2026-05-31, 11:44
  #25
Medlem
PutinDaAzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Ja, det är nog så det skall vara. Och (antar jag) varför vi män alltid skapar oss en 'mancave'. Om det är garaget, en datorhörna under trappen eller ett "arbetsrum" spelar mindre roll - ett rum eller utrymme som bara vi får bestämma över.


"Without further ado"

"Without furher Abdo" din petimäter

Halva hyllplan är inget att bekymra sig om så länge det är helrör.
Citera
2026-05-31, 11:54
  #26
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PyjamasXL
Ja, både i badrumsskåpet, i hyllan och en liten låda i byrån. - Är det rättvist, eller är det bara så det skall vara? - Detta medans det skall divideras om att kvinnor skall ha gratis ditten och datten för att de är just kvinnor. - Är det kanske bara så det skall vara, without further to do; i jämlikhetens namn?


Det kan du gott ha. Du är ju ändå en köttätande vit man som flyger reaplan ofta och har en stor stinkande bensinSUV för att åka minsta sträcka för att du din buffel ska tillfredställa ditt klimataktivisthat.

Det minsta du kan göra är att bereda plats för din kvinnas alla troféer hon beställ hem från Aliexpress och Temu som flugits runt halva jordklotet för att hamna i din kvinnas proppfulla klädhyllor. Inte heller är hon klimatförnekare för att hon åker passagerare i din stora SUV eller bestämmer vart ni ska ta semester och vid vilken ort på medelhavet. Hon är oskyldig. Du bär hela ansvaret. Bit ihop nu som en man Det är ju inte HON som tankar bilen, eller hur ? Hon åker ju också som passagerare på semester med dig och det är inte hennes fel att hon lägger ut tusenlappar på kläder och beauty-produkter varje månad som behöver flygas in. Hon är ju ett OFFER förstår du ?
__________________
Senast redigerad av Upplyften 2026-05-31 kl. 11:56.
Citera
2026-05-31, 12:47
  #27
Medlem
PyjamasXLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Det kan du gott ha. Du är ju ändå en köttätande vit man som flyger reaplan ofta och har en stor stinkande bensinSUV för att åka minsta sträcka för att du din buffel ska tillfredställa ditt klimataktivisthat.

Det minsta du kan göra är att bereda plats för din kvinnas alla troféer hon beställ hem från Aliexpress och Temu som flugits runt halva jordklotet för att hamna i din kvinnas proppfulla klädhyllor. Inte heller är hon klimatförnekare för att hon åker passagerare i din stora SUV eller bestämmer vart ni ska ta semester och vid vilken ort på medelhavet. Hon är oskyldig. Du bär hela ansvaret. Bit ihop nu som en man Det är ju inte HON som tankar bilen, eller hur ? Hon åker ju också som passagerare på semester med dig och det är inte hennes fel att hon lägger ut tusenlappar på kläder och beauty-produkter varje månad som behöver flygas in. Hon är ju ett OFFER förstår du ?
Så sant, så sant
Citera
2026-05-31, 13:10
  #28
Medlem
Om jag medan du fiser och spelar Super Mario tar hand om räkningarna och det dagliga hemarbetet, tvätten, maten, disken och att dra vår relation framåt mentalt samtidigt som jag blöder i ca 7 år av mitt liv och trasar sönder mitt underliv för att du ska ha avkommor som jag ger mitt allt - ja, då tar jag mera plats i hyllan.

Du tar fan inte ifrån mig min hudvårdsrutin.
Citera
2026-05-31, 13:16
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PyjamasXL
Ja, både i badrumsskåpet, i hyllan och en liten låda i byrån. - Är det rättvist, eller är det bara så det skall vara? - Detta medans det skall divideras om att kvinnor skall ha gratis ditten och datten för att de är just kvinnor. - Är det kanske bara så det skall vara, without further to do; i jämlikhetens namn?

