Citat:
Ursprungligen postat av
LeTeigneux
Sverige var ett helt annat land på 90-talet. Demografiskt har landet förändrats till oigenkännlighet sedan dess. Så om det på 90-talet var normalt att man ville ha frihet och öppenhet och att man protesterade mot äldre moralister som ville ha censur, så har dessa - och alla andra- frågor hamnat i bakgrunden just på grund av de enorma problem som totalt dominerar hela samhällslivet idag som i princip inte fanns på 90-talet.
Jag kan hålla med om att inlägg efter inlägg om hur allt gått åt helvete är rätt tråkiga att läsa. Men i sak har de ju rätt.
Flashbacks funktion som ett forum för yttrandefrihet är mycket viktig och man kommer inte ifrån att det i dag råder ett enormt och berättigat missnöje i samhället. Och att det kommer att märkas i alla sammanhang där människor kan tala öppet.
Ja, alltså använder man sig av uttrycket "fascistisk svennebanan", så är det ju lätt att anta att TS inte är just svensk och då finns det ju i vanlig ordning en agenda över hur just han vill att invandrarna ska målas upp.
Men i vilket fall det är verkligen inte lätt att på något sätt fortsätta och snacka om att allt är som vanligt, de är precis som vi, samtidigt som man i tidningarna läser om det ena galnare än det andra och ofta illa översminkat när det kommer till nationalitet som vi här på fb ganska snabbt brukar luska fram.
Nu tillhör jag själv den generation som är så gammal att jag sätt hur landet utvecklats med att ha en stor varvsindustri och en industri som gick som tåget, till nu de senaste 20-30 åren försökt hålla landet flytande på konstgjord väg med bl a massinvandring, bostadsbyggande och hög belåning.
I detta har vi fått några som blivit jäkligt rika och många som har betydligt svårare ekonomiskt.
Nu det senaste som vi har börjat vädra morgonluft är vapenindustrin och upprustning som i vanlig ordning också ska bekostat av skattebetalare.
De yngre har inte dessa referenserna och de äldre som gjort sin bostadskarriär, samt sin white flight är ju många gånger nöjda ändå, men ser man ur ett vidare perspektiv med var vi har varit och vart vi är på väg, så är det lätt att man blir en pessimist.