Citat:
Ursprungligen postat av
AcademicDream
Problemet är att det är så många som inte bryr sig om landslagsidrott i Sverige. Det är inte nån i min vänkrets som tittar på hockey-VM, inte ens OS. De följer sina favoritlag i fotbollsallsvenskan. Knappt att nån ens kommer att titta på fotbolls-VM. Nån kanske tittar på Sveriges matcher. Det saknas en stolthet och nationalism som finns i Finland och Norge. Det finns så klart historiska orsaker till det.
Edit: En av mina bästa vänner är idrottsintresserad. Han är med i ett jaktlag. En av våra bättre NHL-spelares pappa är med i samma jaktlag. Alltså en spelare som vunnit VM-guld. Han hade ingen aning vem det var.
Kan inte svara för andra men jag döljer Tre Kronor när de spelar. Kanske inte helhjärtat alla småturneringar under året men de större.
Fotbollslaget däremot känns iskallt sedan 2018. Innan dess och efter dess har det varit för mycket multikulti för mig. Jag hejar på mina landsmän och de spelar, inte de gula tröjorna. Just nu har en sonen TVn på och jag hör att Norge gjort 2-0 på Sverige innan 20 minuter spelade. Var i helvete ska de i VM att göra? Jag kommer inte se en enda match. 100% ointressant. Sätt in 11 svenskar på plan på så tittar jag, eller i alla fall 9-10 st. Då struntar jag i om de får stryk av Norge.
Citat:
Ursprungligen postat av
kevinkimraymond93
Jag hoppas hoppas hoppas att Grönborg lyckas locka storstjärnor till VM nästa år om de är tillgängliga...
Mika Z
Rikard R
William N
Victor H
Erik K
Joel E E
Rasmus D
Adrian K
Osv
Jag håller med knivfyllot. Mika, Victor, Erik K, känns bäst före och frågan är hur hungrig lill-nyllet är. Mycket hangarsvängar på honom när han varit med. VM 2027 ska börja lägga grunden för World Cup 2028 och OS 2030 och då är det DEFINITIVT passé. Joel EE och Adrian har jag inte helt koll på, även om jag inte har det på de andra heller.