2026-05-30, 17:45
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo3tys
Hur vet du det? Har du gjort egna undersökningar eller?
Nej, jag uppmanade dem som tror det är vanligt, jag tror det inte är vanligt.
Citera
2026-05-30, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Nej, jag uppmanade dem som tror det är vanligt, jag tror det inte är vanligt.

Jag är ganska säker på att det inte är så.
Men vad spelar det för roll om det är så.

Det är fortfarande gäddor som söker barn. Och det är knappast första gången de gör det.
Citera
2026-05-30, 17:58
Bannlyst
Citat:
14-åringar är barn.

Biologiskt är de inte det vilket betyder att de inte är det psykologiskt heller.

De flesta verkar inte ha problem med att straffmyndigheten ska sänkas till 13, fastän någon ska ha sex så vill de tydligen ha 18.

Det logiska hade varit att låta folk ha sex med vilka de ville så länge samhället bedömer att dom är mogna nog att ha det överhuvudtaget.
Citera
2026-05-30, 18:23
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Jag är ganska säker på att det inte är så.
Men vad spelar det för roll om det är så.

Det är fortfarande gäddor som söker barn. Och det är knappast första gången de gör det.
Och om du ständigt vill prova kokain men inte får tag i det, ska du dömas då?
Citera
2026-05-30, 18:58
Medlem
Enligt en färsk skrift så är det bevisar att det inte är något positivt eller förebyggande dumpen håller på med.
Dom gör saker bara värre. Ökar risken att anhöriga eller närstående råkar ut för våldtäkt av en gärningsman.

Citat:
Jag tänker inte hålla dig i handen på nätet. Du kan väl googla själv?
Citera
2026-05-30, 19:36
Medlem
Då var det dags för nästa omgång av Dumpens mejlskörd till förtroendevalda men denna gång är det endast 19.000 politiker som får pling i mejlkorgen. Ca 100 har svarat enligt den snygga terapeuten Stella som gästar Hotspot Världen idag. Var försiktig med bullshiten om att 26% i Sverige blivit utsatta för pedofili vilket inte är sant utan där är dom jämnåriga pojkarna i högstadiet i en förkrossande majoritet som sagt.

Senast Dumpen var i farten och försökte påkalla politikers uppmärksamhet blev det fuck off men skam den som ger sig och som goodwill kan man skicka med till Dumpen att det knappast kan bli sämre respons så kör hårt!

Det är naturligtvis inget fel på Dumpens 20-punktsprogram eller vad Sara döpt det till.
Senast redigerad av Gipsy-tears 2026-05-30 kl. 19:44.
Citera
2026-05-30, 19:37
Medlem
Citat:
Jag tänker inte hålla dig i handen på nätet. Du kan väl googla själv?
Jag har försökt. Du snackar ju om den så du måste ju veta. Eller allt du själv vet är att det är någon som sagt något om att det skulle finnas något?

Du vidarför alltså saker du inte vet ett skit om.

Expressen debattartikeln ifrån åkesson och dumpens info om denna lag är inte tillräckligt men du kan inte ens själv påvisa vad den skulle handla om.

Jag har försökt leta och det var en tidage i tråden när du nämnde denna lag som tog fram info. Inforn var om lag som skulle göra det lättare att döma samt fälla gängkriminella med en liten del som slulle kunna göra att om man säger man skall göra ett brott ex i detta fallet "våldta ett barn" kan man dömas.

Det finns ingen "lex dumpen" det finns en vag mening som skulle kunna tillämpas på dumpen fallet och en åklagare som sagt att texten inte varit tydlig nog för att fälla.

Men som sagt påvisa och stärk dina uttalanden. Du säger alltså saker du inte vet ett jävla skit om konstant.
Citera
2026-05-30, 19:56
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Då var det dags för nästa omgång av Dumpens mejlskörd till förtroendevalda men denna gång är det endast 19.000 politiker som får pling i mejlkorgen. Ca 100 har svarat enligt den snygga terapeuten Stella som gästar Hotspot Världen idag. Var försiktig med bullshiten om att 26% i Sverige blivit utsatta för pedofili vilket inte är sant utan där är dom jämnåriga pojkarna i högstadiet i en förkrossande majoritet som sagt.

