2026-05-30, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Finns gott om feminister som inte gillar patriarkala mönster. Och därmed inte vurmar för patriarkala män, trots att dessa män är flyktingar. Tänk efter lite.

Källor på det tack.
Citera
2026-05-30, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Önska dig inte muslimska kvinnor om du vill ha fler kvinnor till Sverige. Slöjkvinnorna får inte vara ihop med dig, inte ens för en natt.

Och slöjkvinnornas döttrar får inte vara ihop med dina söner heller, om du har eller får några.

Varför skulle jag vilja vara tillsammans med en kvinna? Och mina söner lär nog ha det bra oavsett om det ginns några fler muslimska kvinnor i sverige.
Citera
2026-05-30, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hundenmuhammed2
Det konstiga med kvinnor är väl just hur dom älskar ockupanter, titta på andra världskriget, i alla länder som tyskland ockuperade fanns det hundratusentals kvinnor som la sig och knullade med fienden som hade ockuperat deras land och mördat dess befolkning, det finns inget så svekfullt som en kvinna.

Jag har aldrig sagt detta innan, men att ge kvinnor rösträtt var ett stort misstag eftersom det är kvinnorna som röstar hit alla satans apor!

Varför dra alla kvinnor över en enda tandlös kam?
Alla vi är inte batikhäxor. Varför skulle inte våra röster räknas, vi som inte vurmar för mer invandring? Vi som numera undviker att gå ensaamma på kvällar eller i vissa områden?
Citera
2026-05-30, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Många unga (ofta WT-) tjejer som växer upp bland invandrarkillar har inte hunnit skaffa sig erfarenhet av andra killar och blandar sig förstås naturligt. Många kvinnor i 20-årsåldern skaffar ju gärna barn med tveksamt laglydiga MENA som de anser vara spännande. Sedan har vi kvinnor som Arbogabruden vilka gärna tar in en ung främmande kille i sitt liv, någon de kan kontrollera genom egen status och ekonomi. Samt 'fritt sex' förstås. Och ander sig lyckligt lottade att få slippa Svenne med ölmagen.

Andra, litet äldre kvinnor kan även tänka sig adoption av sin invandrarkille. Det har jag åtminstone en levande källa till. Och den kvinnan jag här åsyftar här är dock varken WT eller särskilt desperat gällande att attrahera män.

Samtidigt importerar svenska män gärna unga kvinnor från Asien både på gott och ont.

Nya, moderna tider? Eller trender som ihärdigt kommer att fortsätta?

Enligt lite statistik jag har tittat på så har kvinnor dragit ett litet kortare strå här när det gäller import av icke-europeiska motsvarigheter. För männen finns det här ett tydligt förstaval i östasiatiska kvinnor. Denna parbildning är mycket överrepresenterad jämfört med andra icke-europeiska parbildningar.

Kvinnor har vad jag sett ingen motsvarighet till männens östasiater utan här är det mer blandat vad kvinnor väljer när de tar något icke-europeiskt. Detta resulterar i att kvinnor i något större grad håller sig till sina egna än vad männen gör.

Notera dock att i båda fallen så understiger icke-europeiska parbildningar 10%. Det är troligtvis under 5% då andra europeiska länder som Polen och Ryssland också räknas som dessa parbildningar i statistiken.

Så på det stora hela är det fortfarande en ganska liten del av samhället. Men visst övertid blir ju dessa en egen grupp till slut och kanske börjar kalla sig något eget. I USA har avkomman av vita och östasiater börjat kalla sig "Wasians" eller "Vitasiater" för att skapa grupptillhörighet då man i princip har skapat en ny typ av människa med denna parbildning.
Citera
2026-05-30, 13:18
Medlem
Citat:
Alla har att vinna på att det kommer hit skötsamma kvinnor (och män) i arbetsför ålder som med lätthet lär sig språket och integrerar sig och börjar jobba inom tex. bristyrken.

Alla har att förlora på att det kommer hit våldsverkare, kriminella, bidragsutnyttjande, svårintegrerade män (och kvinnor).

Det är alltså inte könstillhörigheten som är viktig. Utan det viktiga är vad de bidrar med och hur väl de integrerar sig. Lär sig språket osv.

Är själv 2:a och 3:e generationens invandrare. Och mina föräldrar var väldigt noga med att integrera sig, kunna språket och att även jag skulle bli en skötsam medborgare. Då bidrar man, oavsett ens könstillhörighet.

Ja, det är väl mer än underförstått att ingen normal människa, man eller kvinna, vill ha hit kriminellt slödder eller sådana som motsäger sig integration.

