Igår, 15:17
Avstängd
I Sverige finns 1,2 miljoner företag. Jag anser att alla dessa företag borde ha varsin egen tråd i företagsskvaller. Har du ett organisationsnummer förtjänar du att granskas här på Flashback. Men så är inte fallet. Varför är det så? Varför är Flashback så litet?

Det finns totalt cirka 35 000 till 40 000 folkvalda politiker i Sverige. Då de är valda av folket bör de granskas här på Flashback men görs det? Nej, bara en bråkdel av alla våra politiker har en egen tråd här. Varför är det så? Varför är Flashback så litet?
Citera
Igår, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flyzz
I Sverige finns 1,2 miljoner företag. Jag anser att alla dessa företag borde ha varsin egen tråd i företagsskvaller. Har du ett organisationsnummer förtjänar du att granskas här på Flashback. Men så är inte fallet. Varför är det så? Varför är Flashback så litet?

Det finns totalt cirka 35 000 till 40 000 folkvalda politiker i Sverige. Då de är valda av folket bör de granskas här på Flashback men görs det? Nej, bara en bråkdel av alla våra politiker har en egen tråd här. Varför är det så? Varför är Flashback så litet?

Det beror nog på anonymiteten som användare har.
Många vill nog inte förknippas med det.
Därför har många tidningar en kontrollerad kommentarfunktion t.ex.
Citera
Igår, 15:47
Medlem
Fantens avatar
Varför ska man granska företag som inte gör något skumt eller dumt? Om 'Lelles Ved & Porr' levererar bra ved och bra porr till rimliga priser och behandlar sina anställda bra så finns det liksom inte så mycket att snacka om. Om man sen råkar tycka att porr är omoraliskt, eller att träd också är människor så kan man diskutera det utan att specifikt snacka om företagskulturen hos Lelles.
Citera
Igår, 16:13
Medlem
FNLSs avatar
Vad hindrar dig att starta 1,24 miljoner trådar?
Citat:

Citera
Igår, 17:11
Moderator
Ancistruss avatar
De allra flesta av Sveriges företag är små enmansföretag. Och en hel del av dem lever inte ens på det utan har det bara som ett extraknäck eller som en hobby.
Citera
Igår, 17:38
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:

Flashback är inte litet bara för att det inte startas trådar om sådant som det inte är värt att starta trådar om.
Citera
Igår, 17:39
Medlem
Citat:

Vad tror TS skulle hända om några sura före detta anställda kände för att smutskasta ett företag?
Många skriver på tystnadsplikt eller ”non-disparagement-klausul” så vi skulle ändå bara kunna diskutera allt positivt, och ingen hade fått avslöja företagshemligheter ändå.
Finns där aktier med i bilden hade det säkert kunnat leda till brott?

Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Varför ska man granska företag som inte gör något skumt eller dumt? Om 'Lelles Ved & Porr' levererar bra ved och bra porr till rimliga priser och behandlar sina anställda bra så finns det liksom inte så mycket att snacka om. Om man sen råkar tycka att porr är omoraliskt, eller att träd också är människor så kan man diskutera det utan att specifikt snacka om företagskulturen hos Lelles.
Vilken sjuk logga och varumärkesidentitet ”Lelles Ved & Porr” skulle få..
Ser det framför mig
Citera
Igår, 17:43
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amelberga
Ser det framför mig
Kolla plats 7: https://www.humorbibeln.se/lista/10-svenska-foretag-med-riktigt-konstiga-erbjudanden/
Citera
Igår, 17:54
Medlem
Citat:
Kolla plats 7: https://www.humorbibeln.se/lista/10-svenska-foretag-med-riktigt-konstiga-erbjudanden/

”När du behöver stock” haha
Citera
Igår, 17:55
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Vad tror TS skulle hända om några sura före detta anställda kände för att smutskasta ett företag?
Många skriver på tystnadsplikt eller ”non-disparagement-klausul” så vi skulle ändå bara kunna diskutera allt positivt, och ingen hade fått avslöja företagshemligheter ändå.
Finns där aktier med i bilden hade det säkert kunnat leda till brott?

Ser det framför mig
Det är en klassiker, vill du ha stock….
Citera
Igår, 18:03
Medlem
Fantens avatar
Citat:
”När du behöver stock” haha
Hur som helst så kvarstår min poäng. Om Lelle sköter sina business så finns det ju ingen anledning till att starta en tråd om hans företag, inte sant?
Citera
Igår, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Det är en klassiker, vill du ha stock….
Klockrent företag ju!

Citat:
Hur som helst så kvarstår min poäng. Om Lelle sköter sina business så finns det ju ingen anledning till att starta en tråd om hans företag, inte sant?
Håller med.
Och som jag menade så får man inte smutskasta ett företag hur som helst, så då finns inget att diskutera direkt?
Om man inte som konsument/kund har något att säga?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in