2026-05-29, 15:57
  #4129
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Absolut, och jag är tacksam över att du kan respektera och gratulera andras framgång. Supporterskapet har två sidor (förutom att följa det egna laget då). Banter mot rivaler och respekt för framgång och prestationer.

Det jag utelämnade förändrar inte innebörden i vad De Zerbi sa.

Han menar alltså att det är större att undvika nedflyttning i sista matchen än att t.ex vinna en champions league final? Samma "moment"

Jag kan köpa att glädjen "in the moment" är större än om man blivit mästare i kavaj ett par veckor innan man får lyfta polaren. Men kom inte och säg att mentaliteten i en klubb av Tottenhams rang (vad man vill vara) är att undvika nedflyttning är större än pokaler.
Jag tolkar det som att han anser att känslan är mer intensiv. Vilket jag kan köpa eftersom han förmodligen haft en enorm press på sig, med allt vad det innebär, att rädda klubben och städa upp efter dåren Frank.

Att du tror att någon på allvar oavsett klubb anser att undvika nedflyttning är större än att vinna CL (som De Zerbi mig veterligen aldrig vunnit) väljer jag att inte ta seriöst eftersom ingen tycker det, vilket jag vet att du också förstår. Du kan inte på allvar tro att det är detta som menas. Om han ansett det hade han nog inte lobbat för den stora upprensningen och värvningarna som det ryktas om.

Och jag har inte nämnt något om Tottenhams mentalitet här inne i detta sammanhanget. De gångerna jag gjort det har jag ifrågasatt den, senast när jag citerade dig för några dagar sedan där jag ifrågasatte flera av startspelarna eftersom det varit uppenbart att de gett upp för längesdan och inte ens bryr dig längre.

Som Tottenhamsupporter är man ganska medveten om sin plats i hackordningen, och man lär sig snabbt att vara ödmjuk.

Att vissa anser att vi ständigt behöver påminnas om att sitta ner, inte få hybris och aldrig få fira något rimmar illa med all kritik vi samtidigt har fått där vi anses för negativa som supportrar. Känner många som följer Tottenham och flera med årskort och alla är snarare plågsamt medvetna om klubbens vanskötsel och tillkortakommanden. Angående EL 2025 är den generella uppfattningen att den vanns på ren tur än något annat.

Jag tycker snarare att negativiteten hos supportrarna varit helt befogad eftersom vi nu på allvar börjar se resultatet av alla dåliga beslut som tagits av framför allt ledningen, dåliga värvningar etc.

17:e plats två år i rad liksom. Även den dummaste Spurssupportern fattar att det givetvis inte duger och den som påstår sig vara nöjd med det har ju noll krav.

Trevlig helg, bävern!
Citera
2026-05-29, 17:01
  #4130
Medlem
Riksreptilens avatar
Britterna verkar få lite mer valuta för pengarna de skickar till sportjournalisterna än vi i Sverige.

https://www.bbc.com/sport/football/articles/cvgzl2gmvrzo

" Every VAR error: How Arsenal escaped red cards and penalties

Arsenal and Chelsea were the biggest beneficiaries of video assistant referee and on-field errors this season.

Mikel Arteta's Gunners won the Premier League while becoming the first team to go the whole campaign without receiving a red card or conceding a penalty.

But data logged by the Premier League's key match incidents (KMI) panel shows that Arsenal should have conceded three penalties and received three red cards.

In total, Arsenal had seven referee mistakes in their favour, while London rivals Chelsea gained from eight.
The Stamford Bridge club received two of the three incorrect VAR interventions, leading to a disallowed goal for Fulham and a penalty against Crystal Palace.

The full judgements, seen by BBC Sport, show there were 25 VAR errors this season, up from the 18 in the 2024-25 campaign. "

Bra det syns förbättring jämfört för några år sedan.
Min huvudsakliga invändning mot VAR är hur lång tid det tar ibland inte att det blir misstag ibland.
Citera
2026-05-29, 18:28
  #4131
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riksreptilen
Britterna verkar få lite mer valuta för pengarna de skickar till sportjournalisterna än vi i Sverige.

https://www.bbc.com/sport/football/articles/cvgzl2gmvrzo

" Every VAR error: How Arsenal escaped red cards and penalties

Arsenal and Chelsea were the biggest beneficiaries of video assistant referee and on-field errors this season.

Mikel Arteta's Gunners won the Premier League while becoming the first team to go the whole campaign without receiving a red card or conceding a penalty.

But data logged by the Premier League's key match incidents (KMI) panel shows that Arsenal should have conceded three penalties and received three red cards.

In total, Arsenal had seven referee mistakes in their favour, while London rivals Chelsea gained from eight.
The Stamford Bridge club received two of the three incorrect VAR interventions, leading to a disallowed goal for Fulham and a penalty against Crystal Palace.

The full judgements, seen by BBC Sport, show there were 25 VAR errors this season, up from the 18 in the 2024-25 campaign. "

Bra det syns förbättring jämfört för några år sedan.
Min huvudsakliga invändning mot VAR är hur lång tid det tar ibland inte att det blir misstag ibland.

VAR är skit (som det funkar nu) eftersom det gjort att domarna inte längre vågra blåsa utan lämnar över till VAR som sitter någon annanstans och ska titta på slow-mo i 15 vinklar.

