2026-06-02, 20:45
Medlem
Nu åkte han fast för att runka och även att kanske ha förgripit sig på barn. Herregud. SD!!!
Citera
2026-06-02, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskmedia
Så sjukt onödigt att hänga ut hans fru i det här läget. Men så har du ju alltid varit en yttrandefrihets-autist.
Här har vi SD Håbo som själva exponerat sig själva på internetz.

https://web.archive.org/web/20260602084413/https://www.sd.se/haabo/vilka-vi-ar/

Här hittar vi bild på frun. Hon verkar ha varit aktiv i SD tillsammans med Rubbestad.

Här hittar vi oxå en C Rubbestad. Är det modern till Michael? Ja det verkar så enligt Wikipedia iallafall. Hänger Wikipedia oxå ut nu eller vadå?
https://sv.wikipedia.org/wiki/Michael_Rubbestad
Senast redigerad av Devalvera 2026-06-02 kl. 20:49.
Citera
2026-06-02, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blackness
Till och med 14 år sedan...
Fallet gällde en förskingring, där Rubbestad enligt åklagaren hade plockat på sig grejer för 12 lakan...
Korkat javisst, men det hör ungdomen till ibland tyvärr.
Så ung var han väl inte.
Citera
2026-06-02, 21:06
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sydsidan
Lite intressant att hans blivande ersättare Dan*el Spi*ik (*=i) har lite samma bakgrund. Han fick sina jaktvapen beslagtagna 2022 då polisen menade att han inte mådde bra... [url="https://www.expressen.se/nyheter/politik/polisen-omhandertog-den-nya-sd-ledamotens-vapen/"]: ("En dryg månad före förra valet, 2022, fick Sp*ik sina jaktvapen omhändertagna av polisen. Polisen hade då nåtts av uppgifter om att hans mående var av ett sådant slag att han inte bedömdes vara lämplig att ha vapen. SD-politikern överklagade beslutet till förvaltningsrätten, som gick på polisens linje.) Spi*k beskriver polisens argument att hänvisa till hans mående som ”ett relativt stort missförstånd”.

Oj det var den nya killen som jag citerade. Det är så många trådar nu med SD-riksdagsledamöter som gjort bort sig så jag råkade posta i fel tråd.
Citera
2026-06-02, 21:33
Medlem
Tydligen har någon påbörjat en dokumentär om Rubbestad:

Michael Rubbestad dök om i min vänkrets för många år sedan, då som DJ Aladdin i Stockholm. En orimligt glad kille som hade nära till humor och elektronisk musik. Jag fotade hans framträdanden, åkte på Monday Bar-kryssningar och hängde i storstaden. Jag fick en helt ny umgängeskrets, helt enkelt.

Men livet tog en otippad sväng för Micke och idag jobbar han i riksdagen och är vice gruppledare för ett av Sveriges största partier. Detta, tillsammans med tillökningar renderade i att vi sågs allt mer sällan. Jobb, barn och familjelivet tog mer utrymme. Vi träffades med ojämna mellanrum, för en lunch. Varje gång kunde jag inte låta bli att förhöra honom om denna arbetsplats som alla känner till, men dessto färre vet hur det rullar på till vardags.

Hur äter ni lunch? Hur pratar man i möten? Vem är din chef? Hur funkar det med Säpo? Snackas det skit i korridorerna? Vad händer när ni möter andra partiledare i hissen? Vart har den runda poolen tagit vägen? Och den kanske mest omtumlande frågan av dem alla, vad är den hemliga åttonde våningen och vart ligger den?

Jag får hänga med in bakom kullisser, stängda dörrar och hemliga möten i regeringen. Allt detta med Micke som våran guide. Häng med!
https://documaz.com/rubbestad

Verkar ha spelats in 2026. Kanske spelas in just nu? Vilken dokumentär om man får bevittna hela denna situation. En sån klassisk uppgång och fall-film.

