2026-05-29, 22:16
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abdi-Lena-Alkisson
Och mannen i 50 års ålder som blev påkörd i backen mot Wavrinskys plats (backen från andra hållet) Där är väl med 150m sikt åt ena hållet och 300 m åt andra hållet. Jag skyller på mobiler och lurar och skit. Vagnarna hör man om man inte är döv. Särskilt de italienska. Däremot är ju bussar lite lurigare. En del är väldigt tysta.

Mannen blev påkörd eftersom han gick över precis när en spårvagn kört förbi och hörde eller såg därför inte den andra vagnen.

Då det skedde en annan dödsolycka på exakt samma plats där en äldre tant med rullator pga dålig rörlighet inte hann över innan en spårvagn kom och körde över henne så bestämde västtrafik att sätta permanent hastighetsbegränsning på 15 km/h vid denna passage med motivation att det är en skolväg. Kanske man behöver göra på på fler passager, t.ex. på Aschebergsgatan?
Citera
2026-05-30, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iconicatab
Hur brukar de med hörlurar reagera på att du ropar?
Har inte vart några med hörlurar vad jag kan minnas, mest parupptagna i en konversation
Citera
2026-05-30, 00:40
Medlem
Fick upp ett inlägg med video från detta i flödet på FB.

Inlägget är från L*rs-Gör*n Fr*y.

Scrolla på hans sida så hittar man det, från en dag sen typ, video där han går ut från spårvagnen han är på!

*AE
Citera
2026-05-30, 02:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av misslee1987
Fick upp ett inlägg med video från detta i flödet på FB.

Inlägget är från L*rs-Gör*n Fr*y.

Scrolla på hans sida så hittar man det, från en dag sen typ, video där han går ut från spårvagnen han är på!

*AE

Den där personen verkar onekligen vara lite.. speciell. Helt bakom flötet. Att han dessutom går fram och försöker få en vinkel på när räddningstjänsten försöker jobba med henne är sjukt.

Syns på en av bilderna han lagt ut att spårvagnsföraren ser ut att vara helt förstörd när hon leds bort av annan personal + två civila. Tragiskt.
Citera
2026-05-30, 03:46
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EvilElvis
Det här är fascinerande. Din typ ser man i många trådar. Tvärsäkra, och sen totalt haveri för ni har fel. Hur många personer har du kört över genom åren i ditt privatliv med denna metoden?
Kört på (blivit påkörd av en cyklist som åkte in under hjulet) Hans fel enligt polisen, men jag fick stå för självrisken själv. Krockat två gånger, en gång var det en som körde mot rött och en gång en som kom från vänster där högerregel rådde.
Citera
2026-05-30, 06:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lavsduns
Spårvagnsförarna, dryga jävlar, ska lära sig att veta hut. Och anpassa sig till trafiksituationen
Ta du din störda spårvagnsmani till din dagbok, kärringen hade de facto väjningsplikt!
Ingen är intresserad av dina åsikter om vad spårvagnar borde skulle hellre.
Citera
2026-05-30, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
Den där personen verkar onekligen vara lite.. speciell. Helt bakom flötet. Att han dessutom går fram och försöker få en vinkel på när räddningstjänsten försöker jobba med henne är sjukt.

Syns på en av bilderna han lagt ut att spårvagnsföraren ser ut att vara helt förstörd när hon leds bort av annan personal + två civila. Tragiskt.

Jag har också sett klippet , kom upp i mitt flöde på FB, ja hur kan man vara så empatilös så man går fram och försöker filma när räddningspersonal försöker rädda livet på kvinnan,
Sedan kan man vara tacksam för att inte dessa passagerare som blir avsläppta av spårvagnen blir på påkörda utav den polisbil som kommer i mycket hög hastighet fram till olycksplatsen, var det inte någon från spårvägen som tog ansvar när man släpper av passagerare på en icke normal hållplats.
Citera
2026-05-30, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrManlig
Ta du din störda spårvagnsmani till din dagbok, kärringen hade de facto väjningsplikt!

Alla måste samarbeta i trafiken, även de som INTE har väjningsplikt.
Dina åsikter dock är väldigt intressanta så fortsätt att dela dina åsikter.
Citera
2026-05-30, 09:21
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:

Hade även korvkiosken på Avenyn väjningsplikt?

Verkar som om att Göteborgs spårvägar har lite utmaningar med sina chaufförer?
Citera
2026-05-30, 09:36
Medlem
Citat:
Ska 50-60 ton spårvagn pallnita för varje idiot som promenerar ut framför den?
Nej, idioterna ska läras att inte promenera ut i vägen för spårvagnar eller övriga sorters tåg.

Vad tror du att trafikens grundregel är egentligen? Starkast överlever?
Citera
2026-05-30, 09:59
Medlem
Bott i närheten och detta är 3e olyckan i den korsningen jag känner till, utöver bussar som blivit påkörda av spårvagnar som åkt ner för den långa backen.

Vill minnas att det var en olycka där runt 2001-2003 eller liknande där en person blivit påkörd

Sedan var den en olycka där 2009, även då en äldre dam.
Citera
2026-05-30, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trulse53
Jag har också sett klippet , kom upp i mitt flöde på FB, ja hur kan man vara så empatilös så man går fram och försöker filma när räddningspersonal försöker rädda livet på kvinnan,
Sedan kan man vara tacksam för att inte dessa passagerare som blir avsläppta av spårvagnen blir på påkörda utav den polisbil som kommer i mycket hög hastighet fram till olycksplatsen, var det inte någon från spårvägen som tog ansvar när man släpper av passagerare på en icke normal hållplats.

Lars-Göran verkar vara helt dum i huvudet. Något fel är det ju, inser man bara av att se alla hans övriga inlägg.

Hursomhelst så kan man konstatera på klippet att hon inte fastnade under vagnen, utan verkar ha kastats någon meter framför den efter kollisionen. Jag fattar inte hur detta gått till, börjar nästan undra om hon inte gjorde det medvetet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in