2026-05-28, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av versaler
Var tvungen att kolla upp reglerna kring hästhållning och finns inga krav på uppvärmt utrymme eller stall.
När dygnstemperaturen ligger på +5 ska de ha tillgång till ligghall.
Men då ska det också vara en som uppfyller kraven som finns.

Nej det stämmer inte det du skriver. När betestillväxt inte sker så måste hästarna ha tillgång till ligghall men du måste också ha en box/utrymme som helst går att värma upp (per fem hästar).

"Sjukbox ska finnas tillgänglig Om du håller hästar i spilta, gruppbox eller ligghall ska du ha tillgång till ett sjukutrymme eller snabbt kunna ställa i ordning ett. I sjukutrymmet ska hästen kunna hållas individuellt. Det är en fördel om utrymmet kan värmas upp för att underlätta för hästen att hålla en termisk komfort. Det är även till förmån för behandlande veterinär att kunna arbeta i plusgrader."
Citera
2026-05-28, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InteSomAllaAndra
Vilket kaos det hade kunnat bli.

Loppisen där har faktiskt en hel del fina ting. Så är ju lite nyfiken, men ca 2 timmar i bil känns lite overkill för en loppis. Men i och för sig så kan man ju passa på att hälsa på bekanta när man är i krokarna. Hon som har loppisen har kanske Vinted.

Vi har varit där (innan M flyttade dit). Tyvärr inget att besöka direkt. Allt står utomhus i väder och vind.
Citera
2026-05-28, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tallyhoo
Vi har varit där (innan M flyttade dit). Tyvärr inget att besöka direkt. Allt står utomhus i väder och vind.

Ahaa... Men då så.
Citera
2026-05-28, 16:20
Medlem
SegerHelg88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmalFetLagom
Östrogen leder i de flesta fall till skvaller, smutskastning och konflikter.
Tur att man inte har detta gift i kroppen!

Jag är kvinna, men ja, jo.
Citera
2026-05-29, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SegerHelg88
Tydligen ska Michelle anmäla någon Loella. Får hjälp av sina följare att samla in print screens etc. Vem är Loella? Hon verkar vara djurbonde, hittade par inlägg av henne som verkar vara rätt galna de med. Verkar skriva ihop saker utan belägg. Inte för jag försvarar M på något sätt. Vad är hennes beef med Michelle?

Är det Loella som, enligt M, är en del av gangstalkningen av henne? Tror ni mögelsporerna på förra stället satt sig djupt hos M därav hennes utspel om blir utsatt för gangstalkning? Paranoia, massanmälningar, beter sig mer irrationellt än vanligt... symtom på det?

Loella är en av många som öppet ifrågasatt saker på Malvadals sida och är tydligen pga detta en stalker, enligt Michelle. Alla som påpekar eller ifrågasätter brister är tydligen stalkers som ska polisanmälas. Läser man på Loellas egen sida finns där en del info. Har tidigare sett henne kommentera en hel del på michelles sidor men nu var det länge sedan.

Finns det ingen som bor i närheten av gården som kan åka dit till loppisen och fota lite?
Citera
2026-05-29, 14:50
Medlem
SegerHelg88s avatar
Jag är intresserad av att få information om den äldre damen som Michelle är/var vän med. Vad hade de för relation? Var hon ursprungligen ägare till gården som Malvadals Grisfristad hade i Önnestad? Sen köpte Sandra upp den och därefter bråk med henne och Ahokas?

Egentligen kanske detta ska vara en helt unik tråd i skvaller forumet. Trots allt en offentlig person, så tror reglerna tillåter det.
Citera
2026-05-29, 20:37
Medlem
Citat:
Jag är intresserad av att få information om den äldre damen som Michelle är/var vän med. Vad hade de för relation? Var hon ursprungligen ägare till gården som Malvadals Grisfristad hade i Önnestad? Sen köpte Sandra upp den och därefter bråk med henne och Ahokas?

Egentligen kanske detta ska vara en helt unik tråd i skvaller forumet. Trots allt en offentlig person, så tror reglerna tillåter det.

Vilken äldre dam är det du tänker på? Den hon bodde hos i Åhus innan hon började hålla sig hemma hos Sandra ?
Citera
2026-05-29, 22:59
Medlem
SegerHelg88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draperi
Vilken äldre dam är det du tänker på? Den hon bodde hos i Åhus innan hon började hålla sig hemma hos Sandra ?

Jag kanske blandar ihop, men antog den äldre kvinnan bodde i Önnestad, det var på sådana sätt Michelle började med gården där. Jag har känt till Michelle sen 10+ år tillbaka, men inte förrän nyligen snappat upp igen. Hon har alltid varit för tokig och nån man ska hålla sig undan. Funnits betydligt mer intressantare i gemensamma kretsar att fokusera på än henne. Tills alla bråk blossade upp i ens feed.

