Citat:
Ursprungligen postat av
Kallopsen
Var på krogen i helgen och vet inte om det är jag som är paranoid, men jag var framme flera gånger med kortet i baren för att betala drinkar etc. Jag upplevde det vid ett av de sista tillfällena som jag betalade att en kund som satt vid baren där kollade väldigt angeläget när jag blippade mitt kort och även hade en lapp han skrev saker på. Jag minns inte om jag kan ha råkat blippa kortet med kortnummersidan uppåt samt baksidan med CVC-koden vid olika tillfällen innandess.
Jag har tillfälligt fryst kortet nu, men hade ni spärrat och beställt ett nytt kort?
"Better safe than sorry" som ordspråket heter, Beställ nytt kort om du tror att det ens finns en liten risk att någon fått tag på numret.
Folk underskattar generellt hur mycket smuts till människor det finns där ute som försöker skilja folk från deras pengar.
Om din magkänsla säger att personen i baren försökte få tag på ditt kort-nummer så kan det mycket väl ha varit så.
Det tar typ 2-3 dagar att få ett nytt kort från banken och det kostar oftast ingenting heller.
Jag har en pundare till granne, en brud, som brukade hänga hos mig för något år sen, när jag somnat en kväll så vaknade jag av att hon tog kort på mitt gamla pass som låg på vardagsrumsbordet, har ingen aning om vad hon skulle med den informationen till men jag tvingade henne till att ta bort bilden direkt när jag såg det och sen skickade jag ut henne från lägenheten och bjöd aldrig tillbaka henne igen.