2026-06-02, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av handtralala
De kommer antagligen driva linjen att han inte är en ”riktig” SDare.

Med tanke på hans positiva syn på Pride och HBTQ verkar han ju inte ha varit en "riktig" SD:are...
Citera
2026-06-02, 13:02
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rondellneger
De har lyckats med att göra tidelag lagligt och att kastrera 16 åringar
Men det är tvärstopp för laglig sex med barn.
Citera
2026-06-02, 13:03
Medlem
Detta är orsaken till att just SD har en fixering vid "pedofiler". Det handlar i grunden om skam och projicering – "Om jag tar jättestarkt avstånd från något så kommer aldrig någon att misstänka mig för samma sak" – Det är därför SD reflexmässigt och impulsivt reagerar när dumpen ska betala skadestånd.

Problemet är att SD och deras väljare är dumma i huvudet, så de förstår inte att deras projiceringar genomskådas.

Partiledaren får ta med sig detta för reflektion, förslagsvis tillsammans med sin fru (som var 3 år gammal när han satt i kommunfullmäktige).

Every accusation is a confession.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av handtralala
De kommer antagligen driva linjen att han inte är en ”riktig” SDare.

Han etablerade SD i Håbo 2012 så den gubben går inte. Och då långt före detta "snygga till det yttre" partiet ägnat sig åt. Ingen ville prata om att de var rasse-SDare på den tiden.

Detta var en riktig SDare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maxistaff
När inte partitillhörigheten läggs ut brukar det vara en socialdemokrat.
Kommer du släppa den fördomen nu ?
Citera
2026-06-02, 13:04
Medlem
Stiert-Munnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av golfbilarna
Alla riksdagsledamöter får en ”riksdagspension” dock bara i 1-2 år om man är invald efter 2014. De som blev invalda tidigare har rätt till en mer generös ”riksdagspension”.
Jag kollade med AI och det jag tänker på är nog den så kallade Inkomstgarantin. Den var väldigt generös och varade tills man gick i riktig pension. Det stämmer att det ändrades 2014. Det var synd för det hade varit jävligt roligt om han runkade bort 25 års garanterad inkomst på sitt barnporrgoonande.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av optifree
Detta är orsaken till att just SD har en fixering vid "pedofiler". Det handlar i grunden om skam och projicering – "Om jag tar jättestarkt avstånd från något så kommer aldrig någon att misstänka mig för samma sak" – Det är därför SD reflexmässigt och impulsivt reagerar när dumpen ska betala skadestånd.

Problemet är att SD och deras väljare är dumma i huvudet, så de förstår inte att deras projiceringar genomskådas.

Partiledaren får ta med sig detta för reflektion, förslagsvis tillsammans med sin fru (som var 3 år gammal när han satt i kommunfullmäktige).

Every accusation is a confession.

Med den logiken är V och MP i princip nynazister.
Citera
Medlem
triptykens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lovikkastrumpa
Han etablerade SD i Håbo 2012 så den gubben går inte. Och då långt före detta "snygga till det yttre" partiet ägnat sig åt. Ingen ville prata om att de var rasse-SDare på den tiden.

Detta var en riktig SDare.

ÄR. Han är inte utesluten
Citera
Medlem
Som SD.s gruppledare Linda Lindberg konstaterat så är det faktiskt allra viktigast att tolka och hedra svenska folkets röster i valet, och det är ju bara det som Rubbestad försökt göra. En viss andel av befolkningen är pedofiler och dem representeras också av Sverigedemokraterna
Citera
2026-06-02, 13:05
Medlem
Bortamatchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse94
Var det inte Åkesson som ville ha kirurgisk kastrering och livstids fängelse för pedofiler?

Men det är det klassiska mönstret. Om man måste skrika ut till världen att man inte är pedofil så är sannolikheten större att man är det. Genom att bli ledamot för det mest tydliga antipedofilpartiet av alla upplevde han sig säker.
Låter som kaka på kaka.
Om de kastreras så behöver skattebetalarna inte betala för dyra fängelseplatser. Om de ändå sitter inne så behöver man inte betala för kirurgi.

Det borde dock vara obligatoriskt med medicinska ingrepp innan sexförbrytare släpps ut. Alla blir förlorare när de får återfall.
Citera
2026-06-02, 13:05
Medlem
Henrik Slarverholm och Tjackja Nyberg - nu läggs nytt namn till i Tidös hall of fame: Michael Runkestad
Citera
2026-06-02, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Nu är ju överfallsvåldtäkten på en flicka på tågstationen i Burlöv mycket värre än det här, så jag tror nog ändå många stannar vid SD.
Är det den här mannen? Örebro Län, en konkurrent till Marcus Allard i Örebropartiet? Om det är så kommer nog Marcus Allard att ge SD en ordentlig match i Örebro län,
Det här kan mycket möjligt vara det som ger ÖP den avgörande hjälpen för att komma in i riksdagen

https://www.sd.se/haabo/vilka-vi-ar/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in