Senast Dumpen var i farten och försökte påkalla politikers uppmärksamhet blev det fuck off men skam den som ger sig och som goodwill kan man skicka med till Dumpen att det knappast kan bli sämre respons så kör hårt!

Det är naturligtvis inget fel på Dumpens 20-punktsprogram eller vad Sara döpt det till.
Inget konstigt. Normalt tänkande människor förstår att Dumpen är BS rakt av. Politiker som gärna ska förespråka lagar, rättväsen etc vill nog inte ta i Dumpen med handskar ens. Ändå blir dom förvånade och massor med arga smileys.
Citera
2026-05-30, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
Jag har försökt. Du snackar ju om den så du måste ju veta. Eller allt du själv vet är att det är någon som sagt något om att det skulle finnas något?

Du vidarför alltså saker du inte vet ett skit om.

Expressen debattartikeln ifrån åkesson och dumpens info om denna lag är inte tillräckligt men du kan inte ens själv påvisa vad den skulle handla om.

Jag har försökt leta och det var en tidage i tråden när du nämnde denna lag som tog fram info. Inforn var om lag som skulle göra det lättare att döma samt fälla gängkriminella med en liten del som slulle kunna göra att om man säger man skall göra ett brott ex i detta fallet "våldta ett barn" kan man dömas.

Det finns ingen "lex dumpen" det finns en vag mening som skulle kunna tillämpas på dumpen fallet och en åklagare som sagt att texten inte varit tydlig nog för att fälla.

Men som sagt påvisa och stärk dina uttalanden. Du säger alltså saker du inte vet ett jävla skit om konstant.

Här kan du läsa mer.

https://www.riksdagen.se/sv/dokument-och-lagar/dokument/interpellation/forberedelse-for-kontakt-med-barn-i-sexuellt-syfte_ha10154/
Citera
2026-05-30, 20:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle69
Inget konstigt. Normalt tänkande människor förstår att Dumpen är BS rakt av. Politiker som gärna ska förespråka lagar, rättväsen etc vill nog inte ta i Dumpen med handskar ens. Ändå blir dom förvånade och massor med arga smileys.

Det sjuka är att regeringen verkar vilja verkställa lagar som dumpen föreslår. Som att den lagliga gränsen ska höjas till 18. Lagar på hur mkt äldre människor någon under 18 får vara med det är inte att skydda, det är att begränsa och kontrollera.

Det tragiska i det hela är att politiker som går med på att stifta dessa lagar gör troligtvis betydligt värre saker bakom kulisserna. Vilket gör att dessa lagar gäller bara medel Svenssons. Hela världen börjar leva slaviskt efter feminism och vill att vi ska ta efter lagar baserat på vad som gäller i filmens värld.
Citera
2026-05-30, 21:55
Medlem
Citat:
Här kan du läsa mer.

https://www.riksdagen.se/sv/dokument-och-lagar/dokument/interpellation/forberedelse-for-kontakt-med-barn-i-sexuellt-syfte_ha10154/
Du inser att detta är något ifrån 2023 och inte har med 1 april att göra. Den du länkade till vill jag också minnas blev nekad.

Vad du länkat till är en debatt inte ett införande av en lag.
Citera
2026-05-30, 22:04
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ollesompratar
Problemet jag personligen har med dumpen är att de är inte riktigt med i verkligheten. Enligt dem så drömmer Lisa 14 år om att bli av med oskulden med Bertil 67. Det händer liksom inte. Många uthängda har säkerligen inte ens aktivt sökt minderåriga tjejer utan bara ville ha ett smakprov i hopp om att chansen fanns.

Dessutom jobbar väl dumpen för att höja gränsen till 18 då tycker jag vi är helt ute och cyklar dessutom alldeles för påverkade av amerikansk kultur.

Finns det ingen annan lösning på detta än att hänga ut massa personer? Uthängningen verkar inte skrämma männen utan vissa råkar ut för uthängningar mer än en gång.

Vad är egentligen problemet här? Vad är det man vill åstadkomma? De flesta säger att de vill skydda unga vilket jag kan förstå. Jag bara tror inte att detta är rätt sätt.

Kan man inte mötas halvvägs?

