2026-05-30, 19:22
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Feminism --> Jämställdhet och diskriminering
/Moderator
Citera
2026-05-30, 19:24
Medlem
Men jiss TS, kräv din rätt.
Bor ni tillsammans och delar hyra, så har du ju rätt till halva utrymmet, så länge du äger pryttlar att fylla det med.
Inled förhandling är mitt tips.
Citera
2026-05-30, 19:34
Medlem
Glostrups avatar
Var får ni sånt härifrån? Man tar väl så mycket plats som man behöver, och man delar på den plats som finns. Har ni ens varit i ett förhållande?

Är det sommarlovet som har börjat eller funderar folk på allvar på sånt här?
Citera
2026-05-30, 20:06
Medlem
Euripidess avatar
En man behöver generellt sett mindre plats för kroppsvårdprodukter än en kvinna. Vi behöver rakattiraljer, schampoo, tandkräm, tandborste, kam och nån skit att kleta på i armhålan. Typ.

Man cave tror jag dock stenhårt på, har själv en sådan på vår vind. Det är där man kan utöva sin hobby och slappna av. Har inget emot om min kvinna också vill ha ett rum som hon kan ha som sin woman cave, uppmuntrar alla till att ha en hobby för det mentala välmåendet.
Citera
2026-05-30, 20:56
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Det är så det ska vara.

Vi män får fördelen att se vackrare fräschare kvinnor. Jag tänker mig att de gör detta för oss, tar alla hyllplan, Inte för sig själva. Alltså motsatsen till egoism.

Samma med garderoben. Jag har en, med tre par byxor i. Min fru hade fem garderober. Det mesta tog hon aldrig ens ut. Jag tror en kvinna känner sig rik med en full garderob, medans en man känner sig rik med en full LP-hylla.

En kvinna vet inte ens att man sorterar en LP-hylla i bokstavsordning efter artist. Kanske har de en färgordning i garderoberna. Men det vet jag inget om, jag läser inte kvinno-tidningar.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2026-05-30 kl. 21:00.
Citera
2026-05-30, 22:50
Medlem
Någon som klagar på detta är ingen man utan en passiv aggressiv mus 😄
Citera
2026-05-30, 23:06
Medlem
Rumpkorvens avatar
Män är inte så komplicerade varelser som kvinnor. De behöver ju 40 hyllor i dusch och badrumsskåp samt garderob, för att de är just komplicerade. Män har en dubbeldusch, en tandborste och några tishor. Det räcker.
Citera
2026-05-30, 23:57
Medlem
Silfverryggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glostrup
Var får ni sånt härifrån? Man tar väl så mycket plats som man behöver, och man delar på den plats som finns. Har ni ens varit i ett förhållande?

Är det sommarlovet som har börjat eller funderar folk på allvar på sånt här?

Det fetade: Exakt. Jag och frugan har varsitt rum (våra kontor/hobbyrum/datorrum/enskild utrymme) som vi ser som våra egna som vi gör vad fan vi vill med. Resten av lyan är för vad vi båda behöver för att få vardagen att fungera. För oss var det och är en självklarhet att ha eget utrymme. Att hon just nu sitter på kontorstol #2 i mitt rum och gosar halvsovandes mot mitt arm är bara extra bonus. Vi kommer och går in i varandras rum som vi vill, men hur vi inreder och sköter dem har den andre inget att göra.

Sovrummet och köket är de enda rum vi spenderar tiden tillsammans i.

Två autister som lever tillsammans...
Citera
2026-05-31, 08:24
Medlem
PyjamasXLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0moral
Någon som klagar på detta är ingen man utan en passiv aggressiv mus 😄
Vad är det för fel på att vara passivt aggressiv då. Bättre det än att vara utåtaggerande och aggressiv, eller? Och om du menar mus = fitta, så är väl det en bra sak?
Citera
2026-05-31, 08:29
Medlem
PyjamasXLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Men jiss TS, kräv din rätt.
Bor ni tillsammans och delar hyra, så har du ju rätt till halva utrymmet, så länge du äger pryttlar att fylla det med.
Inled förhandling är mitt tips.
Hej Merpati, bra tänkt! - Jag skall tänka på det om jag en dag skulle hamna i ett förhållande med en kvinna. Jag är incell som det är nu, så det är ingen ko på isen.
Citera
2026-05-31, 08:49
Medlem
Ja jävlar, så är det faktiskt hemma hos mig också. Har aldrig tänkt på det då kvinnor alltid verkar ha större behov av dessa prylar.

I badrumsskåpet är fördelningen 75-25% där större delen av ytan upptas av div krämer, puder och dyl.

Garderober och klädskåpet är väl inte så illa utan kanske 60-40% till frugans fördel.

Jag bryr mig faktiskt inte om detta för jag har ett helt garage fullt med fordon, verktyg, maskiner och häftig kuriosa där jag spenderar mycket tid och där finns inga "tjejgrejer", knappt en spegel.
Citera
2026-05-31, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PyjamasXL
Ja, både i badrumsskåpet, i hyllan och en liten låda i byrån. - Är det rättvist, eller är det bara så det skall vara? - Detta medans det skall divideras om att kvinnor skall ha gratis ditten och datten för att de är just kvinnor. - Är det kanske bara så det skall vara, without further to do; i jämlikhetens namn?

Vad ska jag fylla en halv hylla med när mina prylar tar upp max en fjärdedel av ett hyllplan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in