2026-06-01, 23:02
Medlem
akutaccents avatar
Nej, detta är inte en förståndshandikappad trådstart om insikten att Hans Mosesson tagit ner skylten. Vad jag dock ämnar att starta en diskussion om är följande:
Efter Hans vill jag hävda att Loa Falkman axlade denna ärofyllda mantel med bravur. Sedan kom Kjellman, som måhända var en värdig kandidat som dock dödades av förändringens vindar, då Ica-Stina skulle lyftas fram som en STRONG INDEPENDENT GIRL BOSS och sätta vår Ica-cuck på plats. Det visade ju sig verkligen vara ett vinande koncept. Nu är Ica-Stina fullkomligt utraderad ur Icas historia och eftersom Kjellmans Ica-Stig verkligen hamnade i skymundan så förefaller nu vår nye Ica-Stig (namn behöver ej nämnas) ännu mer anonym. Har fenomenet Ica-Stig oavsiktligt avlivats?

Jag personligen bryr mig inte så mycket om Ica-Stig längre och hur synd är inte det? Nu, när man förösker inliva lite pondus i karaktären. Tänka sig att ängsliga moderna värderingar till och med lyckades döda något så banalt som en reklam-ikon-karaktär. Fy fan.
Citera
2026-06-01, 23:15
Medlem
kraftfoders avatar
Återuppliva Icander istället!
https://sv.wikipedia.org/wiki/Icander

https://www.youtube.com/watch?v=nCsYCnbmXqc
Citera
2026-06-01, 23:23
Medlem
(FB) Den stora ICA-reklamstråden
Citera
2026-06-02, 05:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
https://sv.wikipedia.org/wiki/Icander

https://www.youtube.com/watch?v=nCsYCnbmXqc

Jag röstar för Ika i rutan.
Citera
2026-06-02, 05:44
Medlem
Pungsvings avatar
Med ICA-Mohammud kan kedjen köras ner i helvetet med stil. Bort med baconet under tiden.
Citera
2026-06-02, 07:02
Medlem
F.Hansens avatar
Har inte sett nått med Tornving men antar att han kan fylla rollen. Är manuset för pk nuförtiden eller vad är problemet?
Citera
2026-06-02, 07:06
Medlem
Ganonitos avatar
Att någon orkar bry sig om den där reklamen fortfarande. Den var rolig när den kom för 25 år sedan, men nu är det bara uttjatat. Det är väl dessutom knappt någon som kollar på reklam på tv alls numera.
Citera
2026-06-02, 08:02
Medlem
Finurlig34s avatar
Avskyr icas barnsliga töntreklam. Gillar inte ica överlag. Deras produkter som de späder ut och gör sämre skriver ica på och säljer nån krona billigare än gamla hederliga märken. Köpte deras pesto t ex, herregud vilken rinnande sörja. Reklamen får mig att handla ännu mindre där, den är så pinsamt dålig.
Citera
2026-06-02, 08:11
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Att någon orkar bry sig om den där reklamen fortfarande. Den var rolig när den kom för 25 år sedan, men nu är det bara uttjatat. Det är väl dessutom knappt någon som kollar på reklam på tv alls numera.

Reklambyrån går bra. De gillar nog sin kund.
Citera
2026-06-02, 08:41
Medlem
SpontanEjakulations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder

Ja! Hjärtstarta ICAnder från frysgondolen !

Doc's våta: Jag har ännu mansdrömmar om storögda MonICA, som gick i lågklackade matte jet blck pumps på jobbet.
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Reklambyrån går bra. De gillar nog sin kund.
Guldkonto. Byrån, skrattar hela vägen till banken. Och därtill får ryggdunk för Politiskt Korrekt, med minoritets-karaktärer och starka kvinnor. Dessa lyckosamma reklamare, får LIGGA.
Citera
2026-06-02, 13:07
Medlem
ICA fick ju omedelbart förbud för att sälja sin "äkta" Basic honung. Innehållet i burken 100 % honung enligt etiketten, men vid en analys visade sig burken även innehålla andra ingredienser. Kan ju tom vara farligt för tex allergiker att utsätta sig för, förutom att man får en sämre fuskprodukt.
Citera
2026-06-02, 14:27
Medlem
S.O.Stolps avatar
ICA-Stig har onekligen tappat tempo.

Man har med ljus och lykta försökt hitta någon som kan fylla Mosessons skor. Problemet har väl varit att hitta någon som både är folkkär, och som är villig att bli betraktad som en sell-out de närmaste 5 åren. Nu blev det Tornving. Inte världens roligaste eller piggaste kille. Men det fick duga.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in