Sjukt nog så är sverige förhållandevis ännu inte riktigt lika illa ute som många andra platser. Det kommer definitivt bli mycket värre. Hela västvärlden är ju i social kris. Exempelvis då överhängande delar utav europa och USA. Alla stora städer i USA. Tyskland, frankrike eller England? Det ser fan helt för jävligt ut överallt. Framförallt missbruket på gatorna breder ut sig helt absurd. Folk sover och bajsar rakt på marken utomhus. Använda sprutor och smutsigt överallt. En övergripande kvantitet, stress och kaos. Misären är total.
Ett enormt mörkertal utav människor lever i skuggsamhällen. Livsstilskriminella, missbrukare eller invandrare. Totalt parallella världar, vilka har växt till så pass egna stora bollar i rullning, att de ej går att stoppa längre - Utan att någonting rejält drastiskt skulle inträffa. Resten drar åt snaran och ned med luvan - Försöker endast rädda sig själva i detta kaoset. Psykisk ohälsa är mer eller mindre i princip den moderna motsvarigheten åt dåtidens böldpest. Även bland "vanliga" invånare.
Integration och invandring är bara en enskild detalj utav hela ekvationen. Huvudsakligen kan man säga att grundpelaren till problematiken i största allmänhet, det är globalism. En idé om en bättre värld. Den drog med sig allt annat jävelskap på köpet, som flugor till skit. Tanken var nog egentligen inte "ond" från början. Men det var otroligt naivt och girigt (samt är fortfarande). Ungefär som att vara snäll mot en seriemördare, i tro om att vederbörande ej kommer döda dig alldeles oavsett.
Hur kan alla människor trivas i allt det här? Någon alls? Jag syftar då inte på fienderna åt diverse olika individer/grupper, utan också att trivas med sig själva? Det är för mig en gåta. Jag antar att mänskligheten är sin egen cancer.
Nödvändigtvis behöver samhället varken dalta med saft och bullar eller ta i ytterligare mer med hårdhandskarna. Jag tror att man först från början behöver ändra hela inställningen, det absoluta sättet som man tänker och resonerar. Innan någonting annat görs.
Kina är lite intressant i sammanhanget. En riktig jävla rouge-state. Smygande. De gör affärer med allt och alla busar bortom några betänkligheter. Men de håller sig på sin kant. Blandar sig inte i massa skit som de ej behöver. Den taktiken tycks nästan fungera i någon märklig utsträckning. På bekostnad utav annat förstås. Så visst. Det ser väl ut som en postapokalyps där ute på landsbygden, fattigdom och elände etc. Fast de struntar de fullständigt i? Så länge resten utav alla deras hundra mega-cities rullar på. Där allt ser ut som taget ur Star-Trek och med typ 30 miljoner invånare vardera. Det finns fortfarande gigantisk kontroll, makt, kraft och ekonomi etc. Alltså i det totala avseendet samt framförhållningen.
Vad kan man jämföra med annars som ej liknar övriga länder a lá Indien, mellanöstern, afrika, sydamerika osv osv? Typ brinnande små helveten på jorden. Japan kanske är ett bättre föredöme? Vem vet.
Vi skulle gjort som Finland Polen Japan Ryssland Tjeckien bara skitit att ta hit alla.
Ja det känns som ex Polen har gjort ett skapligt socialekonomiskt lyft genom åren. Sannolikt så hade de också exakt det utrymmet för att få utvecklas lite ifred. Samtidigt som alla andra skulle hålla på och försöka "experimentera". Kanske har de faktiskt också fått jobba hårt för en gångs skull till skillnad från motsvarande länder? Det finns säkert andra här som har bättre koll än mig där.
