Citat:
Ursprungligen postat av
AndersPersson99
Jag tycker inte SVT är särskilt bra.
De rapporterade ingenting om att facebook, google och twitter censurerade folk under demokraterna, något som bolagen själva medgett.
Jag har inte heller sett rapporter om polisens massarresteringar och trakasserier av oliktänkande i Storbritannien.
Rätt dålig rapportering om att valet i Rumänien ogiltigförklarades, därefter vann ett annat parti makten.
Under corona demonstrerade 50 tusen i österrike mot inskränkningar mot friheten, men svt skrev bara en liten notis om det. Santidigt körde de liveövervakning av när Greta Thunberg demonstrerade mot klimatförändringar.
De är rätt värdelösa skulle jag säga.
De är aktivister, inte journalister.