2026-02-23, 08:20
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton
Sjuk avslutning på Nottingham - Liverpool. Mac Allister träffas I ryggen efter att Ekitikes nick först räddats och ska rensas bort. Döms dock bort för hands. I min enögdhet har jag svårt att förstå varför, men om det räcker att bollen nuddar armen för att dömas bort är det väl helt ok. Har inte helt koll på reglerna där. Han kan ju inte kapa armen, men, men. Nottingham skapar lite chanser men under övertid på tilläggstiden (korrekt) får Mac Allister sitt mål då han forcerar in bollen. Godkänt efter VAR då VvD är onside pga en tå. Inte välförtjänt. Liverpool spelade upp sig efter en katastrofal första halvlek, men synd att kalla det bra.

Regelboken är solklar - mål via arm/hand döms bort. Oavsett intention, oavsett hur det går till.

Citat:
Det är ett regelbrott om en spelare:

gör mål i motståndarlagets mål:
* direkt från handen/armen även om det är oavsiktligt;
detta inkluderar också målvakten
* omedelbart efter att bollen har vidrört spelarens hand/arm, även oavsiktligt.

Det här är ett undantag från hur hands fungerar i övrigt. Det är enda gången det döms hands oavsett handens läge, boll söker hand osv. Det är inte frispark eller foul i någon annan situation, annat än när bollen går in i mål.

Eftersom mål inte ska göras med handen och det är så ovanligt, är jag OK med att det är så här. Men det är tydligt att det skapar förvirring hos fans som inte kan reglerna. De ser en helt ofrivillig hands, arm längs kroppen, vad sysslar domarna med?

Skönt med 3p till sist.
Citera
2026-02-23, 19:00
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Regelboken är solklar - mål via arm/hand döms bort. Oavsett intention, oavsett hur det går till.
Tack! Hade ett svagt minne om att jag hade hört det tidigare, men var väldigt osäker på dels vem som sagt det men även om det var korrekt eller inte.
Citera
2026-02-24, 02:19
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Som Arsenal-fan, så sov man extra gött i natt

Det luktar verkligen guld av det här Gunners-laget, vi är bara en annan nivå. Och i går så fick hela fotbollsvärlden se vilken enormt stor skilnad det är mellan toppen och botten av EPL.

Vi kunde säkerligen ha vunnit med 1-2 bollar till, men våra grabbar gick i pole position-modus efter att Eze så snyggt prickade in 3-1. Och Gyökeres, ja vad ska man egentligen säga? Han var bara helt outstanding i går. Och bakom Haaland, så är svensken helt klart den bästa anfallaren i hela EPL.

Som jag har påpekat så många ggr förr, en kalkon är ingen match för en kanon.

Rensa PM som jag skrev.

Alltså dina meddelanden privat om det är så svårt att begripa…

Mods låt detta stå kvar tills han förstår vad jag menar!
Citera
2026-02-24, 17:43
Medlem
HycklarSveriges avatar
Många har snackat om Göken som en flopp, men nu har han gjort flest mål i alla tävlingar av nyförvärven i PL. Han har också gjort fler mål än alla andra spelare från PL under det nya året hittills, med matcher i CL och ligacupen inräknat då.

Några till baljor och en titel på det så är det garanterat en succévärvning för Arsenal. Väldigt passande att han hittar formen nu innan VM kvalet för Sverige också.
Citera
2026-02-24, 17:46
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HycklarSverige
Många har snackat om Göken som en flopp, men nu har han gjort flest mål i alla tävlingar av nyförvärven i PL. Han har också gjort fler mål än alla andra spelare från PL under det nya året hittills, med matcher i CL och ligacupen inräknat då.

Några till baljor och en titel på det så är det garanterat en succévärvning för Arsenal. Väldigt passande att han hittar formen nu innan VM kvalet för Sverige också.

Vem mer än generalen här har kallat han flopp?
Citera
2026-02-24, 17:55
Medlem
East.Clintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsburkan

Jag!

Sesko är bättre.

Göken bra i en vecka, sen ur form.
Citera
2026-02-24, 18:32
Medlem
HycklarSveriges avatar
Citat:

Det är bara att skrolla i tråden om Viktor Gyökeres så hittar man en hel del. Säkert många rivalfans som vill hetsa, men det är nog en hel del Arsenal fans i världen som tvivlat på honom också.

