2026-05-31, 20:09
Medlem
Frågeställningen är filosofisk. Att köpa sex är olagligt.
Förutsättningar.
Person1 som frågar om sex:
En vanlig person med normalt utseende, hel och ren med ett normalt uppträdande. Inga psykiska bekymmer.

Person2 blir tillfrågad om sex
En helt vanlig person som inte är prostituerad. En person som har ett vanligt jobb Inga skulder Inga psykiska besvär. Bra självförtroende. Partner. Personer som vi ser varje dag på stan. Normalt kroppsbyggnad. En helt vanlig person som absolut inte skulle sälja sig för sex.

Person1 kan vara kvinna eller man
Person2 kan vara kvinna eller man
Möjliga kombinationer
P1 man P2 man
P1 kvinna P2 man
P1 man P2 kvinna
P1 kvinna P2 kvinna

Person1 och person2 känner inte varann sedan tidigare.
Det är förutsatt att person som blir tillfrågad normalt är attraherad av könet som personen har som frågar om sex

Scenario
Person1 möter person2 på stan utan att stämt träff. Kanske sitter de tillsammans på bussen eller på samma parkbänk.
Person1 frågar då person2 om de kan ha sex för betalning och ökar summan tills person2 säger ja.

Frågeställning:
1 Hur mycket måste person1 öka summan tills person2 säger ja?
2 De första summorna tex 5000 sek kanske ses som trakasserier, men när börjar person2 bortse från det förolämpande och se möjligheten att tjäna pengar snabbt och enkelt.

Vad tror ni gränsen går
Vill förtydliga att person1 och person2 kan vara vilket kön som helst av två . Kvinna eller man
Senast redigerad av Yeayeakalle2 2026-05-31 kl. 21:07.
Citera
2026-05-31, 20:14
Medlem
RomernasKungs avatar
Avgörande faktorn är hur pengarkåt personen som får betalt är. Detta i sig beror på en mängd faktorer som man måste bryta ner i detalj. Det är svårt att generalisera om. Hur illa tar personen vid sig av att sälja sin kropp till någon annan?

Hur motbjudande är köparen?

Det finns många faktorer som man får ta med. Man skulle kunna skapa en excel som räknar ut slutpriset.
Citera
Medlem
franges avatar
Var skulle du själv säga att gränsen går, om du blev tillfrågad?
Citera
Medlem
Ingen frågar någon annan på bussen om sex mot betalning - det är straffbart.
Citera
2026-05-31, 20:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Ingen frågar någon annan på bussen om sex mot betalning - det är straffbart.

Noen kan sikkert gjøre det uansett!
Citera
2026-05-31, 20:31
Avstängd
TheJesuits avatar
Granntjejen ställde upp för en hundring, men det är många år sedan nu. Men när vi var färdiga så ville hon inte ha betalt, så jag bjöd på frukost istället. Några dagar senare ville hon bjuda tillbaks, men jag avböjde, fick mig att känna mig billig.
Citera
2026-05-31, 20:35
Medlem
Förtydligande.
Personen som frågar är hel och ren. Inte snygg inte ful. Normal. Absolut inte motbjudande.

Frågan är filosofisk.
När ändras p2s attityd från att vara förolämpad och förbannad, till att se möjligheterna till att tjäna snabba pengar?

Jag har ställt frågan till mig själv och jag hamnar nog runt 200 000 tror jag.

Så personligen så ändras min attityd vid den summan
Citera
2026-05-31, 20:55
Avstängd
Personligen hade jag sagt nej oavsett pris.
Man hade kunnat erbjuda mig ex 10 miljoner och jag hade inte sålt min kropp ändå.
Jag hade svarat samma om jag blev av med jobbet och bodde på gatan.
Klarar inte av att byta kroppsvätskor eller vara intim med någon jag inte själv vill.
Ovanpå det är jag orimligt kräsen. Så det underlättar ju inte.

Däremot var jag en jävel på att dra in dricks som värdinna en gång i tiden
Se min inte röra. Folk respekterade det, och vill minnas att en del stammisar var lite rädda för mig….
Citera
2026-05-31, 21:15
Medlem
Så om du fick 100 miljarder kr skulle du fortfarande säga nej? :-)
Citera
2026-05-31, 21:18
Medlem
Om jag vann en miljard på Eurojackpot då skulle jag fråga Amanda och Julia om de skulle tänka sig att spendera en halvtimme med mig. De skulle få 100 000 kr vardera vid varje träff. Inget samlag utan bara smekningar på deras underbara kroppar.
Citera
2026-05-31, 21:19
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Var skulle du själv säga att gränsen går, om du blev tillfrågad?
Som den gamla historien om vetenskapsmannen som hade en ung och vacker bordsdam. Efter en lång och trevlig samvaro nådde man fram till kaffe och konjak. Vetenskapsmannen: "skulle ni kunna tänka er att ligga med en gammal man som jag för 10 miljoner dollar? Kvinnan strök sig över hakan och tittade genom ögonfransarna på mannen och sa - det skulle jag kunna tänka mig för 10 miljoner. Trevligt sa mannen, skulle ni kunna tänka er att göra det för 10 dollar? Kvinnan: - verkligen inte vad tar ni mig för?
Vad ni är för något det har vi redan fastställt, sa mannen, nu diskuterar vi endast priset".
Citera
2026-05-31, 21:19
Medlem
Taufatts avatar
Vet inte om jag är fördomsfull men tror att priset skulle vara lägre för en man som frågas av en kvinna än tvärtom. Jag tror att om situationen inte skulle upplevas som en fälla eller konstig på mer än det uppenbara i hela scenariot att priset nog inte skulle vara så högt om personerna matchar någorlunda i ålder mm.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in