Det där snacket håller inte. Det har varit blattekaos sedan början av 60-talet. Svenne har alltid vetat om att det varit blattekaos. Svenskar som bodde i blatteområdena och flyttade därifrån ändrade inte sina röstmönster trots att de vet om att blattar medför kaos. De fortsatte att rösta borgerligt eller socialdemokratiskt för det är vad man ska göra om man är en respektabel svensk. Respektabilitet definieras sedan av det kollektiva grupptänkandet vilket i sin tur sätts av tidningar och TV. Dvs massinvandringen och urholkningen av Sverige är en konsekvens av det demokratiska systemet som tillåter den stora majoriteten av grupptänkande svenskar (ca 95%) att rösta sönder Sverige för att de är totalt inkompetenta människor med en kraftigt förvrängd verklighetsuppfattning.
Kan bara säga att fram till 80/90-talet så såg jag inte invandringen som ett problem eller ens att det pågick i någon större omfattning. Det existerade inte överhuvudtaget i de områden jag befann mig. Jag kunde gå och röra mig precis överallt i den staden jag befann mig i och jag blev aldrig attackerad. Man såg en och annan neger, korean eller iranier men det var aldrig problem. Inte ens när man gick full hem mitt i natten. Utan att specificera vilken så växte jag upp i en av Sveriges 8 största städer, inte Stockholm. När jag rörde mig i Stockholm nattetid hade jag exakt noll problem. Jag har aldrig blivit rånad, aldrig misshandlad. Utan att vilja förklara saken närmare men i början av 2000-talet insåg jag att det här var ett annat land. Då låg fortfarande socialdemokratin som en blöt filt över hela myndighets-Sverige. Reinfeldt kändes som en befrielse. Lite visste man. Rätt snart kom uttalande om försvarsmakten och företagare som egen intressen. Jag trodde trots det fortfarande på honom och Borg. Uppfattade dem som "revolutionärer". Lite fattade jag att de var korrupta.
Du missar den ekonomiska drivkraften bakom utvecklingen. Svenska folket röstade inte för förfall, arbetarklassen blev bedragen av ett nyliberalt systemskifte.
Det handlade aldrig om humanism, utan om krass klasspolitik. Det klassiska folkhemmet vilade på en stram, reglerad arbetsmarknad, starka fack och en universell välfärd som gav ekonomisk stabilitet. Denna modell hindrade kapitalackumulationen och ogillades av kapitalägarna.
Nyliberalismen öppnade gränserna och använde medvetet migrationsströmmarna som ett ekonomiskt verktyg för att uppnå tre mål:
Pressa ner lönerna för den svenska arbetarklassen genom ökad konkurrens.
Splittra den fackliga sammanhållningen och försvaga den svenska modellen.
Skapa en ny underklass för att motivera privatiseringar och nedskärningar av välfärdsstaten.
Kapitalägarna fick billig arbetskraft och skattefinansierade miljardvinster i privata välfärdsbolag. Arbetarklassen fick ta hela smällen i form av utraderad trygghet, segregation och resurssvaga skolor. Samtidigt maskerades den skenande ojämlikheten bakom aggregerade mått som tillväxt och BNP per capita.
Svenskarna körde inte sitt land på tippen. Det nyliberala systemskiftet slaktade folkhemmet för att berika ett fåtal. Lösningen är en återgång till folkhemmets kärna: stenhård arbetsmarknadsreglering, stark statlig kontroll och en universell välfärd som sätter klassammanhållning före marknadskrafter.
Vilka var det som byggde det samhället? Var det inte svenskar som ville rösta på massinvandring?
Var lite det jag försökte komma fram till att TS har rätt, det var häxjakt på folk som var kritiska mot massinvandringen, Svenskar hängde ut sina farföräldrar bara för att dom kunde anses vara "rasistiska" för sina kritiska åsikter på "Socialamedier" redan då.
Spik. det är så systemet ska fungera, oppinion svänger långsamt. Det finns progressiva (inte vänster, utan utmanande) och konservativa krafter. konservativa krafterna har ju i sverige vart stöpta i våran kultur, där vi har haft väldigt moraliskt omtänksamma och fina värderingar som blev svåra att upprätthålla pragmatiskt under immigrationsvågerna på 2010talet. Men vad förväntar du dig liksom? Det var bra intentioner, konservativa röster (KONSERVARTIV här är alltså öppen famn) och sakta men säkert so svängde sd upp och de blev del av dialogen.
