2026-05-30, 21:00
Medlem
JacquesDuquesnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
Fast nuförtiden tar väl Sverige mera in arbetskraftsinvandring för att täcka luckorna och tjänar på den med folk som kan börja arbeta från dag 1?? Invandrarna håller ju igång Sverige med en befolkning som inte skaffar barn, vill ha bekväma jobb osv

Ja svenskarna vill ha massinvandring det är en sak som är klar, tack för att du understryker detta.

Kanske var svenskarna så förståndiga redan från början att de förstod att massinvandring skulle lösa problemet med luckor och att de skulle slippa jobba om de implementerade massinvandring?
Citera
2026-05-30, 21:03
Medlem
Sverige rankas ständigt bland de länder med högst livskvalitet i världen: https://www.usnews.com/news/best-countries/best-countries-for-quality-of-life

Detta talar för det rakt motsatta förhållandet till att Sverige är kört på tippen. Kan det bero på att folk generellt har en annan definition av vad som utgör ett bra land än vad TS har, så som t.ex. god ekonomi, stark välvärd, långtgående fri- och rättigheter o.s.v.?
Citera
2026-05-30, 21:11
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JacquesDuquesne
Så sedan 70-talet så har det stått judar med k-pistar och hotat svenskar vid valbåsen att nu röstar ni på massinvandring annars jvlar?

Massinvandringen startade långt innan hets mot folkgrupp-gagstiftningen implementerades och inte fanns det särskilt mycket judar i Sverige på den tiden, i synnerhet inte politiskt involverade judar. Har jag för mig, men rätta mig gärna om jag har fel. Varför påbörjades massinvandringen, var det judar då också?

Läs på. Börja med David Schwartz till exempel. Läs boken Så Blev Sverige Mångkulturellt.
Citera
2026-05-30, 21:13
Medlem
JacquesDuquesnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quoi...
Sverige rankas ständigt bland de länder med högst livskvalitet i världen: https://www.usnews.com/news/best-countries/best-countries-for-quality-of-life

Detta talar för det rakt motsatta förhållandet till att Sverige är kört på tippen. Kan det bero på att folk generellt har en annan definition av vad som utgör ett bra land än vad TS har, så som t.ex. god ekonomi, stark välvärd, långtgående fri- och rättigheter o.s.v.?

Innan massinvandringen startade kunde en man försörja sin familj och ha råd med en ny fin bil på ett okvalificerat industrijobb. Barn var inte heller förvirrade apropå vilket kön de tillhör. Men Sverige har alltså blivit ett bättre land sedan dess, med spännande nya religioner som Islam med tillhörande böneutrop?
Citera
2026-05-30, 21:14
Medlem
JacquesDuquesnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Läs på. Börja med David Schwartz till exempel. Läs boken Så Blev Sverige Mångkulturellt.

En jude tvingade Sverige att implementera massinvandring? Måste ha varit en tuff jude. Eller var det svenskarna som var mesiga och dumma som fåntrattar?

Jag har läst boken, det är rappakalja.
Citera
2026-05-30, 21:20
Medlem
Tror man på skrönan att våra riksdagsledamöter har makt och att en framröstad regering styr landet så visst...
Citera
2026-05-30, 21:20
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JacquesDuquesne
En jude tvingade Sverige att implementera massinvandring? Måste ha varit en tuff jude. Eller var det svenskarna som var mesiga och dumma som fåntrattar?

Jag har läst boken, det är rappakalja.

Rappakalja? Du har uppenbarligen inte läst boken. Du har däremot avslöjat dig.
Citera
2026-05-30, 21:26
Medlem
JacquesDuquesnes avatar
Citat:
Rappakalja? Du har uppenbarligen inte läst boken. Du har däremot avslöjat dig.

Boken påstår att en jude, David Schwartz, lurat svenskarna att implementera massinvandring.

Stämmer påståendet så måste svenskarna vara världens mest stupida folkslag. Du menar alltså att svenskarna är lättlurade fåntrattar?

Det finns liksom bara två möjligheter:

1. Svenskarna ville/vill ha massinvandring.
2. Svenskarna har blivit avlurade ett helt land = dumstrut på svenskarna.

Är det punkt 1. eller punkt 2. som gäller?
Citera
2026-05-30, 21:28
Medlem
TELAVIV91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmboga-10.2
Ingen har röstat för massinvandring, ditt hjon. USA med flera har bombat skiten ur diverse länder och drivit folken på flykt och sen har samtliga partier, inklusive SD gått med på att släppa in en del av de flyktingarna.

Att folk inte röstat på NMR eller vilka det nu är du trycker de skulle ha röstat på betyder inte att folk har röstat för massinvandring.
Det är internet som orsakar möjligheterna till att folk i fattigare länder både får full information om rutter och tillvägagångssätt, och i förhållande till länders regeringar och gränspolis snarast ett informations överläge
Citera
2026-05-30, 21:28
Medlem
RudyardKiplings avatar
Läs boken.
Citera
2026-05-30, 21:36
Medlem
JacquesDuquesnes avatar
Citat:
Läs boken.

Koka ned det viktigaste här. Vad är det du menar jag missat, som står i boken?

Rada upp fem fakta som jag missat, det kan inte vara svårt för dig med tanke på hur du brinner för ämnet.

Om du nu läst boken vill säga ...
Citera
2026-05-30, 21:45
Medlem
JacquesDuquesnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Inga andra? Kolla england, frankrike, tyskland...

Har England, Frankrike, Tyskland röstat i svenska val?

Vad menar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in