Jag har hört att Michelle ska ha påtvingat sig in hos den äldre kvinnan. Jag vet inte om det stämmer, kan vara efterhandskonstruktion efter att de blivit ovänner och hon ba kastat ut henne för rädda sin självbild. Hörde att den äldre kvinnan ska vara något av en toka hon själv med. Men som sagt. Jag tycker bara det är underhållande hur flera toxiska personer lyckas sammanslutas.
Senast redigerad av SegerHelg88 2026-05-29 kl. 23:14.
Citera
2026-05-30, 16:43
Medlem
Citat:
Jag kanske blandar ihop, men antog den äldre kvinnan bodde i Önnestad, det var på sådana sätt Michelle började med gården där. Jag har känt till Michelle sen 10+ år tillbaka, men inte förrän nyligen snappat upp igen. Hon har alltid varit för tokig och nån man ska hålla sig undan. Funnits betydligt mer intressantare i gemensamma kretsar att fokusera på än henne. Tills alla bråk blossade upp i ens feed.

Jag har hört att Michelle ska ha påtvingat sig in hos den äldre kvinnan. Jag vet inte om det stämmer, kan vara efterhandskonstruktion efter att de blivit ovänner och hon ba kastat ut henne för rädda sin självbild. Hörde att den äldre kvinnan ska vara något av en toka hon själv med. Men som sagt. Jag tycker bara det är underhållande hur flera toxiska personer lyckas sammanslutas.

Ja en toka är hon minst sagt. Men tyvärr är det alla som ifrågasätter henne som ser tokiga ut när hennes tokiga följarskara härjar loss.

Det jag har förstått om den äldre damen i Åhus är att Michelle bodde där i en gäststuga i utbyte mot att rasta damens hundar. När kraven på Michelle ökade med att exempelvis hjälpa till i trädgården flippade hon och flyttade olovligen in i Sandras uthus/lada där hon hade fått låna ett utrymme att måla tavlor i om dagarna. Strax därefter kom dom tre första grisarna till "fristaden".

Hur Michelle och kvinnan kom i kontakt med varandra vet jag inte. Några månader ska hon ha bott där.

Men det krävs väl en toka för att släppa in en annan toka så nära inpå sig utan närmare eftertanke.
Citera
2026-05-31, 13:15
Medlem
SegerHelg88s avatar
Läste ett inlägg som Michelle själv skrivit hur hon flyttade till Önnestad efter Sandra självmant kontaktat henne. Enligt Michelle var det Sandra som uppmanade henne att skaffa grisar. Michelle fick vara på gården i utbyte mot ta hand om Sandras hästar. Men sen har Michelle hästar, grisar, höns och får. Antar fritagna eller köpta.

Men om föreningen inte har en fungerande ekonomi, hur kan man då som gåvogivare fortfarande gå med på det hela? Osar kult.
Citera
2026-05-31, 14:03
Medlem
Citat:
Läste ett inlägg som Michelle själv skrivit hur hon flyttade till Önnestad efter Sandra självmant kontaktat henne. Enligt Michelle var det Sandra som uppmanade henne att skaffa grisar. Michelle fick vara på gården i utbyte mot ta hand om Sandras hästar. Men sen har Michelle hästar, grisar, höns och får. Antar fritagna eller köpta.

Men om föreningen inte har en fungerande ekonomi, hur kan man då som gåvogivare fortfarande gå med på det hela? Osar kult.

Gåvogivarna har ingen insyn... och dom som ifrågasätter hängs ut eller attackeras av dom mest trogna till Michelle. Håller med om kultkänslan!
Volontärer och inneboenden som varit där under tiden på Önnestad har inte vågat gått ut med vad dom sett på gården och i huset av rädslan för vad Michelle ska hitta på i gengäld.
Men det handlar om avföring överallt inomhus som inte torkas upp och sjuka djur som inte får veterinärvård i tid om ingen annan betalar, såna grejer. I verkligheten ser det inte ut som på hennes medier.
Alla dom där djuren på 2ha.
Och alla djur som försvunnit från gården utan förklaring. Malvadals hemsida stämmer verkligen inte överens med dom djur som nu bor där.
Helt galet att detta pågår och uppmärksammas så lite som det gör.
Hur ska det bli för alla djur när sommar blir till höst....Så tragiskt att invänta ett vanvårdsfall för flyttar hon inte djuren innan hösten kommer det bli kaos.
Citera
2026-06-01, 16:06
Medlem
SegerHelg88s avatar
Var nåt inlägg om att maten för alla djur kostar 5000 kr/vecka, 5000 x 52 = 260000 kr årligen. Ett äldre inlägg uppgav matkostnaden för djuren till 300000 kr årligen. Hur ska de ha det? Jag tycker de summorna låter lite väl. Har bekanta som haft sällskapsgrisar och får, inte kostar de dessa summorna.

.
Senast redigerad av SegerHelg88 2026-06-01 kl. 16:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in