2026-06-01, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Mig veterligen är det bara Milosevic av ovanstående spelare som haft Cetinkaya som agent. Tihi hade och har typ alltid haft KSM. Bröderna Ayari hade väl Universal om jag inte minns fel?
Jag tolkade artikeln som att det var spelare som hade Universal som var missnöjda med Brännan. Personen som skrivit boken verkar dock vara ganska lojal med Cetinkaya så skulle inte lita på något som står där även om det otvetydigt är så att ni haft problem med Universal
Citera
2026-06-01, 22:16
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Mig veterligen är det bara Milosevic av ovanstående spelare som haft Cetinkaya som agent. Tihi hade och har typ alltid haft KSM. Bröderna Ayari hade väl Universal om jag inte minns fel?

Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Jag tolkade artikeln som att det var spelare som hade Universal som var missnöjda med Brännan. Personen som skrivit boken verkar dock vara ganska lojal med Cetinkaya så skulle inte lita på något som står där även om det otvetydigt är så att ni haft problem med Universal

Enligt ”Sonko” Sundberg som skrivit boken verkar problemen vara från Universals sida. Dock är kukhyenan forumets minst trovärdiga individ så namnen han droppade behöver jag få bekräftat från seriösare källor. Ponera att trollet ändå har rätt att Ayari ändå är inblandad borde inte han bli bortjagad från klubben i sommar då? En sån individ hade jag aldrig velat kvar i min klubb.

Har Janos någon gång haft HCM eller Universal?
Citera
2026-06-01, 22:17
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Kanske jag som läser fel. Hur som helst blir det en konstig samling som kukräven spyr ut. Milosevic har alltid haft Cetinkaya, Tihi har alltid haft KSM och Taha/Yasin har väl haft något inofficiellt band till Universal genom Masireh så om det har varit en Universal vs. Cetinkaya grej har han lyckats pricka in helt fel lirare. Ayarix2 skulle för övrigt aldrig få för sig att påbörja ett uppror.
Citera
2026-06-01, 22:19
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Kanske jag som läser fel. Hur som helst blir det en konstig samling som kukräven spyr ut. Milosevic har alltid haft Cetinkaya, Tihi har alltid haft KSM och Taha/Yasin har väl haft något inofficiellt band till Universal genom Masireh.

Skrev ovan jag vill ha seriösare källor än fotbollforumets största lögnare. Låter märkligt om Milosevic inte ens haft Universal och han skulle varit upphov till allt detta.

Låter mest som han bara plitat ner 3 namn som passar hans rasist agenda.
Citera
2026-06-01, 22:23
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsburkan
Skrev ovan jag vill ha seriösare källor än fotbollforumets största lögnare. Låter märkligt om Milosevic inte ens haft Universal och han skulle varit upphov till allt detta.
Jag hade mycket väl kunnat tänka mig att spelare med band till Cetinkaya skulle kunna göra en sån grej. Spelare som Nordfeldt, Milosevic och Guidetti har alla ganska nära band med Goitom och tillräckligt etablerade/i ett skede i karriären där man kan få för höga tankar om sig själv och hitta på något sånt skit. Vilka universallirare som skulle våga sabotera på ett sånt sätt vet jag dock inte. Det är liksom inte Fanne som fått för sig att nu jävlar ska vi börja förlora matcher.
Citera
2026-06-01, 22:25
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Jag hade mycket väl kunnat tänka mig att spelare med band till Cetinkaya skulle kunna göra en sån grej. Spelare som Nordfeldt, Milosevic och Guidetti har alla ganska nära band med Goitom och tillräckligt etablerade/i ett skede i karriären där man kan få för höga tankar om sig själv och hitta på något sånt skit. Vilka universallirare som skulle våga sabotera på ett sånt sätt vet jag dock inte. Det är liksom inte Fanne som fått för sig att nu jävlar ska vi börja förlora matcher.

Citat:
"Flera personer med insyn berättar att spelare som är kopplade till Hasan Cetinkaya informerade tränaren Andreas Brännström om att tre [...] spelare planerade att förlora mot Degerfors i den nionde omgången och inte vara tillgängliga i derbyt mot Djurgården i den tionde omgången.

Nu vet man ju inte vad som är sanning men här tolkar jag det som att det är Universal som är dom dumma inte HCM falangen.

Därför ter de sig märkligt om HCM-Milosevic skulle vara inblandad i just detta då det var Universal spelare som ville lägga sig enligt författaren.
Citera
2026-06-01, 22:32
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsburkan
Nu vet man ju inte vad som är sanning men här tolkar jag det som att det är Universal som är dom dumma inte HCM falangen.

Därför ter de sig märkligt om HCM-Milosevic skulle vara inblandad i just detta då det var Universal spelare som ville lägga sig enligt författaren.
Jag kan ju ha fel och någon som vill gräva lite djupare i det får gärna göra det men jag vill se källa för kukrävens påstående. Mig veterligen är det lirare som Taha, Yasin och Fanne som hade Universal kopplingar i den truppen och det där är absolut inte spelare som kommer gå ut och försöka förlora matcher och samtidigt riskera att bli stämplade som problematiska och eventuellt missa möjligheten att gå vidare i karriären
Citera
2026-06-02, 07:33
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Detta stod i kommentar till artikeln eller något retweet. Möjligt att det är felaktigt såklart. Såg någon bild med Milosevic i famnen (!) på en väldigt stor man av afrikansk börd.

https://x.com/GoBajenGo/status/2061434136749879722

Denna Milosevic är alltså rekryteringsansvarig för akademin.

Fy f*n för Solna.
Senast redigerad av cokehyena 2026-06-02 kl. 08:00.
Citera
2026-06-02, 11:28
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
Serben hade man ju kunnat förstå. Bredvid en studsande vit kenyan tillsammans med en grek som ”backar upp” en halv meter bakom tills det brinner till på riktigt.

Men Tihi och Ayari!?! Är ju jättebäbisar.

Haha förvisso. Minns matchen väl men det var ju mot (för) AIK.

Garanterat ett kuvert från något syndikat inblandat dock för så dålig kan ingen vara. Inte ens Gary Sundgren i en svensk landslagströja.
Stämmer bra. Tihi är 100% involverad *glimten*
Citera
2026-06-02, 11:29
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Rydström är säkert en bra tränare men jag ställer stora frågetecken på hur hans stil passar in i Hammarbyismen. Tror det finns stora möjligheter att det skulle kunna skära sig där.
Spelmässigt är han och Hellberg av av samma skrot och korn Rydström har ju dock vunnit grejer till skillnad mot guldkalven Hellberg. Men du kanske syftade på hans personlighet.
Citera
2026-06-02, 11:43
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Detta stod i kommentar till artikeln eller något retweet. Möjligt att det är felaktigt såklart. Såg någon bild med Milosevic i famnen (!) på en väldigt stor man av afrikansk börd.

https://x.com/GoBajenGo/status/2061434136749879722

Denna Milosevic är alltså rekryteringsansvarig för akademin.

Fy f*n för Solna.
Såsom HCM-ryttaren Sundberg beskriver det måste det vara tre startande Universal-spelare, svårt att göra uppror från bänken eller läktaren. Att Milo syns på bild med Jadama trumfar knappast hans lojalitet till Cetinkaya.
Citera
2026-06-02, 12:17
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardaguler
Såsom HCM-ryttaren Sundberg beskriver det måste det vara tre startande Universal-spelare, svårt att göra uppror från bänken eller läktaren. Att Milo syns på bild med Jadama trumfar knappast hans lojalitet till Cetinkaya.
Vilka handlar det om då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in