2026-06-02, 16:44
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finporslinet
"Indier orsakar inga problem" säger du sedan i nästa mening säger du att Australien demonstrerar emot indier. Lite motsägelsefullt kanske? Självklart kommer Sverige att fortsätta att massimportera invandrare och främst indier framöver. När har Sverige någonsin inte tagit emot för många? Aldrig. Det här landet har en av de mest vansinniga invandringspolitiken i världen. Men nu vänder det. Det har aldrig vänt förut men nu minsann är det annorlunda enligt dig.

Är du verkligen så förlorad att du inte förstår att man kan göra indisk mat utan att ha indier här? Det var min poäng, du verkar inte förstå detta. Jag kan leta upp recept på indisk mat och göra det själv. Det kan du också. Du visar också bara exempel på hur indier fungerar. Självklart anställer dessa bara sig själva. Det är så de fungerar därför går de inte att ha här i stora mängder. Det kommer du själv inse senare när de har kommit hit i hundratusentals. Alla länder som har tagit in denna grupp har detta problem. Sverige blir inget undantag.

Om intolerant betyder att man vill att Sverige ska vara svenskt då är jag intolerant. Jag vill inte ha hit främmande människor i miljoner som har en helt annan kultur och inte beter sig som svenskar. Det är inkompatibelt med att bevara Sverige svenskt.
Så det är inte mångkultur du är emot, t.ex indisk mat, bara själva fysiska objektet "indier"? Prova att lämna din håla lite oftare.

Ja, det är intolerant att inte acceptera att jag och 5M svenskar gillar indisk mat gjord av indier. Vad har du någonsin med det att göra.

Sydney visar att om Sverige fylls på med 1M indier så kommer Stockholmare att gå ut på gatan och demonstrera. Men inte med 40k indier. Vi är inte Australien men vi kan lära av Australien.

Indier förekommer aldrig i media kring brott, utom att de jobbat för mycket för slavlöner, så det är inte brottsinvandrare du är emot utan alla invandrare. Det är generande för dig men jag är tolerant och du får tycka vad du vill och undvika äkta indisk mat om du vill.
Citera
2026-06-02, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Så det är inte mångkultur du är emot, t.ex indisk mat, bara själva fysiska objektet "indier"? Prova att lämna din håla lite oftare.

Ja, det är intolerant att inte acceptera att jag och 5M svenskar gillar indisk mat gjord av indier. Vad har du någonsin med det att göra.

Sydney visar att om Sverige fylls på med 1M indier så kommer Stockholmare att gå ut på gatan och demonstrera. Men inte med 40k indier. Vi är inte Australien men vi kan lära av Australien.

Indier förekommer aldrig i media kring brott, utom att de jobbat för mycket för slavlöner, så det är inte brottsinvandrare du är emot utan alla invandrare. Det är generande för dig men jag är tolerant och du får tycka vad du vill och undvika äkta indisk mat om du vill.

Det är 40 000 här nu. Det kommer bli hundratusentals i framtiden för nu ska vi ta in många fler. Till slut är de över miljonen. Vi kan ha några indiska restauranger här. Alltså några tusen indier. Det är acceptabelt. Inte hundratusentals av dem som vi nu ska börja skeppa in.

Kul att du gillar indisk mat. Jag gillar thaimat själv. Men bara för det vill jag inte ha in hundratusentals eller miljoner thailändare här. De kan få finnas några tusen och sedan räcker det.

Jag är emot all kolonisering av Sverige. Vi kan inte ha miljoner av främmande folkgrupper här bara för att de sköter sig. Då har man inte ett land kvar längre om alla kan bo här bara man är skötsam.
Indierna sparkade ut britterna som koloniserade deras land. Och nu har de börjat kolonisera andra länder. Då kan vi sparka ut dem också. Kolonisering är inte ok bara för att det nu är vi som blir utsatta av det istället för dem.
Citera
2026-06-02, 17:06
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Det är 40 000 här nu. Det kommer bli hundratusentals i framtiden för nu ska vi ta in många fler. Till slut är de över miljonen. Vi kan ha några indiska restauranger här. Alltså några tusen indier. Det är acceptabelt. Inte hundratusentals av dem som vi nu ska börja skeppa in.

Kul att du gillar indisk mat. Jag gillar thaimat själv. Men bara för det vill jag inte ha in hundratusentals eller miljoner thailändare här. De kan få finnas några tusen och sedan räcker det.

