2026-05-31, 14:24
Medlem
Hyr aldrig ut ditt hem till främlingar, de ska få förstöra din bostad, stjäla dina saker och aldrig betala hyra, lämna skräp i din bostad därefter får du inte dina bostadsnycklar tillbaka, och ska aldrig få bort deras olagliga folkbokföringar från din bostadsadress, då alla myndigheter ställer sig bakom brottsliga hyresgäster och skyddar dem enligt lag. Några pengar eller rättvisa får du aldrig tillbaka via skatteverket, försäkring, kronofogden eller polisen. De kan även utnyttja din lägenhet för olagliga tredjehandsuthyrningar eller narkomanernas fester, utan att du får komma in och göra något åt. Eller så du ska få jobba hårt i flera månader ens för att få olika brottslingarnas folkbokföringar från din adress. De ska utnyttja din brevlåda sen flera månader framöver för skumma brev, då brevlådenyckel får du aldrig tillbaka och nyckellås får du ju inte byta ut på egen hand om du har haft hyresgäster, enligt lag. Brottslingarna får härja fritt i Sverige. Mycket dåliga lagar och det är farligt att hyra ut egen bostad. Det var 1 och sista ggn att jag öppnade mitt hem till hyresgäster.
2026-05-31, 14:27
Medlem
67arigGubbes avatar
Hyr ej ut till narkomaner helt enkelt. Använd kontrakt också.
2026-05-31, 14:29
Medlem
Tänkte du inte på det, innan du hyrde ut?
2026-05-31, 14:30
Medlem
Lacerdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kingokg
Hyr aldrig ut ditt hem till främlingar...
Klart som fan att man inte gör, bara en efterbliven idiot skulle göra så.
2026-05-31, 14:39
Medlem
karlgunnars avatar
Vilken TUR TS startade denna tråden, hade ALDRIG hört talas om risker med uthyrning...
2026-05-31, 14:43
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Nä jag flyttar hellre till en mindre bostad än att behöva hyra ut ett rum för att ekonomin inte går ihop.
2026-05-31, 14:44
Medlem
HemligaKaptenens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 67arigGubbe
Hyr ej ut till narkomaner helt enkelt. Använd kontrakt också.
Narkomaner eller invandrare det är bara problem.
2026-05-31, 14:45
Medlem
Pelle-Roevs avatar
Citat:
Hyr aldrig ut ditt hem till främlingar

Nej varför skulle jag göra det?
2026-05-31, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlgunnar
Vilken TUR TS startade denna tråden, hade ALDRIG hört talas om risker med uthyrning...

Ungefär så ja.
Blir mer obekväm av TS text än det uppenbara.
2026-05-31, 15:02
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Hyr aldrig ut ditt hem till främlingar, de ska få förstöra din bostad, stjäla dina saker och aldrig betala hyra, lämna skräp i din bostad därefter får du inte dina bostadsnycklar tillbaka, och ska aldrig få bort deras olagliga folkbokföringar från din bostadsadress, då alla myndigheter ställer sig bakom brottsliga hyresgäster och skyddar dem enligt lag. Några pengar eller rättvisa får du aldrig tillbaka via skatteverket, försäkring, kronofogden eller polisen. De kan även utnyttja din lägenhet för olagliga tredjehandsuthyrningar eller narkomanernas fester, utan att du får komma in och göra något åt. Eller så du ska få jobba hårt i flera månader ens för att få olika brottslingarnas folkbokföringar från din adress. De ska utnyttja din brevlåda sen flera månader framöver för skumma brev, då brevlådenyckel får du aldrig tillbaka och nyckellås får du ju inte byta ut på egen hand om du har haft hyresgäster, enligt lag. Brottslingarna får härja fritt i Sverige. Mycket dåliga lagar och det är farligt att hyra ut egen bostad. Det var 1 och sista ggn att jag öppnade mitt hem till hyresgäster.

Nej det ska jag inte göra! Skriver du inte kontrakt med de du hyr ut ditt hem till?
2026-05-31, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lacerda
Klart som fan att man inte gör, bara en efterbliven idiot skulle göra så.

Hur många bostadslösa hade vi haft om bostadsbolagen inte hyrt ut till främlingar…?
2026-05-31, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iq143
Hur många bostadslösa hade vi haft om bostadsbolagen inte hyrt ut till främlingar…?

de brukar ta kredit upplysning mm ,vissa kräver utdrag ur kriminalregistret kräver att man är ostraffad
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in