Citat:
Jag tolkar det som att han anser att känslan är mer intensiv. Vilket jag kan köpa eftersom han förmodligen haft en enorm press på sig, med allt vad det innebär, att rädda klubben och städa upp efter dåren Frank.
Absolut, och jag är tacksam över att du kan respektera och gratulera andras framgång. Supporterskapet har två sidor (förutom att följa det egna laget då). Banter mot rivaler och respekt för framgång och prestationer.
Det jag utelämnade förändrar inte innebörden i vad De Zerbi sa.
Han menar alltså att det är större att undvika nedflyttning i sista matchen än att t.ex vinna en champions league final? Samma "moment"
Jag kan köpa att glädjen "in the moment" är större än om man blivit mästare i kavaj ett par veckor innan man får lyfta polaren. Men kom inte och säg att mentaliteten i en klubb av Tottenhams rang (vad man vill vara) är att undvika nedflyttning är större än pokaler.
Det jag utelämnade förändrar inte innebörden i vad De Zerbi sa.
Han menar alltså att det är större att undvika nedflyttning i sista matchen än att t.ex vinna en champions league final? Samma "moment"
Jag kan köpa att glädjen "in the moment" är större än om man blivit mästare i kavaj ett par veckor innan man får lyfta polaren. Men kom inte och säg att mentaliteten i en klubb av Tottenhams rang (vad man vill vara) är att undvika nedflyttning är större än pokaler.
Att du tror att någon på allvar oavsett klubb anser att undvika nedflyttning är större än att vinna CL (som De Zerbi mig veterligen aldrig vunnit) väljer jag att inte ta seriöst eftersom ingen tycker det, vilket jag vet att du också förstår. Du kan inte på allvar tro att det är detta som menas. Om han ansett det hade han nog inte lobbat för den stora upprensningen och värvningarna som det ryktas om.
Och jag har inte nämnt något om Tottenhams mentalitet här inne i detta sammanhanget. De gångerna jag gjort det har jag ifrågasatt den, senast när jag citerade dig för några dagar sedan där jag ifrågasatte flera av startspelarna eftersom det varit uppenbart att de gett upp för längesdan och inte ens bryr dig längre.
Som Tottenhamsupporter är man ganska medveten om sin plats i hackordningen, och man lär sig snabbt att vara ödmjuk.
Att vissa anser att vi ständigt behöver påminnas om att sitta ner, inte få hybris och aldrig få fira något rimmar illa med all kritik vi samtidigt har fått där vi anses för negativa som supportrar. Känner många som följer Tottenham och flera med årskort och alla är snarare plågsamt medvetna om klubbens vanskötsel och tillkortakommanden. Angående EL 2025 är den generella uppfattningen att den vanns på ren tur än något annat.
Jag tycker snarare att negativiteten hos supportrarna varit helt befogad eftersom vi nu på allvar börjar se resultatet av alla dåliga beslut som tagits av framför allt ledningen, dåliga värvningar etc.
17:e plats två år i rad liksom. Även den dummaste Spurssupportern fattar att det givetvis inte duger och den som påstår sig vara nöjd med det har ju noll krav.
Trevlig helg, bävern!