Enligt dumpen och dess likasinnade så är allting svart på vitt och att man skadas alltid så fort någon yngre är med någon äldre.

Jag tror inte nödvändigtvis att alla ens skadas det är ett väldigt känt fenomen numera lärarinnor ligger med sina elever i USA på sociala medier. Det verkar faktiskt inte som att killarna lider av detta. Faktum är att många i kommentarfältet hurrar istället killarnas framgång.

Vad hade hänt om tjejer låg med manliga lärare? Då hade det varit katastrof i kommentarfältet.

Jag tycker det är bättre helt ärligt att vi fokuserar på att skydda riktiga barn ifrån faktiska pedofiler och att i framtiden vi fokuserar mer på samtycke och att låta folk vara med dom som de faktiskt vill vara med. Om någon anses vara för gammal enligt någon annan eller ses som opassande ska inte vara relevant.

De flesta är ändå helt okej med att både tjejer och killar 13-14 år gamla har sex, då kan man tycka vad gör det om de själva väljer att vara med någon äldre? Att de alltid ångrar sig köper inte jag.

Dessutom är många för att straffmyndighetsåldern ska sänkas vilket någonstans tyder på att samhället tycker att de är redo att ta straff och stå för sina konsekvenser fast när det gäller att samhället så tappar de konsekvens stycket helt och säger ja till varenda gubbe som bjuder ut dem?

Samhället lever verkligen i masspsykos.

För att riva ned allting till botten så är det ett rollspel. Punkt slut. Capiche.

I övrigt, klockrent skrivet. Det är ett totalt logiskt haveri hos sekten som härjar i de här två trådarna. Polisen har precis lagfört ett massivt, äkta pedofilnätverk och identifierat 49 riktiga barn i verkligheten - helt utan att förstöra utredningar med publika lynchmobbar. Men i Dumpen-bubblan tror man fortfarande att samhället kollapsar om inte Patrik och Sara får köra sina swish-drivna rollspel med fiktiva profiler.

Problemet med Dumpens logik är att om din kompis Mattias skickar ett tips till mig och säger att Olle fantiserar om att råna en bank, så handlar det fortfarande bara om en fantasi. Du är ingen bankrånare - jag är en fiktiv person. Jag är lika fiktiv som maskotarna Lulli och Burni som Ving har.

Om jag då tar kontakt med dig, triggar dig fullständigt till vansinne och spelar rollen som din perfekta drömkompis för att råna en bank - där jag påstår att jag har vapnen, att jag har personalen under kontroll och dessutom en kontakt på insidan - och vi bestämmer en träff... När du väl dyker upp vid lokalen och jag filmar allt, har du rånat en bank då? Nej. Det är ett rent antagande att du skulle göra det. Och i en rättsstat dömer vi inte folk på antaganden.

Du sätter också fingret på precis det som är så jävla sjukt här inne. Den där maniska besattheten av att sitta och kartlägga reg-nummer, arbetsplatser och snoka i gäddornas privatliv har absolut ingenting med barnrätt att göra. Det är bara en digital lynchmobb som har hittat en osund hobby där de får frossa i misär under täckmantel av högmoral.

När folk gör en fantasi till en identitet på en människa då tar man också ifrån människan dennes rätt till sitt inre privatliv. Då är vi på väg mot ett angiverisamhälle där den moraliska pöbeln får tolkningsföreträde över vad som är "farligt" och vad som är "normalt".

Att skilja på fantasi och verklighet, på tanke och handling - är en handling av integritet. Det är den sortens intellektuella hederlighet som är nödvändig om man ska kunna ha en djup och ärlig relation.

Att bara försöka diagnostisera eller döma en annan människa baserat på vad som rör sig i deras tankar eller fantasier - är ett sätt att avhumanisera. Man ser inte personen, man ser istället en etikett man själv har klistrat på dem för att man inte har förmågan eller viljan att förstå att vi människor rymmer så mycket mer än det som är "socialt godkänt".

För om man börjar be om ursäkt för sin inre värld, eller om man låter andra definiera ens identitet baserat på saker de inte har någon som helst rätt att lägga sig i, då kan man lika gärna ge upp sin egen frihet och gräva ned sig.
Senast redigerad av Mittpunkt 2026-05-30 kl. 22:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in