2026-05-30, 20:46
  #13
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skriftbyte
Det jobbiga är bara när det blir repris efter repris. Är ganska trött på att se hjulet uppfinnas igen.
Men dom är ju betydligt roligare att leva bland än som med dinosaurierna.
Har dock ett fint minne av att ha karvat ut en snorkel av ett triceratop-horn. Tung som FAN men var riktigt stolt över den.
Är lite sur över att jag inte fick behålla den.

Dör fortfarande av skratt när dom anklagar varandra för ”homo” som om dom inte alla tillhörde det släktet…….

Dom flesta har kass pH men en och annan har varit okej. Mitt senaste mums tillhörde eventuellt inte människosläktet.

Extra kul blir det när de som anser sig vara den högst stående livsformen inom homosläktet lider av homofobi.
Det är lyteskomik på hög nivå!
De är som sagt var ganska underhållande.

Men en sak som fascinerar mig är att de ju faktiskt gör tekniska framsteg trots att deras intellekt tycks fallera allt mer.
Ta antikens greker som exempel.
Okej, de hade stora kunskapsluckor, men man kunde ju faktiskt föra nästan intellektuella samtal med en del av dem, vilket man ytterst sällan kan med dagens människor, och särskilt inte med de som leder dem.
Citera
2026-05-30, 20:47
  #14
Medlem
Riktiga "ödlor" alltså.

Ok. En vanlig lördag.
Citera
2026-05-30, 20:47
  #15
Medlem
Vi är under isen skulle man kunna säga

__________________
Senast redigerad av troligengud 2026-05-30 kl. 20:50.
Citera
2026-05-30, 20:55
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Hej granne, skulle uppskatta om du inte berättar om våran gated community. Dessutom behöver jag ha tillbaka snöskyffeln du lånade förra veckan.
Citat:
Ursprungligen postat av troligengud
Vi är under isen skulle man kunna säga

Ni två kanske kan prata direkt med varandra istället.
”troligengud”, jag ställer gärna upp som skräcködla om det behövs och kan bidra till skratt!

Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Extra kul blir det när de som anser sig vara den högst stående livsformen inom homosläktet lider av homofobi.
Det är lyteskomik på hög nivå!
De är som sagt var ganska underhållande.

Men en sak som fascinerar mig är att de ju faktiskt gör tekniska framsteg trots att deras intellekt tycks fallera allt mer.
Ta antikens greker som exempel.
Okej, de hade stora kunskapsluckor, men man kunde ju faktiskt föra nästan intellektuella samtal med en del av dem, vilket man ytterst sällan kan med dagens människor, och särskilt inte med de som leder dem.

Ja verkligen

Tålamod.. tååååålamod, även om det tar ett århundrade.

Citat:
Ursprungligen postat av 3697
Riktiga "ödlor" alltså.

Ok. En vanlig lördag.

Vad vill du egentligen veta
Där finns några av oss i Stockholm om du undrade det?
Citera
2026-05-30, 21:20
  #17
Medlem
PK-befriads avatar
De sitter bakom skynket. Ungefär som Trollkarlen från Oz.
Citera
2026-05-30, 21:25
  #18
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3697
I vilket hemligt sällskap är de öppna med att de är ödlor?
Måste man vara ödla för att bli medlem?

I Göteborg så finns det ödlor, värst är skräcködlorna.
(-Fruntimmer som inte är snygga kallar vi för ödlor eller om det vill sig illa skräcködlor.)
Citera
2026-05-30, 22:09
  #19
Medlem
Sitter i soffan och drar en ronk, var e du själv?
Citera
2026-05-31, 03:11
  #20
Medlem
Reptiles live on every continent except Antarctica

https://scienceinsights.org/where-do-reptiles-live-habitats-around-the-world/#:~:text=Reptiles%20live%20on%20every%20continent% 20except%20Antarctica%2C%20spanning,meters%2C%20an d%20the%20concrete%20corridors%20of%20modern%20cit ies.
Citera
2026-05-31, 13:01
  #21
Avslutad
Underjordisk pyramid på Sydpolen, där håller jag och mina ödlepolare till.
Citera
2026-05-31, 13:54
  #22
Medlem
En ödla med ordvitshumor kanske är Peter Thiel? Det är ju ett anagram av The Reptile.
Citera
2026-05-31, 16:01
  #23
Medlem
Amortentias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Jag är med i gruppen som förbereder "showen" inför deras nästa ankomst dit om några år, och den kommer att bli episk!

Jaha är det här du håller hus? Förklarar varför du missade dansrepetitionen igår. Pallra dig direkt till huvudkontoret annars är det din svans som ryker under ritualen.
Citera
2026-05-31, 21:00
  #24
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amortentia
Jaha är det här du håller hus? Förklarar varför du missade dansrepetitionen igår. Pallra dig direkt till huvudkontoret annars är det din svans som ryker under ritualen.

Det är ju det som är min avsikt då dansen inte alls fungerar för mig.
Jag har ju tre vänsterfötter!

Blir jag av med svansen, igen, så blir jag kickad från dansgruppen hamnar i kören, vilket passar mig mycket bättre.
Det tar ju ett par år för svansen att växa ut igen, och skulle människorna komma tillbaka till månen innan dess så får jag väl ha en djävla protes under "showen".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in