Jag är emot all kolonisering av Sverige. Vi kan inte ha miljoner av främmande folkgrupper här bara för att de sköter sig. Då har man inte ett land kvar längre om alla kan bo här bara man är skötsam.
Indierna sparkade ut britterna som koloniserade deras land. Och nu har de börjat kolonisera andra länder. Då kan vi sparka ut dem också. Kolonisering är inte ok bara för att det nu är vi som blir utsatta av det istället för dem.
Jag slutade läsa vid "40.000 nu snart 1.000.000". Den ökningen är bara larvig.

Det behövs inga fler indiska restauranger, finns kanske 100 redan i Stockholm. Några nya indier får alltså inte komma in eftersom de måste uppvisa ett fast jobb med lön och skatt, och inga indier kan få asyl. Problemet löst. Helt utan rasism. Du kan sova gott i kåtan i natt. Vi har åter vettiga politiker, men rösta rätt i valet.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2026-06-02 kl. 17:11.
Citera
2026-06-02, 17:14
Medlem
Citat:
Jag slutade läsa vid "40.000 nu snart 1.000.000". Den ökningen är bara larvig.

Det behövs inga fler indiska restauranger, finns kanske 100 redan i Stockholm. Några nya indier får alltså inte komma in eftersom de måste ha jobb, och inga indier kan få asyl. Problemet löst. Helt utan rasism. Du kan sova gott i kåtan i natt.

Varför lever du i någon alternativ värld där Sverige och EU inte har tecknat avtal med just Indien för mer invandring? Läs på istället och vakna upp till verkligheten att de kommer komma massor av just indier till Sverige de kommande åren.

Antalet kommer absolut inte stanna på 40 000. Om 10 år kommer det vara hundratusentals av dem här. Precis som alla andra grupper som det också var "omöjligt" att de någonsin skulle bli ett stort antal av, men nu är det verklighet. Detta blir precis likadant.

Sedan får du nog förklara vad du menar med rasism här. Jag vill inte ha in hundratusentals eller miljoner av icke-européer till Sverige. Om detta anses rasistiskt enligt dig ja då är jag väl rasist.
Citera
2026-06-02, 17:21
Medlem
kyrkstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Ja, fy fan. Frankrike och England ligger betydligt värre till än sverige.

Tyskland har jag bara erfarenhet av innan 2015

Bradford, Sheffield, Leeds helt övertagna av Indier och Pakistanier

Stackars England ! Dom lämnade EU för att stoppa strömmen av invandrare och nu
2026 ligger dom på rekordnivåer av flyktingar som dom inte blir av med.

Pakistanier, Eritreaner, Iranier, Afghanistan, Bangladesh and Sudaneser paddlar över kanalen en masse
Ja, helt obegripligt att de inte styrt upp kanaltrafiken ännu
Citera
2026-06-02, 17:23
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Varför lever du i någon alternativ värld där Sverige och EU inte har tecknat avtal med just Indien för mer invandring? Läs på istället och vakna upp till verkligheten att de kommer komma massor av just indier till Sverige de kommande åren.

Antalet kommer absolut inte stanna på 40 000. Om 10 år kommer det vara hundratusentals av dem här. Precis som alla andra grupper som det också var "omöjligt" att de någonsin skulle bli ett stort antal av, men nu är det verklighet. Detta blir precis likadant.

Sedan får du nog förklara vad du menar med rasism här. Jag vill inte ha in hundratusentals eller miljoner av icke-européer till Sverige. Om detta anses rasistiskt enligt dig ja då är jag väl rasist.
Troligen menar du frihandelsavtalet mellan EU och Indien. Som är utmärkt.

Det här säger avtalet om invandring, inte något konstigt:
Citat:
https://www.friatider.se/kristersson-hyllar-eu-avtal-okad-indisk-invandring
. Enligt EU ska det skapa lagliga vägar in i unionen för indiska yrkesverksamma, studenter och forskare, särskilt inom brist- och högkompetensyrken. Ett första så kallat European Legal Gateway Office öppnas med fokus på invandrare inom it-sektorn.

