Citat:
Ursprungligen postat av
LillyRosee
När det gäller vad som uppfattas som professionellt eller oprofessionellt hade det även varit intressant att höra en kunds perspektiv. I grunden tror jag för många kunder handlar det om bemötande inför och under en träff men att sedan går åsikten isär. För vissa handlar det nog sedan enbart om affärsdelen och att det är glasklart med pengauppgörelsen och vad som förväntas, avtalad tid och inte så mycket annan chatt. För andra tror jag det handlar om vad som erbjuds sexuellt, mer PSE-erbjudanden över det hela.
Ur mitt perspektiv är det främst hur själva affärsdelen sköts, som avgör om jag tycker det känns proffsigt eller ej.
- Enkel och rak kommunikation med ej för långa väntetider mellan meddelanden.
- Tydlig information om vad som erbjuds, vad som förväntas av mig osv.
- Hålla tider.
När jag sedan träffar någon så tror jag inte att jag tänker "proffsigt" om någon som kan tricks jag aldrig stött på förut, eller "proffsig tjej" ifall den jag träffar är trevlig och positiv.
Ifall tjejen är trevlig, rolig och positiv så tänker jag ungefär som jag tänker då jag träffar andra sådana människor i andra affärsuppgörelser. Typ "fan vilken trevlig människa". Jag inbillar mig att de är sådana till sin natur och därför ser jag det inte som proffsigt.
Om sedan tjejen ger mig den bästa upplevelsen ever så tänker jag inte heller "wow vilket proffs", vilket jag ju däremot gör om någon klipper mitt hår på rekordtid och när jag kollar vad som åstadkommits så är det den bästa klippningen i mitt liv. Här konstaterar jag bara att jag träffat en kvinna som lärt sig hur män (iaf vissa) funkar. Typ lite på samma sätt som jag gör ifall jag har sex utan att betala. En av de bästa avsugningar jag fått fick jag en gång på ett swingersparty. Hade noterat under kvällen att en av tjejerna såg ut att vara väldigt duktig på detta med oralsex. Plötsligt skulle hon och hennes man röra på sig och jag fick lite panik. Tog mod till mig och förklarade att jag sett henne under kvällen och lite hoppats att hon skulle hinna med mig också. Hon skrattade och tyckte att det skulle hon väl göra. Så, inga som helst känslor mellan oss, dvs lite som vid köpesex. Men en behandling som var otrolig. Och hon skulle man ju då kunna kalla proffsig även fast hon inte tog betalt. Men som sagt, det gör jag inte. Jag konstaterar bara att hon kunde sina saker. :-)