2026-05-30, 10:57
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Nej något är självklart riktigt fel på G när han våldsamt har ihjäl sitt eget kött och blod.
Som han vore något bättre än de flesta andra, så .. något fel är det mycket sannolikt
Efter livstidsstraffet bör väll rättspsykiatrisk vård vara nästa anhalt.

Precis som M, Inte välkommen tillbaka ganska enkel retorik.
Komma till Sverige och mörda för att ... det förstod nog inte hon själv ens.
M drömde väl om att ligga på divanen och äta praliner växelvis i villan i Stockholm eller villan i Spanien, medan hennes framgångsrika man tjänade storkovan genom nästan helt riskfria investeringar i kryptovaluta?

När det blev allt för långtråkigt tänkte hon också bli en internationell resebloggare där hon visade upp sitt perfekta liv för suktande YT-missbrukare.

Som grädde på moset skulle hon strax efter mordet rivstarta med en splitter ny mobiltelefon enligt ursprungsplanen.

Nu blev det tydligen ett litet inhopp på Onlyfans innan den förhatliga svärmodern mötte ett minst sagt bisarrt öde i den nästan färdigrenoverade bostadsrätten i lyxförorten Danderyd.

Genom att bara ge A några mindre stickskador och varsamt kvävt henne med en kudde under en timmes tid fanns det egentligen inget som skulle kunna hindra att planeringen blev verklighet, men ibland blir det inte alltid riktigt som man planerar när det visade sig att polisen lyckades identifiera As kropp även när huvudet saknades.

Eftersom detta är en diskussionstråd tvivlar jag på att rättspsykiatrisk vård är nästa anhalt för G då han inte bedömts behöva det. M får dessutom returbiljetten hem till Indien betald av staten när hon suttit av sitt straff.

Jag tror inte att M ansöker om att få sitta av straffet i Indien, då det skulle hindra henne från att lära sig främmande språk medan hon sitter inne.

Hur Ms familj kommer att se på M när hon kommer hem till Indien som en frånskild kvinna är en annan historia.
Citera
2026-05-30, 10:59
Medlem
Citat:
Någon taktik har fungerat hittills. Det kan ju en utbildad person fundera på. Att utnyttja någons snällhet för att utveckla det till hållhakar tycker jag låter som Stefan Davidsson (#LenaW mordet)

En del skaffar barn som hållhakar andra låter andra begå misstag, skaffar adoptivbarn.. sommarkatt m.fl
Vet inte riktigt vad det kallas.. men fult är det att "godhetsknarka" för att sedan vinkla det till orsak&verkan situation där det blir affär ("köp och sälj").

Absolut det fungerande - ett tag, men nu gick det inte längre alla fall? Kanske väljer han samma väg som SD?
Citera
2026-05-30, 11:04
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
M drömde väl om att ligga på divanen och äta praliner växelvis i villan i Stockholm eller villan i Spanien, medan hennes framgångsrika man tjänade storkovan genom nästan helt riskfria investeringar i kryptovaluta?

När det blev allt för långtråkigt tänkte hon också bli en internationell resebloggare där hon visade upp sitt perfekta liv för suktande YT-missbrukare.

Som grädde på moset skulle hon strax efter mordet rivstarta med en splitter ny mobiltelefon enligt ursprungsplanen.

Nu blev det tydligen ett litet inhopp på Onlyfans innan den förhatliga svärmodern mötte ett minst sagt bisarrt öde i den nästan färdigrenoverade bostadsrätten i lyxförorten Danderyd.

Genom att bara ge A några mindre stickskador och varsamt kvävt henne med en kudde under en timmes tid fanns det egentligen inget som skulle kunna hindra att planeringen blev verklighet, men ibland blir det inte alltid riktigt som man planerar när det visade sig att polisen lyckades identifiera As kropp även när huvudet saknades.

Eftersom detta är en diskussionstråd tvivlar jag på att rättspsykiatrisk vård är nästa anhalt för G då han inte bedömts behöva det. M får dessutom returbiljetten hem till Indien betald av staten när hon suttit av sitt straff.

Jag tror inte att M ansöker om att få sitta av straffet i Indien, då det skulle hindra henne från att lära sig främmande språk medan hon sitter inne.

Hur Ms familj kommer att se på M när hon kommer hem till Indien som en frånskild kvinna är en annan historia.
Intressanta tankegångar och fakta.
Håller med dig i mycket.

Angående huvudet brukar väll det vara en trofé precis som den där Amerikanen som hade sin pappas huvud i en kastrull.
Väldigt oförståeligt och märkligt.

Var det ett oförståeligt försök att bryta sig fri ? Knepigt är det.
Citera
2026-05-30, 11:08
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
Nej det kan väl knappast varit lätt för M i ett främmande land, där alla är emot henne, (gissningsvis då pga att G pratade så illa om henne och hon inte hade en aning om det?), hon kan inte språket så när andra pratade svenska förstod hon nog i princip ingenting, så hon bör ha känt att hon hade bara G men hade hon verkligen det? Med facit i hand så verkar han fått alla att tycka illa om M, så som han gjorde med A också?
Så nej det kan inte varit lätt tänker jag? En manipulerad person blir ganska förvirrad, inte ens A förstod vad som väntade henne, vad G hade för fortsatta planer med M vågar man väl knappast fundera på, var han ens kär i henne, M verkar bara varit ett redskap att ha någon att skylla mordet på, som en plan b?
Obs ingen fakta det är bara spekulation!