Edit: rättelse, 2024 verkar detta ha spelats in. Se https://www.patreon.com/collection/18529?view=expanded
Senast redigerad av Devalvera 2026-06-02 kl. 22:25.
Citera
2026-06-02, 21:33
Medlem
Jag har alltid varit misstänksam mot män som fixerar sig vid en viss typ av brottslingar
Pratar 24/7 om dessa på sitt jobb, hemma, typ nästan varje dag
Engagerar sig och går aktivt med i föreningar
Pekar ut grannar, kolleger mm, som skulle kunna vara pedofiler, eller kvinnofridsofredande

Sen är de, i verkligheten, huvudmisstänkta
De vill möjligen flytta fokus från sin egen brottslighet helt enkelt
Citera
2026-06-02, 21:38
Medlem
Detta luktar ju infiltration inför valet. Hur länge har han varit aktiv i SD?
Citera
2026-06-02, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snickartasken

Är du på riktigt?

Kolla första inlägget i tråden du skriver i. Där beskrivs en ställning i partiet som inte uppnåtts samma dag. Sen tittar du strax över det inlägget. Där står ett årtal och datum.

Lycka till!
Citera
2026-06-02, 22:00
Medlem
Slaskmedias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Devalvera
Tydligen har någon påbörjat en dokumentär om Rubbestad:

Michael Rubbestad dök om i min vänkrets för många år sedan, då som DJ Aladdin i Stockholm. En orimligt glad kille som hade nära till humor och elektronisk musik. Jag fotade hans framträdanden, åkte på Monday Bar-kryssningar och hängde i storstaden. Jag fick en helt ny umgängeskrets, helt enkelt.

Men livet tog en otippad sväng för Micke och idag jobbar han i riksdagen och är vice gruppledare för ett av Sveriges största partier. Detta, tillsammans med tillökningar renderade i att vi sågs allt mer sällan. Jobb, barn och familjelivet tog mer utrymme. Vi träffades med ojämna mellanrum, för en lunch. Varje gång kunde jag inte låta bli att förhöra honom om denna arbetsplats som alla känner till, men dessto färre vet hur det rullar på till vardags.

Hur äter ni lunch? Hur pratar man i möten? Vem är din chef? Hur funkar det med Säpo? Snackas det skit i korridorerna? Vad händer när ni möter andra partiledare i hissen? Vart har den runda poolen tagit vägen? Och den kanske mest omtumlande frågan av dem alla, vad är den hemliga åttonde våningen och vart ligger den?

Jag får hänga med in bakom kullisser, stängda dörrar och hemliga möten i regeringen. Allt detta med Micke som våran guide. Häng med!
https://documaz.com/rubbestad

Verkar ha spelats in 2026. Kanske spelas in just nu? Vilken dokumentär om man får bevittna hela denna situation. En sån klassisk uppgång och fall-film.
Jösses. Om denna dokumentärfilmare fortsatt följa med honom kan det bli en historisk dokumentär! Hoppas isf att hen får fortsätta även genom krisen, skulle lätt bli en bestseller på Netflix.
Citera
2026-06-02, 22:31
Medlem
Hedobald.Braxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snickartasken

Han startade SD i Håbo 2012.
Citera
2026-06-02, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Oj det var den nya killen som jag citerade. Det är så många trådar nu med SD-riksdagsledamöter som gjort bort sig så jag råkade posta i fel tråd.
Aj, det borde jag förstått - håller med, det är mycket svaga ledamöter nu.
Citera
2026-06-03, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Max1494
Jag har alltid varit misstänksam mot män som fixerar sig vid en viss typ av brottslingar
Pratar 24/7 om dessa på sitt jobb, hemma, typ nästan varje dag
Engagerar sig och går aktivt med i föreningar
Pekar ut grannar, kolleger mm, som skulle kunna vara pedofiler, eller kvinnofridsofredande

Sen är de, i verkligheten, huvudmisstänkta
De vill möjligen flytta fokus från sin egen brottslighet helt enkelt
Precis. De förstår inte hur onormalt och bisarrt det är att fixera sig vid en sådan sak. De förstår inte heller hur lätt det är att genomskåda deras projiceringar. Extremt problematiskt för SD som är helt fixerade vid en typ av brottslingar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in