2026-06-01, 22:45
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Ja, jag brukar alltid planera för saker som händer typ en gång vart tionde år eller så. Det är liksom enklast och rimligast så.
Det är kanske lite att ta i, men det är en god idé att alltid gå på toa innan man sätter sig i spårbunden kollektivtrafik om det är svårt med evakueringen.
Citera
2026-06-01, 22:50
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Det är kanske lite att ta i, men det är en god idé att alltid gå på toa innan man sätter sig i spårbunden kollektivtrafik om det är svårt med evakueringen.
När jag var liten fick jag lära mig att man alltid skulle gå på toa innan man företog sig nån form av resa, oavsett om det var bil, buss eller spårbunden trafik.
Citera
2026-06-01, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapunx
Varför lämnar inte folk vagnarna och går till närmsta station? Det är väl det man själv skulle göra.

Haha, prova det nästa gång du, o se vad som händer!
Citera
2026-06-01, 23:22
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Det är stark ström i skenorna och det är en procedur för att ta bort den, bl a är det långa sträckor per punkt man måste börja med att ta bort fordon på den sträckan framåt eller bakåt beroende på var det finns uppställningsplats efter att tömt på en station, tar lite tid, något tåg kanske måste åka längre sträcka då närmsta redan har fått ett tåg annars blir dom också stillastående när man gör strömlöst.
Hur lång tid tar det där proceduren vid brand?
Citera
2026-06-02, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Hur lång tid tar det där proceduren vid brand?
Om du läst tråden så är det då inte planerad utrymning utan oplanerad vilket innebär dörrar öppnas och i stort sätt sköt dig själv även bortkoppling av ström blir omedelbar utan jordning.
Man följer Trafiksäkerhetsinstruktionen för Stockholms tunnelbana (Tri Tub) vid alla händelser.
Senast redigerad av tjanska 2026-06-02 kl. 00:41.
Citera
2026-06-02, 07:54
Medlem
Riksreptilens avatar
Tyskorna levererar.
Felet är hittat enligt Statsradion!

https://www.sverigesradio.se/play/artikel/9229020

" SL har nu hittat vad som orsakar tekniska problem för tunnelbanans röda linje.

Experter från det tyska företaget som levererat systemet jobbar nu på att lösa problemet.

Trafiken på den röda linjen är fortsatt kraftigt påverkad även under tisdagen, även den den gröna linjen kör med reducerad hastighet på vissa sträckor. "
Citera
2026-06-02, 08:00
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Och om man har prostatabesvär ?
Citera
2026-06-02, 08:51
Medlem
löls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Och om man har prostatabesvär ?

😂🙈
Citera
2026-06-02, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av christerst
Nu förstå jag varför Stockholms t-bana stinker av urin. Sätena är också med tyg där urinen fastnar, urk!
New Yorks tunnelbana släng dig i väggen, här kommer T-banan med sina spännande dofter och personligheter!
Citera
2026-06-02, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MjShamona
New Yorks tunnelbana släng dig i väggen, här kommer T-banan med sina spännande dofter och personligheter!
Borde nog uppdatera vagnarna med små behållare för behov
Citera
2026-06-02, 11:47
Medlem
Tydligen är 1 miljon stockholmare som åker t-bana varje dag. Varför cyklar inte folk mer? Nej, de ska absolut ner i de pissiga gångarna och stångas med varandra, sommar som vinter .
Citera
2026-06-02, 11:47
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Ja, visst är det festligt när folk överdriver

Det är något som saknas i huvudet på dig ärligt talat. Hur många vittnen som HELST samt artiklar som säger att folk satt i över 2h30min. Vissa hävdar 3h men då tror jag att de avrundar uppåt, men över 2h30min är VANSINNE att försöka omdisputera!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in