2026-06-01, 22:02
  #1189
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillalilith
Jag syftar på Johns mentala ålder. Han har inte mognaden inne. Det har ingenting med antal levda år att göra. Och ja, jag tycker att båda är för unga för att ta till nåt så drastiskt som arrangerat äktenskap. Har svårt att se att nån av dem skulle ha problem med att träffa nån. Men de tycker kanske att det är coolt att vara med i tv.

Jag tycker Johns mognad och mentala ålder verkar MYCKET högre än Henkes. John framstår genomgående som reflekterande, analytisk och inkännande och kan prata om allvarliga saker och ändå bjussa på sig och skämta i andra situationer. Medan Henke har endast två lägen: i sina låga stunder ett gnälligt självupptaget barn och i alla sina andra stunder ett väldigt barnsligt barn. Jag har så svårt att se honom orka prata om något allvarligt eller djupare ämne överhuvudtaget utan att han zoomar ut och drar "lustiga" sexskämt eller filmcitat. Vilket framstår som ytterst svårt att finna attraktion i.

Förutom Johns fina och varma födelsedagsuppvaktning (utan lemoncurd-tårta) så var min favorit idag Emilias Grumpy Cat. Först försöker den stirra ut både Sofie och fotografen så det där jävla experimentet ska läggas ner. Och när det misslyckas sätter den sig på Sofies bröst i en eventuell önskan att kväva henne så det hopplösa förhållandet ska ta slut snarast möjligt.
Citera
2026-06-01, 22:14
  #1190
Medlem
NiccoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
När Henke och Jasmine började prata om att de har svårt att komma, så blev det skämskudde fram.
Jo, jag funderade på att sticka ut mina ögon.
Citera
2026-06-01, 22:47
  #1191
Medlem
Har väldigt svårt att tro att det blir så många par kvar.
Jag tror nog att Anna & John vill fortsätta & utforska. Emilia & Sofie är så olika, Emilia är så på och gråter för minsta lilla o Sofie ska framstå som lite tuffare, skit jobbiga o titta på.
Jasmine & Henrik - väldigt barnsliga båda två… o väldigt olika på många plan. Så mycket osäkerhet hos Henrik.
Citera
2026-06-01, 23:02
  #1192
Medlem
Är det någon som har räknat hur många par knäppa glasögon den där relationsterapeutmänniskan har?
Citera
2026-06-01, 23:08
  #1193
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
De har två poddar; en som heter "Louise och Julia" där de på ett otroligt roligt sätt pratar om allt och inget, och en som heter "Louise och Julia tittar på TV" där de analyserar olika program som Förrädarna och GVFÖ. TV-podden finns både i en version med bara ljud och en som är video där man också får se klipp ur programmen de analyserar.
Alla finns på Spotify och rekommenderas 😊
Tack så jättemycket! Då ska jag lyssna på dem. 😊
Citera
2026-06-01, 23:20
  #1194
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donatella2
Jag tycker Johns mognad och mentala ålder verkar MYCKET högre än Henkes. John framstår genomgående som reflekterande, analytisk och inkännande och kan prata om allvarliga saker och ändå bjussa på sig och skämta i andra situationer. Medan Henke har endast två lägen: i sina låga stunder ett gnälligt självupptaget barn och i alla sina andra stunder ett väldigt barnsligt barn. Jag har så svårt att se honom orka prata om något allvarligt eller djupare ämne överhuvudtaget utan att han zoomar ut och drar "lustiga" sexskämt eller filmcitat. Vilket framstår som ytterst svårt att finna attraktion i.

