2026-06-02, 18:39
Medlem
RudyardKiplings avatar
Då slängs poliserna in i fängelse för dråp/mord? Det var väl vad poliserna som grep Floyd fick?

Eller är det dubbla måttstockar?
Citera
2026-06-02, 18:42
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MpunktM
Hade förmånen att slippa se klippet, tills idag. Brittiska polisen utgår i vanlig ordning från att det rör sig om en hemsk dödsknarkarnazist som har utsatt en stackars utsatt grupp för hemska ord. Men i vanlig ordning rör det sig om en individ av underlägset genetiskt material som utfört ett bestialisk mord på oskyldig etniskt vit person. Familjen hjälper förstås till att försöka skydda gärningsmannen, det ingår i de exotiska kulturer som vi har importerat.

Two tier policing, som britterna kallar det. Inte lika illa i Sverige (än) men som bekant behöver man säkerställa sitt eget personskydd och inte utgå från att polisen förebygger eller löser brott. Pepparspray, kniv eller pistol fungerar bra i självförsvarssyfte.

Batong då? Det är ju mer effektivt än kniv väl? Väger inget, stenhårt att slå med etc.
Citera
2026-06-02, 18:46
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Då slängs poliserna in i fängelse för dråp/mord? Det var väl vad poliserna som grep Floyd fick?

Minnesota och Storbritannien ligger inte under samma jurisdiktion, så nej, dubbelt blir det aldrig.
Citera
2026-06-02, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
Batong då? Det är ju mer effektivt än kniv väl? Väger inget, stenhårt att slå med etc.

Beror på, i vissa lägen, säkert. Men om någon är närgången, hotar, drar eget vapen etc så är en kniv i högerfickan du kan fälla upp och hugga med mot halsen på under 1 sekund svårslaget. En batong gör sig säkert bättre i ett bråk med visst avstånd där du har tid att dra upp den. Men är du i den situationen så är det bättre att springa.

Optimalt, skulle jag säga, är pepparspray i vänsterfickan och en kniv i högerfickan. Men man behöver öva på rörelsen och att snabbt dra och hugga med kniven. Exempel på val av kniv är exempelvis cold steel voyager tanto, cold steel recon 1 tanto, cold steel ti-lite 4 eller 6 inch alternativt Spyderco military 2. Men det finns massor av bra val. Pepparspray finns i Tyskland, lagligt. Bäst är förstås ett mindre handeldvapen, men hur man skaffar ett sådant lämnar jag osagt, och är ingenting jag själv (tyvärr) äger.
Senast redigerad av MpunktM 2026-06-02 kl. 18:54.
Citera
2026-06-02, 19:00
Avstängd
StormuftinMagdas avatar
Citat:

Småhattarnas media är inte lika passionerade i sitt reportage när det gäller vita människor.
Man kan konstruera ett offer av en kvinnomisshandlande multikriminell neger och elda på massorna till fullständig masspsykos, men när vita människor drabbas så sopar man det hela under mattan.
Statsmakten i västvärlden har samma ideologiskt korrumperat förhållningssätt.
Objektivitet, fakta, neutralitet, analys efter vetenskaplig metod har kastats ut och ersatts med ideologiskt vansinne.
Västvärlden är sinnessjuk.
Citera
2026-06-02, 19:00
Medlem
CetorhinusMaximuss avatar
Citat:

Polisen som tacklade och hanklovade Henry fick byta station. Thats it. Gissar att det var för den polisens egna säkerhet då han inte är så välkommen på sin tidigare station längre av förklarliga skäl.
Citera
2026-06-02, 19:02
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Hade förmånen att slippa se klippet, tills idag. Brittiska polisen utgår i vanlig ordning från att det rör sig om en hemsk dödsknarkarnazist som har utsatt en stackars utsatt grupp för hemska ord. Men i vanlig ordning rör det sig om en individ av underlägset genetiskt material som utfört ett bestialisk mord på oskyldig etniskt vit person. Familjen hjälper förstås till att försöka skydda gärningsmannen, det ingår i de exotiska kulturer som vi har importerat.

Two tier policing, som britterna kallar det. Inte lika illa i Sverige (än) men som bekant behöver man säkerställa sitt eget personskydd och inte utgå från att polisen förebygger eller löser brott. Pepparspray, kniv eller pistol fungerar bra i självförsvarssyfte.

Det skulle jag avrådda ifrån. Bättre att själv noga se till var man rör sig och alltid hålla långa avstånd till misstänkta.

Citat:
Ursprungligen postat av Durst
Ja det är förjävligt. Han är inte ett hot mot polisen men blir ändå handfängslad och ignorerad.

