att antigen är Mayurri väldigt naiv med eller utan en personlighetsstörning och därmed lättmanipulativ/lättlurad och då har Gustav lurat, påverkat och manipulerat henne, eller så lider hon av en neuropsykiatrisk störning/sämre psykist mående, t.ex. deprimerad (depression kan orsaka vanföreställningar, psykos), och/eller varit påverkat av droger och därmed avvikit mentalt från huvudspåret och hamnat i kriminalitet?
Bara en hypotes. Är någon mer i insatt i fallet/känner de inblandade och kan förklara mer?
https://find-and-update.company-information.service.gov.uk/company/15876543
G manipulerade och drogade och utnyttjade både A och M, ville bara ha pengar av sin mamma hela tiden och drogade sin mamma gör att kunna lura av henne pengar?
Om det var planen att gifta sig med M för att få en ny och lika lättmanipulerad mamma som försörjde honom, är väl inte helt omöjligt? Det skulle förklara varför han låtsades vara i finansbranschen och att han hade det gott ställt för att imponera på M, som hade masterutbildning och startade eget företag, som hade mål och visioner för sin framtid? Bara för att G ville ha en tryggad framtid med att nya mamman som förmodligen inte förstod att hon skulle pröjsa hans tillvaro i drogdimman?
Men nu finns det några i tråden som tänker precis tvärtom, att det är G som blev snärjd av lycksökerskan M som ville åt hans pengar?
Hade M föräldrar och vänner förhörts hade kanske bilden varit något klarare än den blev, för de som mest uttalat sig negativt om M, är samma personer som uttalat sig illa om A också, för de blev ilurade av G att hans mamma hade ett onormalt bemötande mot G där hon både hade misshandlat honom psykiskt, gjort honom beroende av benzo och gjort sexuella närmanden mot honom, plus att hon hade ett allvarligt alkoholmissbruk, vilket inte kunnat styrkas öht? Så mycket av det som berättats om A och M, kommer från G, och då bör man nog även ta det som han även skrivit i trådar här på flsshb med en nypa salt tänker jag?
Det viktigaste är trots allt att de åkte fast och blev dömda, men förhoppningsvis klarnar väl bilden något om M faktiskt överklagar?