Citat:
Ursprungligen postat av
Direktenspelotobak
Jag är varken vänster eller höger din idiot. Allt jag säger är att man ska vara intolerant mot intolerans. För är inte flashback det, då finns det väl snart ingen anledning att ha kvar forumsdelarna:
Droger
Bensodiazepiner
Cannabis
Cannabinoider
Centralstimulantia
Dopning och dopningspreparat
Dopningspreparat
Kurrapporter
Drogakuten
Drogodling och drogtillverkning
Drogrehabilitering
Opiater och andra opioider
Psykedeliska substanser
Tripp- och rusrapporter
Övriga droger
Konspirationer och alternativa teorier
Korruption och missförhållanden i offentlig verksamhet
Övervakning och integritet
Osv.
Begriper du inte det så är du efterbliven.
Jag begriper att du vill att man bara ska få framföra de åsikter du anser man ska få ha och blivit godkända av ditt sanningsministerium.
För övrigt är väl Poppers påstående en rekursion utan slut, För är man intolerant mot de intoleranta är man själv intolerant och då ska andra vara intoleranta mot en själv för det. Men då är de intoleranta o.s.v. ad infinitum.
Det skulle förstås skapa en värd där alla är intoleranta mot alla andra. Sen att vänster kallar alla som inte delar eller kritiserar deras egna åsikter för nazister eller högerextrema gör att det blir svårt att ens veta vem som är nazist. Ett urvattnat ord idag liksom rasist.
Varför skulle jag vilja avskaffa några forumdelar, helt knäppt, men jag anser att de som vill det, ska få anse det. Eller varför du menar att de skulle behöva försvinna om man inte låter vissa uttala sig.
Så jag anser nog att du bara är intolerant, Men anser ändå att du ska framföra dina åsikter liksom alla andra. Till och med kalla mig efterbliven för jag säger emot dig. Men själv verkar du inte smart, då du inte ens verkar ha funderat över vad det Popper säger faktiskt innebär.
Edit: För övrigt anser att vänstermänniskor som kallar mig nazist och annat fast jag inte är det, bara för att jag säger emot dem, är jävligt intoleranta.