Citat:
Ursprungligen postat av
PyjamasXL
Ja, både i badrumsskåpet, i hyllan och en liten låda i byrån. - Är det rättvist, eller är det bara så det skall vara? - Detta medans det skall divideras om att kvinnor skall ha gratis ditten och datten för att de är just kvinnor. - Är det kanske bara så det skall vara, without further to do; i jämlikhetens namn?
Är det inte så att: Ju trängre man lever - desto mindre frihet.
Att kunna dela säng - men inte dela en byrålåda? Är det så i praktiken.
Jag tror för min del att människor behöver utrymme - för att vara sig själva. När det utrymmet måste delas, så inkräktar det också på den privata sfären. Vilket leder till inskränkthet - Ja, det säger sig självt.
Naturfolk lever ofta i två parallella grupper. Kvinnor för sig och männen för sig.
Kan det vara vårt kalla klimat som gör att vi tränger ihop oss?