Förutom Johns fina och varma födelsedagsuppvaktning (utan lemoncurd-tårta) så var min favorit idag Emilias Grumpy Cat. Först försöker den stirra ut både Sofie och fotografen så det där jävla experimentet ska läggas ner. Och när det misslyckas sätter den sig på Sofies bröst i en eventuell önskan att kväva henne så det hopplösa förhållandet ska ta slut snarast möjligt.
Håller så med dig om John.
Citera
2026-06-01, 23:21
  #1195
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindajkpg
Har väldigt svårt att tro att det blir så många par kvar.
Jag tror nog att Anna & John vill fortsätta & utforska. Emilia & Sofie är så olika, Emilia är så på och gråter för minsta lilla o Sofie ska framstå som lite tuffare, skit jobbiga o titta på.
Jasmine & Henrik - väldigt barnsliga båda två… o väldigt olika på många plan. Så mycket osäkerhet hos Henrik.
Lika tomma båda två. De sista.
Citera
2026-06-01, 23:36
  #1196
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Lika tomma båda två. De sista.

men om de är lika barnsliga båda två har de ju nåt att bygga på, hoppas bara att de inte skaffar barn snabbt då själva är som barnsliga tonåringar känslomässigt.
Citera
2026-06-02, 01:42
  #1197
Medlem
LoppeliLoppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
När Henke och Jasmine började prata om att de har svårt att komma, så blev det skämskudde fram.

Verkligen! 🙈 Det verkar vara ett återkommande tema som bara måste tas upp och pratas om säsong efter säsong. Hellooo. Hur länge har de känt varandra liksom, och på vilka premisser....
Citera
2026-06-02, 01:50
  #1198
Medlem
LoppeliLoppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neloop
Hur går det för paren? Vilka håller ihop och vilka bryter upp?

Enda paret jag tror på är John och Anna. Och då är jag rädd att de säger ja för att utforska vidare men senare landar på ett mer vänskapligt plan. De ter sig mer som BFF's än ett par egentligen.

Sofie och Emilia - Hoppades på dem och det verkade trots allt lovande där ett tag trots olikheter och värderingar osv. Men nej, tror Sofie är den som kommer säga nej. De är alldeles för olika och har svårt att möta varandra ur varandras perspektiv.

Henke och Jasmine - De är verkligen söta ihop när det funkar. Men energinivåerna som är så brutalt olika kommer tyvärr sätta käppar i hjulet. Jasmine kommer bli alldeles för uttråkad och Henke alldeles för utmattad. Det håller aldrig i längden. Eventuellt inser dem det och säger nej redan nu, men skulle också kunna fortsätta ett tag till. Det kommer dock att spricka.

Det är vad jag tror.
Citera
2026-06-02, 02:42
  #1199
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donatella2
Jag tycker Johns mognad och mentala ålder verkar MYCKET högre än Henkes. John framstår genomgående som reflekterande, analytisk och inkännande och kan prata om allvarliga saker och ändå bjussa på sig och skämta i andra situationer. Medan Henke har endast två lägen: i sina låga stunder ett gnälligt självupptaget barn och i alla sina andra stunder ett väldigt barnsligt barn. Jag har så svårt att se honom orka prata om något allvarligt eller djupare ämne överhuvudtaget utan att han zoomar ut och drar "lustiga" sexskämt eller filmcitat. Vilket framstår som ytterst svårt att finna attraktion i.
Intelligensmässigt ja. John är smart. Och klok. Och säkert de där andra grejerna du nämnde också. Det håller jag med om. Men jag ser inte riktigt att han är på en plats i livet där det är läge att gifta sig, flytta ihop, bilda familj och sånt jox. Han känns liksom ung och vild och som nån som borde leva ansvarslöst ett tag till innan han börjar pensionsspara. Det är min högst personliga åsikt.

Henke är en gnällig jättebebis som söker den där morsan han aldrig hade. Han är snygg men that's it. Så fort han börjar prata är han körd.
Citera
2026-06-02, 10:56
  #1200
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maria222
men om de är lika barnsliga båda två har de ju nåt att bygga på, hoppas bara att de inte skaffar barn snabbt då själva är som barnsliga tonåringar känslomässigt.
Barnslighet är kul tycker jag men det är inte det som är problemet. Jag anser att J och H inte har djup i dialogen och kan se saker utifrån och reflektera på ett intressant sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in