Citat:
Ursprungligen postat av
Falconcoach
Nej, det har de inte, tvärt om vet man att skolan stängdes 2022 när dåvarande Lärarhögskolan flyttade. Den hyrdes ut 2024 eller möjligen 2025 till Rubicon. Rubicon är en militär enhet som enbart har drönare och drönarpiloter.
Intressant nog kan ni på Youtube hitta Rubikons rekryteringsfilm från 2025 där skolan visas för att de har så bra utbildningsplatser!
Faktum är att det inte var en militär skola innan attacken. Varför inte kolla upp läget innan man fyrar av 16 st drönare på en hel anläggning?
Attacken skedde i två omgångar.
Det märkliga är att det var likadan historia kring flickskolan i Iran som blev bombad i upprepade omgångar. USA hävdade att de trodde att det var en militär skola.
Har CIA en antipati mot just flickskolor?