Är det inte så att: Ju trängre man lever - desto mindre frihet.
Att kunna dela säng - men inte dela en byrålåda? Är det så i praktiken.

Jag tror för min del att människor behöver utrymme - för att vara sig själva. När det utrymmet måste delas, så inkräktar det också på den privata sfären. Vilket leder till inskränkthet - Ja, det säger sig självt.

Naturfolk lever ofta i två parallella grupper. Kvinnor för sig och männen för sig.
Kan det vara vårt kalla klimat som gör att vi tränger ihop oss?
Citera
2026-05-31, 13:18
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PutinDaAzz
"Without furher Abdo" din petimäter

Halva hyllplan är inget att bekymra sig om så länge det är helrör.
Jaja, nu ska han inte vara sån! Märka ord på Flashback.. va!
Citera
2026-05-31, 13:23
  #31
Avstängd
Blandadajentes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo
Är det inte så att: Ju trängre man lever - desto mindre frihet.
Att kunna dela säng - men inte dela en byrålåda? Är det så i praktiken.

Jag tror för min del att människor behöver utrymme - för att vara sig själva. När det utrymmet måste delas, så inkräktar det också på den privata sfären. Vilket leder till inskränkthet - Ja, det säger sig självt.

Naturfolk lever ofta i två parallella grupper. Kvinnor för sig och männen för sig.
Kan det vara vårt kalla klimat som gör att vi tränger ihop oss?

Man får bara ett halvt täcke också, hon får 1.5
Citera
2026-05-31, 13:30
  #32
Medlem
Diamondgrits avatar
Jag har ett helt badrumsskåp jag. Garderoben däremot har jag c:a 15% av. Plus 0% av klädkammaren...
Citera
2026-05-31, 15:14
  #33
Medlem
kyrkstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PyjamasXL
Ja, både i badrumsskåpet, i hyllan och en liten låda i byrån. - Är det rättvist, eller är det bara så det skall vara? - Detta medans det skall divideras om att kvinnor skall ha gratis ditten och datten för att de är just kvinnor. - Är det kanske bara så det skall vara, without further to do; i jämlikhetens namn?
Ja, hemmet är kvinnans sfär.

Världen utanför mannens.

Försök som man att köpa en möbel utan henne...
Citera
2026-05-31, 15:49
  #34
Moderator
HelgeBuks avatar
Får och får... En metrosexuell smygbög som behöver lika mycket utrymme som sin utseendefixerade fru får säkert det om han bara vill.

Ser inte vad detta har med jämställdhet att göra. Hur många hyllplan har en genomsnittlig kvinna i garaget?
Citera
2026-05-31, 16:00
  #35
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Det är så det ska vara.

Vi män får fördelen att se vackrare fräschare kvinnor. Jag tänker mig att de gör detta för oss, tar alla hyllplan, Inte för sig själva. Alltså motsatsen till egoism.

Samma med garderoben. Jag har en, med tre par byxor i. Min fru hade fem garderober. Det mesta tog hon aldrig ens ut. Jag tror en kvinna känner sig rik med en full garderob, medans en man känner sig rik med en full LP-hylla.

En kvinna vet inte ens att man sorterar en LP-hylla i bokstavsordning efter artist. Kanske har de en färgordning i garderoberna. Men det vet jag inget om, jag läser inte kvinno-tidningar.

Jag har tre lådor med bara kablar, det stör min fru.
Citera
2026-05-31, 16:01
  #36
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PyjamasXL
Ja, både i badrumsskåpet, i hyllan och en liten låda i byrån. - Är det rättvist, eller är det bara så det skall vara? - Detta medans det skall divideras om att kvinnor skall ha gratis ditten och datten för att de är just kvinnor. - Är det kanske bara så det skall vara, without further to do; i jämlikhetens namn?
Stämmer bra med badrumsskåpet, men en rejäl skräplåda måste man ha
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in