Finns ingenting negativt med det, möjligen att konkurrensen för svenska IT-tekniker ökar, men bara där det finns brist. jag har varit IT-konsult sedan 1980-talet och man har ständigt snackat om IT-indier men det har inte kommit några på 40 år. Visar sig vara rätt svårt att lära sig svenska, och en indisk ingenjör kan nästan ingenting deras utbildning är kass. Inget att se här alltså.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2026-06-02 kl. 17:26.
Citera
2026-06-02, 17:57
Medlem
Thyrells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JacquesDuquesne
Nej det gjorde du inte.

Mycket möjligt att jag inte skriver helt korrekt i alla texter. Men, just ordet svärjevänner valde jag att medvetet stava fel. Men du, en riktig übermensch, vet givetvis hur andra tänker.
Citera
2026-06-02, 18:00
Medlem
JacquesDuquesnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thyrell
Mycket möjligt att jag inte skriver helt korrekt i alla texter. Men, just ordet svärjevänner valde jag att medvetet stava fel. Men du, en riktig übermensch, vet givetvis hur andra tänker.

Nej det gjorde du inte.

Ja jag vet att du är en nolla som kört ditt eget land på tippen och som inte kan svara på mina frågor:

Svenskar som röstat för massimport av analfabeter har hjälpt Sverige exakt hur?

Massinvandringen syftar till lönedumpning, hur hjälper lönedumpning människor på botten?
Citera
2026-06-02, 19:38
Medlem
Citat:
Troligen menar du frihandelsavtalet mellan EU och Indien. Som är utmärkt.

Det här säger avtalet om invandring, inte något konstigt:

Finns ingenting negativt med det, möjligen att konkurrensen för svenska IT-tekniker ökar, men bara där det finns brist. jag har varit IT-konsult sedan 1980-talet och man har ständigt snackat om IT-indier men det har inte kommit några på 40 år. Visar sig vara rätt svårt att lära sig svenska, och en indisk ingenjör kan nästan ingenting deras utbildning är kass. Inget att se här alltså.

Det är där skon klämmer, det här hotar nu ditt eget leverne så du lever i förnekelse.
Vi får väl se vem som har rätt. Du tror inte det kommer komma massa indier, jag tror det kommer göra det. Vi får se vem som hade rätt om 10 år.
Citera
2026-06-02, 20:10
Medlem
Thyrells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JacquesDuquesne
Massinvandringen syftar till lönedumpning, hur hjälper lönedumpning människor på botten?
Det är ju högern med moderaterna i spetsen som vill få ner lönerna och knäcka välfärden med massinvandring.

Ni högernassar vet inte hur ni skall vrida er för att kunna skylla på någon annan.

Du är kanske inte medveten om att Sverige har haft en höger styrd politik i stort sett hela tiden sedan 2006. Varför gjorde ni inget redan 2006? Jo för att Reichfeldt ville inte begränsa att lågutbildade människor kom till landet. Han såg billig arbetskraft och en pressad välfärd, som skulle ge hans gäng mer pengar.
Citera
2026-06-02, 21:23
Medlem
JacquesDuquesnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thyrell
Det är ju högern med moderaterna i spetsen som vill få ner lönerna och knäcka välfärden med massinvandring.

Ni högernassar vet inte hur ni skall vrida er för att kunna skylla på någon annan.

Du är kanske inte medveten om att Sverige har haft en höger styrd politik i stort sett hela tiden sedan 2006. Varför gjorde ni inget redan 2006? Jo för att Reichfeldt ville inte begränsa att lågutbildade människor kom till landet. Han såg billig arbetskraft och en pressad välfärd, som skulle ge hans gäng mer pengar.

Och vad är vänsterns ambition med massinvandringen?

Att höja lönerna?

Du vänder och vrider på dig medan du kör ditt land på tippen?

Edit: Inte bara kör du ditt eget land på tippen du kör även din egen klass = arbetarklassen på tippen.
Senast redigerad av JacquesDuquesne 2026-06-02 kl. 21:44.
Citera
2026-06-02, 22:03
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
- - -
- - -

Mat-argumentet roligare än någonsin... Jag vill ha fler Donken här! En halv miljon jänkare, helst red-necks med 5 olika vapen på hyllan, måste hit! Omedelbums.

På papperet kan avtalet EU - Indien se bra ut. Fitta von der Lögnen är dock en anti-västlig vänsterliberal idiot som kommer använda detta för massinvandring. IT-folk? Programmerare? Eller t o m curry-kockar???? Glöm det, det blir skräp som skiter på gatorna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in