Varför?
Den vidriga familjen vars bröder dödade Henry, ringde polisen och angav Henry som the bad guy. Polisen verkar tagit deras parti och dödade indirekt Nowak.

Har svenska medier tagit upp detta? Jag fick nys om detta på X.

Har du en enda gång senaste 40 åren läst om ett enda fall där en vit råkat illa ut pga invandrare/hudfärgshandikappade?
Citera
2026-06-02, 19:04
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StormuftinMagda
Småhattarnas media är inte lika passionerade i sitt reportage när det gäller vita människor.
Man kan konstruera ett offer av en kvinnomisshandlande multikriminell neger och elda på massorna till fullständig masspsykos, men när vita människor drabbas så sopar man det hela under mattan.
Statsmakten i västvärlden har samma ideologiskt korrumperat förhållningssätt.
Objektivitet, fakta, neutralitet, analys efter vetenskaplig metod har kastats ut och ersatts med ideologiskt vansinne.
Västvärlden är sinnessjuk.

Spot on!!!

Citat:
Ursprungligen postat av CetorhinusMaximus
Polisen som tacklade och hanklovade Henry fick byta station. Thats it. Gissar att det var för den polisens egna säkerhet då han inte är så välkommen på sin tidigare station längre av förklarliga skäl.

Är det allt eller kommer det väckas åtal? Något som cirkulerar som ni hört?
Citera
2026-06-02, 19:13
Medlem
Citat:
Det skulle jag avrådda ifrån. Bättre att själv noga se till var man rör sig och alltid hålla långa avstånd till misstänkta.

Har du en enda gång senaste 40 åren läst om ett enda fall där en vit råkat illa ut pga invandrare/hudfärgshandikappade?

Det är definitivt så att man ska hålla avstånd till misstänkta, dvs hudfärgs- och kulturhandikappade, men i händelse av att detta inte är möjligt bör du ha ett 10cm stålblad att argumentera med.

Jag utgår från att det sistnämnda är ironi.
Senast redigerad av MpunktM 2026-06-02 kl. 19:16.
Citera
2026-06-02, 19:14
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Minnesota och Storbritannien ligger inte under samma jurisdiktion, så nej, dubbelt blir det aldrig.

Jag är helt på det klara över att det är olika kontinenter. Det kan ju vara dubbla måttstockar ändå, om det nu är så att systemen på båda ställena är lika sjuka och lagvidriga.

I Sverige om en vit svensk utsätter en invandrare för brott så kan det vara en försvårande omständighet att BO är invandrare medan om en invandrare utsätter en vit svensk för brott så kan det faktum att GM är invandrare vara en förmildrande omständighet. Innan du eller någon annan säger att så är det inte så kan jag förekomma er och säga att Jag VET detta. Jag har själv hört det från drabbade som läste domen.

Han fällde vie ett tillfälle en kommentar till en vuxen invandrare - inget om ras/utseende/ursprung osv och rätten dömde honom extra hårt med ovannämnde anledning.
Hans barn fick ungefär i samma veva stryk av 3-4 invandrare och de slapp undan med ingenting av ovan nämnda anledning.

De båda incidenterna hade ingenting med varandra att göra och det var helt olika invandrare inblandade.
Citera
2026-06-02, 19:17
Medlem
CetorhinusMaximuss avatar
Citat:
Spot on!!!

Är det allt eller kommer det väckas åtal? Något som cirkulerar som ni hört?

Inget åtal vad jag fått höra och utan att säga förmycket så flyttades han norrut. På torsdag sägs det planeras en protest och man förväntar sig att det blir riktigt stökigt och flera poliser kallas in för att jobba i riot gear även om moodet på stationen inte riktigt e på topp. Tungt att ta på sig uniform när man är lika upprörd som folket. Henry hade inte gjort nått annat än att sitta där på sin telefon och pratade med fåglarna.
Citera
2026-06-02, 19:19
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Det är definitivt så att man ska hålla avstånd till misstänkta, dvs hudfärgs- och kulturhandikappade, men i händelse av att detta inte är möjligt bör du ha ett 10cm stålblad att argumentera med.

Jag utgår från att det är ironi.

Ändra gärna citeringen så det inte ser ut som det är jag som uppmuntrar till att bära stålblad.

Kanske uttryckte mig slarvigt. Har du läst i MSM om en vit amerikan, vit britt, vit fransos osv råkat illa ut av invandrare, som i det här aktuella fallet? Jag menar då inte terrordåden utan alla dessa händelser som VI läser om som vanliga befolkningen aldrig ser. Aldrig kanske är att ta det för långt, men det är långt mellan fallen de tar upp och när de tar upp dem så mörkas det alltid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in