Fotboll spelas i realtid.
Citera
2026-05-30, 11:20
  #4132
Medlem
jontepsgs avatar
"Ikväll" smäller det. Dom överskattade franskarna ska sättas på plats efter förra säsongens semifinaler där Arsenal hade kunnat gå vidare om inte Donnarumma betett sig som Dominik Hašek. Samt att dom också möter ett mycket friskare lag med en riktig 9a och Gabriel istället för Kiwior.
Om ryktet stämmer att Timber är redo så känns det ännu bättre, han är troligen den backen i laget som bäst skulle kunna utmana Kvara tillräckligt mycket för att han inte ska ha det allt för lätt. Hans bidrag i offensiven kan också vara avgörande. Vet att det pratats lite om några spelare i PSG, bl.a. Dembele, men alla ska ju vara godkända att lira. Roligast förutsättningar är det ju trots allt om bägge lag saknar avstängningar/skador.

Obs, väldigt påklistrad självförtroende idag, men det är CL-final och då tror man på det oavsett hur det ser ut på förhand.
__________________
Senast redigerad av jontepsg 2026-05-30 kl. 11:44.
Citera
2026-05-30, 13:20
  #4133
Medlem
Drickbacks avatar
Liverpool och Arne Slot skiljs åt.

Officiellt: https://www.liverpoolfc.com/news/liverpool-fc-statement-13
__________________
Senast redigerad av Drickback 2026-05-30 kl. 13:40.
Citera
2026-05-30, 13:47
  #4134
Medlem
zlikyrs avatar
Det var sannerligen på tiden att Slot får kicken. Vilken lättnad!
Citera
2026-05-30, 14:07
  #4135
Medlem
Drickbacks avatar
Liverpool spelar med hög insats.. finns möjlighet ännu fler väljer lämna nu och blir svårare värva spelare till nytt projekt. Tar man in Iraola (vilket allt tyder, info dök upp under skrivande stund) gör man det med mycket stor risk.. Begränsad erfarenhet, svårt språkligt, ovan att matcha två gånger per vecka (mentalt slitande hitta inspiration att motivera laget och få till träningar och rätt mängd vila).

Att hylla ”sparken” (skiljdes åt) är verkligen inget YNWA!! Rätt osmakligt…
Serie: Etta & Femma
CL: Etta & Trea i grundserie - Åkte ut mot vinnare & finalist.
__________________
Senast redigerad av Drickback 2026-05-30 kl. 14:17.
Citera
2026-05-30, 14:13
  #4136
Medlem
DjPuttes avatar
Tror LFC kommer vänta ut CL finalen och se vinner PSG lär nog Enrique lämna klubben, Iraola är mer reserv kandidat om main target väljer stanna eller ta annan väg!
Citera
2026-05-30, 14:18
  #4137
Medlem
zlikyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Liverpool spelar med hög insats.. finns möjlighet ännu fler väljer lämna nu och blir svårare värva spelare till nytt projekt. Tar man in Iraola (vilket allt tyder, info dök upp under skrivande stund) gör man det med mycket stor risk.. Begränsad erfarenhet, svårt språkligt, ovan att matcha två gånger per vecka (mentalt slitande hitta inspiration att motivera laget och få till träningar och rätt mängd vila).

Att hylla ”sparken” (skiljdes åt) är verkligen inget YNWA!! Rätt osmakligt…
Serie: etta & emma
CL: Etta & Trea i grundserie - Åkte ut mot vinnarna & finalist.

Vad snackar du om? Liverpool har spelat usel fotboll sen matcherna mot PSG förra säsongen, eller t.o.m. innan dess. Slot har absolut ingen som helst aning hur han ska vända detta, det är tydligt för alla med två hjärnceller.

Kan garantera dig att majoriteten av Liverpoolsupportrar tycker det är en lättnad att han får gå nu.

Förlåt för att jag citerade dig.
Citera
2026-05-30, 14:58
  #4138
Moderator
zanteras avatar
Timingen med att Slot får gå gör ändå att det känns oväntat även om det inte borde göra det. För tankarna om honom kan väl inte ha ändrats speciellt mycket på typ 2 veckor och om man hade frågetecken om honom då så borde man ju agerat med Xabi Alonso kan man ju tycka. Vet inte vem man har i åtanke nu? Iraola? Glasner? Finns några bra tränare men också vissa frågetecken kring om de klarar steget till en större klubb. Tror ändå Liverpool kan landa en bra kandidat och vara i bra position för nästa säsong men kändes kanske som de borde agerat med Slot tidigare men valde att vänta för att det är mer "respektabelt" eller "värdigt" en klubb som Liverpool att sparka någon när sista matchen är spelad?
Citera
2026-05-30, 15:48
  #4139
Medlem
Drickbacks avatar
Iraola i Bournemouth
24/25 15 11 12 58-45 56p
25/26 13 18 7 58-54 57p

Vilken utveckling….

I skrivande stund mest sannolika tränaren för Liverpool 26/27. Man kan alltid hoppas på någon tackar för sig ikväll..
__________________
Senast redigerad av Drickback 2026-05-30 kl. 16:05.
Citera
2026-05-30, 15:55
  #4140
Medlem
SLOT FÅR SPARKEN FRÅN LIVERPOOL !!!!1111oneone .... detta är större än att Arsenal vann PL !! OMG.

Det är back to the dark days för Liverpool nu ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in