Det finns stunder jag tvivlat också, men inte direkt på honom, utan mer hans roll i laget och att hans styrkor inte lyfts upp av olika anledningar. Det har delvis varit dålig service av lagkamrater i början, men också att motståndet spelar väldigt lågt och ger honom inte de ytor han gillar att jobba på. Arteta är ovan att sätta upp lag med renodlade 9or, Aubameyang var kanske senaste och den relationen gick ju åt helvete.

Ny och tuffare liga, samt en kort försäsong gjorde det ju inte lättare, men hoppas han kan fortsätta i någorlunda liknande form resten av säsongen nu.
Citera
2026-02-24, 18:38
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Det är bara att skrolla i tråden om Viktor Gyökeres så hittar man en hel del. Säkert många rivalfans som vill hetsa, men det är nog en hel del Arsenal fans i världen som tvivlat på honom också.

Det finns stunder jag tvivlat också, men inte direkt på honom, utan mer hans roll i laget och att hans styrkor inte lyfts upp av olika anledningar. Det har delvis varit dålig service av lagkamrater i början, men också att motståndet spelar väldigt lågt och ger honom inte de ytor han gillar att jobba på. Arteta är ovan att sätta upp lag med renodlade 9or, Aubameyang var kanske senaste och den relationen gick ju åt helvete.

Ny och tuffare liga, samt en kort försäsong gjorde det ju inte lättare, men hoppas han kan fortsätta i någorlunda liknande form resten av säsongen nu.

Gyökeres har fått skit pga de är Arsenal han spelar i. Folk som Generalen och andra troll bara sitter väntar på de ska gå skit så de kan gotta sig och sprida sin dynga. Varje jävla gång han inte gör mål så bombas Twitter med filmer om hans frisyr. Tröttsamt.
Citera
2026-02-24, 18:55
Medlem
HycklarSveriges avatar
Citat:
Gyökeres har fått skit pga de är Arsenal han spelar i. Folk som Generalen och andra troll bara sitter väntar på de ska gå skit så de kan gotta sig och sprida sin dynga. Varje jävla gång han inte gör mål så bombas Twitter med filmer om hans frisyr. Tröttsamt.

Ja sånt händer mer och mer i samband med all hets på social media, speciellt på den tröttsamma plattformen X. Folk som rage baitar, ljuger och farmar engagemang så att de kan tjäna pengar på reaktionerna. Otroligt dålig samhällsutveckling…

Det finns många i Arsenal led som gör liknande grejer mot andra spelare också, men tror Arsenal pekas ut extra mycket i social media eftersom man hamnat 2a plats tre gånger på raken och är ett lätt byte så att säga. Tråkigt att Gyökeres ska vara en slags syndabock på grund av det, man hoppas bara att han och andra inte påverkas för mycket av all skit i bakgrunden.
Citera
2026-02-24, 19:07
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:

Svara inte ens "Skogsburken", han är inget annat än ett dundertroll.

Men ja, är verkligen kul att se div andvändare visa hur otroligt fotbollskunniga de är - Enligt dessa höga herrar, så var Gyökeres tidernas största felköp i EPL.
Senast redigerad av Generalandersson 2026-02-24 kl. 19:10.
Citera
2026-02-24, 20:12
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Svara inte ens "Skogsburken", han är inget annat än ett dundertroll.

Som man känner sig själv känner man andra. Jag har stått upp för Gyöken mot dig och andra troll som på för och efterhand räknat ut honom. Ni är så tröttsamma med ert beteende bara lägg ner. Arsenal leder PL och vann ligan i CL. Med Viktor som anfallare.

Tar dom ligan hans första säsong så fattar man att han bidragit även om han inte gör lika mycket mål som Håland. Ett barn förstår det till och med.
Citera
2026-02-24, 22:17
Medlem
Kim Hellbergs Boro återigen i en formsvacka, för andra hemmamatchen i rad ser de håglösa ut och tredje poängtappet i rad är snart ett faktum. Ipswich kommer att gå om dem är känslan just nu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in