Citat:
Ursprungligen postat av
ursprungligen
Det är som du tar upp svårt att bedöma vad som är sant och inte när G och M vaktar sin tunga och kryddar lite extra under förhören.
Jag försökte spinna vidare lite på det du inte kom till när du skrev.
Hela förhållandet mellan G och M blir fel redan från början då de uppenbarligen har olika incitament för själva förhållandet. G verkar ha klurat ut vad M är ute efter och verkar ha överdrivit hur enkelt det är att få svenskt pass och hur mycket pengar G hade "på ingång".
M verkar leva i någon slags drömvärld. G verkar mer pragmatisk. Pengar verkar varit en större drivkraft bakom giftermålet än äkta kärlek. Både Gs och Ms känsloliv verkar väldigt underutvecklat.
Bara att Ms föräldrar verkar gett upp hoppet om dottern talar sitt tydliga språk.
Verkar pengar vara en drivkraft bakom giftermålet så är det nog troligast G drivkraft, det är hans pengar säger han ju? Vem lever egentligen i drömmar och fantasi?
M kommer från en familj med status och i Indien får du inte gifta dig med lägre status, det är kränkande för familjen? Det är alltså ett krav hon har på sig får man väl tänka då och alltså inte ett sådant medvetet val att vara lycksökerska utan ett val att inte dra vanära över sin familj, det är två helt olika saker tycker jag?
Mord å andra sidan tycker jag vore värre och dra ännu mer vanära över familjen, om de tagit avstånd pga detta vet vi väl inte egentligen men hennes mamma hedrade M när hon fyllde år innan jul alla fall?
Allt är inte alltid som man först tror, det är nånting varenda människa förhoppningsvis inser med tiden?