Bra att det gått väl för dig och generationerna före dig.
Citera
2026-05-30, 13:18
Medlem
Citat:
Här har vi en då 17-årig tjej som kämpade för ensamkommande.
https://www.youtube.com/watch?v=fAedhkeOuno

Är det henne du ser som en "batikhäxa"?

Exakt noll och inga svenska kvinnor syns på bilderna från sitt-demonstrationen för ensamkommande afghanska tonårskillar. Kolla klippet.

Kanske för att de zoomar in på 17-åringen och afghanpojkarna så att inga andra får plats i bild?

Jag bodde i Stockholm på den där tiden och såg massor av svenska kärringar på medborgarplatsen i samband med den där demonstrationen.

Den här bloggen gjorde ett bra jobb med att samla material med batikhäxor och deras kärlek för afghanpojkar. Föreslår att du läser den:

https://toklandet.wordpress.com/2017/12/26/det-kryper-i-mig-igen/

https://toklandet.wordpress.com/2018/02/04/da-var-det-dags-for-den-dar-otacka-krypande-kanslan-igen/

https://toklandet.wordpress.com/2018/01/23/1-april-varje-dag-del-43-batikdam-gillar-afghan-mer-an-sin-egen-dotter/
Citera
2026-05-30, 13:20
Medlem
Citat:
Varför skulle Sverige "skeppa in" japanskor, koreanskor och kinesiskor hit? Är det krig där, menar du?

Det var ett hypotetiskt exempel fattar du väl.
Citera
2026-05-30, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finporslinet
Enligt lite statistik jag har tittat på så har kvinnor dragit ett litet kortare strå här när det gäller import av icke-europeiska motsvarigheter. För männen finns det här ett tydligt förstaval i östasiatiska kvinnor. Denna parbildning är mycket överrepresenterad jämfört med andra icke-europeiska parbildningar.

Kvinnor har vad jag sett ingen motsvarighet till männens östasiater utan här är det mer blandat vad kvinnor väljer när de tar något icke-europeiskt. Detta resulterar i att kvinnor i något större grad håller sig till sina egna än vad männen gör.

Notera dock att i båda fallen så understiger icke-europeiska parbildningar 10%. Det är troligtvis under 5% då andra europeiska länder som Polen och Ryssland också räknas som dessa parbildningar i statistiken.

Så på det stora hela är det fortfarande en ganska liten del av samhället. Men visst övertid blir ju dessa en egen grupp till slut och kanske börjar kalla sig något eget. I USA har avkomman av vita och östasiater börjat kalla sig "Wasians" eller "Vitasiater" för att skapa grupptillhörighet då man i princip har skapat en ny typ av människa med denna parbildning.

Intressant att Amerikansk-Asiater fått en egen benämning. De är ju en ganska stor grupp, dock fördgåd inte lika stor som en del andra. Har själv aldrig hört benämningen Wasians under mina 20 plus år som boende i USA. Kul att lära sig någonting nytt.
Citera
2026-05-30, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Det är inte kvinnan som blickar och eventuella kommentarer är riktade mot. Det är mannen.

Precis. Alltså ser ni indirekt ner på den thailändska kvinnan.
Citera
2026-05-30, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Precis. Alltså ser ni indirekt ner på den thailändska kvinnan.
Näpp.
Citera
2026-05-30, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finporslinet

Dock, många av de svenska män som bildar par med asiatiskor gör det för att de inte har något val, de kan inte få en svensk kvinna.
Citera
2026-05-30, 13:41
Medlem
Citat:
Lilla du. "Big bang theory" är skrivet av män.
Du vill att jag ska "ta lärdomar" av amerikanska manliga manusförfattare fördomar om kvinnor.

Vad är det mer du vill att jag ska "ta lärdomar" av? Porr skapad av manliga producenter?

Manliga producenter skapar givetvis sådant de som män vill ha eller tror att det är. Det har inget att göra med hur kvinnor funkar att göra .
Du får nog tänka till lite.

Lilla du. Avsnittet illustrerar väl vad jag pratar om, på ett sätt som t om du skulle kunna förstå. Därför tipsade jag dig att se det.

Och ja, du bör absolut ta lärdomar av det eftersom det ligger betydligt närmare verkligheten än dina fantasier och vanföreställningar om kvinnor.

Du är bra skruvad om du tror att kvinnor inte påverkas av att det kommer in nya kvinnor och stjäl deras uppmärksamhet från män. Det är inga "fördomar". Det är ren logik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in