Ja vem vet hur domen blir i hovrätten? Det återstår att se, men det är bara att förlita sig på rättsystemet tänker jag!

Nu var det väl M själv som viftade med kniv och verkade labil som gav henne ett något dåligt rykte?
Citera
2026-05-30, 11:10
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Exakt, varför hittade de ingenting som tyder på alkoholmissbruk? De verkar gjort ett grundligt arbete, dessutom var A barnläkare, barns brukar känna på långt håll om någon luktar konstigt? Det hade kommit fram tänker jag?
Så från att inte ha något alkoholmissbruk till rattfylla, är det inte högst märkligt? A verkar inte vara en ansvarslös person? Hur hög promille av alkohol hade hon vid rattfyllan?
Men visst ok även ordentliga människor kan begå misstag någon gång men är ändå märkligt kan jag tycka?

Ja bara det att placera en spritflaska i hennes vädja och ta ett foto, det är bara ytterligare en händelse av för många, som gör att jag ser G som till en stor manipulator?
Det påstås i FUPen att A var suicid. Kanske fyllekörningen var ett självmordförsök och en engångshändelse?

En brist i att se G som en stor manipulatör är väl hur svårt han verkar ha att lyckas manipulera andra?
Citera
2026-05-30, 11:11
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Absolut det fungerande - ett tag, men nu gick det inte längre alla fall? Kanske väljer han samma väg som SD?
Nej
Tror det var en del påpekade att SD hade en mätbar livslängd med problematiken. Han straffar ut sig och låter det växa på hög. Dåligt för ekonomin antar jag. Ungefär som en "bubbla i ekonomin".
Citera
2026-05-30, 11:12
Medlem
Citat:

Ja hon fick tydligen en liten karriär på onlyfans? Undrar om hon var stolt eller vet hon ens om det?
Citera
2026-05-30, 11:15
Medlem
Citat:
Nu var det väl M själv som viftade med kniv och verkade labil som gav henne ett något dåligt rykte?

Ja det var det, men var det före eller efter att G vänt sina vänner emot henne och skrivit om henne på Flashback och dessutom lurat i henne droger?

Vad föranledde hennes knivviftande? Ingick det i G plan också möjligtvis?
Citera
2026-05-30, 11:16
Medlem
Marielysts avatar
Citat:
Kanske fanns det också i hennes tankar att åka tillbaka? Eller blev hon manipulerad in i en karusell som snurrade allt fortare att hon inte klarade av att lämna den manipulative G? Jag tror inte att varken du eller jag vet allt, men någon av de två lär ju fått tillräckligt med distans för att se på både sig själva och varandra med nya ögon? Kanske båda?

Är det någon sorts dolt kvinnohat som döljer sig bakom ditt resonemang? Eller ännu värre?

Vad är det här?

Du har själv skrivit tidigare att du tyckte att straffet var rättvist. Ändå börjar du rentvå M igen. Om du läser mina inlägg kommer du att se att jag alltid har ansett att M förtjänar sitt livstidsstraff, eftersom hennes handlingar inte kan ursäktas (oavsett om G var hjärnan bakom det).

Nu är jag nyfiken på att se om du också kommer att anklaga mig för misogyni... eftersom jag själv är kvinna!

(Google Translate fra dansk til svensk)
Citera
2026-05-30, 11:17
Medlem
Citat:
Det påstås i FUPen att A var suicid. Kanske fyllekörningen var ett självmordförsök och en engångshändelse?

En brist i att se G som en stor manipulatör är väl hur svårt han verkar ha att lyckas manipulera andra?

Eller drabbades A möjligtvis av panikångest och eller svår depression efter fyllekörningen? Fullt förståeligt i så fall, särskilt om hon tex hade blivit drogad vid tillfället och inte hade en sån aning om vad hon fått i sig?

Obs ren spekulation och ska inte tas som sanning!
Citera
2026-05-30, 11:17
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Intressanta tankegångar och fakta.
Håller med dig i mycket.

Angående huvudet brukar väll det vara en trofé precis som den där Amerikanen som hade sin pappas huvud i en kastrull.
Väldigt oförståeligt och märkligt.

Var det ett oförståeligt försök att bryta sig fri ? Knepigt är det.
A hade väl lagt sig för mycket i renoveringen av bostadsrätten som hon betalade? Det fanns väl någon konflikt om vilken bänkskiva de skulle välja?

A hade också enligt G "tagit honom på armen på ett otillbörligt sätt".

G verkar inte riktigt förstått att A finansierade hans drogmissbruk och att varken G eller M skulle bli speciellt framgångsrika med att driva As företag vidare där hon helt säkert var en nyckelperson.

Hanteringen av huvudet är minst sagt en gåta i gåtan.

Jag utgår ifrån att man inte hade öppen kista på begravningen.
Citera
2026-05-30, 11:19
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ja hon fick tydligen en liten karriär på onlyfans? Undrar om hon var stolt eller vet hon ens om det?
Jag gissar att kvalitén på golvmoppsmuppens inhugg i porrbranschen höll samma låga nivå som den vi kan förfära oss över på deras YT-konto.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in