Helt jävla demokratiskt förutsägbart scenario. Och absolut pissa folk som har erkänt deras misstag, men det kommer verkligen inte främja en fri och objektiv dialog. Alls.
Borde varit solklart för byns största fåne redan då vad som kommas skall det var ett problem redan då.
Men det krävs väl några våldtagna tanter på ålderdomshemmet inom släkten, innan dom märker att skiten träffat fläkten.
Men man får väl inte glömma bort att det var just dom åren medelsvensson hittade internet och "Lunarstorm åt vuxna" för första gången.
Att man köpte skitsnacket som såldes med hull och hår sen drar på sig offerkoftan köper jag bara inte, då får dom också stå till svars för hur dom behandlade folk som var kritiska ,men just den biten kommer dom aldrig ta på sig.
Dom som häxjagade folket vilka försökte påpeka att det pyr ska helt plötsligt leka offer när dom själva brinner? Efter att dom jagat ut den delen av befolkningen ur byn som påpekat att det brinner..
Senast redigerad av PickleJuice 2026-05-31 kl. 01:42.
Efter WW2 har hela väst försökt att vara så långt ifrån vad Hitler stod för som möjligt.
Men pendeln svänger alltid för hårt. Man har gått från en extrem till en annan.
Det är därför idag som exempelvis nationalism i vita samhällen ses som något fult, trots att det egentligen är helt naturligt och har alltid funnits i alla tider.
Vårat folk har blivit grundlurade av globalister vilket är varför vårat Europa ser ut som det gör och uppvaknandet kommer bli brutalt.
Att gå emot ett helt folks naturliga instinkter kommer aldrig sluta bra.
Det är en anledning till varför kommunism alltid misslyckas och kommer fortsätta göra det även i sin nya form kulturmarxismen.
Man kan bara sträva så långt ifrån vad som är naturligt.
Du missar den ekonomiska drivkraften bakom utvecklingen. Svenska folket röstade inte för förfall, arbetarklassen blev bedragen av ett nyliberalt systemskifte.
Det handlade aldrig om humanism, utan om krass klasspolitik. Det klassiska folkhemmet vilade på en stram, reglerad arbetsmarknad, starka fack och en universell välfärd som gav ekonomisk stabilitet. Denna modell hindrade kapitalackumulationen och ogillades av kapitalägarna.
Nyliberalismen öppnade gränserna och använde medvetet migrationsströmmarna som ett ekonomiskt verktyg för att uppnå tre mål:
Pressa ner lönerna för den svenska arbetarklassen genom ökad konkurrens.
Splittra den fackliga sammanhållningen och försvaga den svenska modellen.
Skapa en ny underklass för att motivera privatiseringar och nedskärningar av välfärdsstaten.
Kapitalägarna fick billig arbetskraft och skattefinansierade miljardvinster i privata välfärdsbolag. Arbetarklassen fick ta hela smällen i form av utraderad trygghet, segregation och resurssvaga skolor. Samtidigt maskerades den skenande ojämlikheten bakom aggregerade mått som tillväxt och BNP per capita.
Svenskarna körde inte sitt land på tippen. Det nyliberala systemskiftet slaktade folkhemmet för att berika ett fåtal. Lösningen är en återgång till folkhemmets kärna: stenhård arbetsmarknadsreglering, stark statlig kontroll och en universell välfärd som sätter klassammanhållning före marknadskrafter.
Tycker detta var bra skrivet. Dock så bör man väl ha märkt vad som sker och krävt ett stopp på det?
Av någon anledning så gör man inte det, och fortsätter rösta för samma självdestruktiva politik (om vi ni utgår från att röstningen inte är kapad av de som räknar dem).
Frågor på detta? Nix. Svenskarna är det första landet, första folket i världshistorien som röstat och frivilligt gett upp sitt land och sin kultur. Aldrig hänt innan.