2026-05-30, 10:03
Medlem
Lokaltrafiken i Göteborg har verkligen förvärrats något enormt i.o.m alla jävla Somalier och Araber till chaufförer.

Fullständigt livsfarliga. Grattis Sverige och Göteborg!
Citera
2026-05-30, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av misslee1987
Fick upp ett inlägg med video från detta i flödet på FB.

Inlägget är från L*rs-Gör*n Fr*y.

Scrolla på hans sida så hittar man det, från en dag sen typ, video där han går ut från spårvagnen han är på!

*AE

Är personen polisanmäld? det är väl förbjudet att sprida sådana filmer enligt Svensk lag?
Citera
2026-05-30, 10:15
Medlem
SuraStinas avatar
Vem var offret? En äldre dam som inte hörde?
Citera
2026-05-30, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trickshift
Bott i närheten och detta är 3e olyckan i den korsningen jag känner till,
...
Sedan var den en olycka där 2009, även då en äldre dam.
Kommer du ihåg ifall refugerna var imförda vid 2009-olyckan?
(Eller tillkom de pga denna olycka)
Citera
2026-05-30, 10:53
Medlem
Abdi-Lena-Alkissons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krokapten
Lokaltrafiken i Göteborg har verkligen förvärrats något enormt i.o.m alla jävla Somalier och Araber till chaufförer.

Fullständigt livsfarliga. Grattis Sverige och Göteborg!

Jag åker inte buss så ofta. Men man är ju fan rädd när man märker att det är en Somali bakom ratten. Fan va dåligt de kör. Skulle va kul o se statistik på hur ofta de är inblandade i incidenter och olyckor men sånt mörkas väl.
Citera
2026-05-30, 10:57
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Nu får ni nog ta och lugna ner er lite. I genomsnitt dör ca 1 person per år i Göteborg av att bli påkörda av en spårvagn. Det är en mycket låg siffra med tanke på hur omfattande spårvagnstrafiken är.

2025 var ett dåligt år med 3 döda. Men vissa år tidigare har haft 0 döda. Hittills 2026 är det 1.
Variationen blir givetvis stor från år till år med så lågt statistiskt underlag.

De som gnäller i tråden och hatar spårvagnarna är förmodligen egocentrerade ouppmärksamma idioter som känner sig kränkta av att spårvagnar inte alltid stannar för viktiga dom!
Citera
2026-05-30, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
Lars-Göran verkar vara helt dum i huvudet. Något fel är det ju, inser man bara av att se alla hans övriga inlägg.

Hursomhelst så kan man konstatera på klippet att hon inte fastnade under vagnen, utan verkar ha kastats någon meter framför den efter kollisionen. Jag fattar inte hur detta gått till, börjar nästan undra om hon inte gjorde det medvetet.

Ja den LG verkar inte ha alla hästar i stallet .

Ja man kan ju undra, frågan är från vilket håll kom kvinnan, kom hon från vänster eller höger sida spårvagnen, jag kan tänka mig att kom hon från vänster sida så har hon tittat upp mot backen för att se om det kommer en spårvagn från det vänstra hållet, inte sett någon komma, går då ut i spåret och då kommer spårvagnen nerifrån centrum, det är ju en spårvagn som är på väg upp för backen på Aschebergsgatan som träffar henne.
Citera
2026-05-30, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuraStina
Vem var offret? En äldre dam som inte hörde?

Hennes hörsel vet vi inget om, men damen i fråga är i 75 års åldern .
Citera
2026-05-30, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iconicatab
Kommer du ihåg ifall refugerna var imförda vid 2009-olyckan?
(Eller tillkom de pga denna olycka)

Det är inte omöjligt men vad kan minnas så de är ganska nya. Införda runt 2015 +- några år. Möjligen så sent som 2020
Citera
2026-05-30, 13:02
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trulse53
jag kan tänka mig att kom hon från vänster sida så har hon tittat upp mot backen för att se om det kommer en spårvagn från det vänstra hållet, inte sett någon komma, går då ut i spåret och då kommer spårvagnen nerifrån centrum, det är ju en spårvagn som är på väg upp för backen på Aschebergsgatan som träffar henne.

Fast då hade spårvagnsföraren haft gott om tid på sig att se henne och stanna. Särskilt en 75-åring som säkert inte tokspringer jättesnabbt.

Jag tror mer på att hon kom från höger. Att hon först stod stilla och att föraren lurades av det och sedan gick hon plötsligt ut rakt framför vagnen.
Citera
2026-05-30, 13:03
Medlem
Proff-Pojkstrecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meyor
Är personen polisanmäld? det är väl förbjudet att sprida sådana filmer enligt Svensk lag?
Nej, det är det inte. Det är fullt lagligt att filma från en olycka, sen om man anser det moraliskt riktigt eller ej är en annan fråga, men olagligt är det inte.
För det andra kan jag tycka att det är lite dubbelmoral att sitta o titta på det om man nu tycker det är så förkastligt
Citera
2026-05-30, 13:13
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abdi-Lena-Alkisson
Vagnen kom ju ifrån norr. Så från det hållet blev hon ju inte bländad

Okej, visste inte vilket håll eller vad klockan var när de skedde
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto