2026-05-30, 07:57
Medlem
proconsuls avatar
Helt sanslöst hur många män här som "vet" hur kvinnor tänker. Hur ni klumpar ihop alla kvinnor i en homogen grupp och säger att kvinnor vill det ena eller det andra och tycker si eller så.

Det är så uppenbart att ni är oknullade och helt utan erfarenhet av förhållanden med kvinnor, både romantiska och platoniska.
Citera
2026-05-30, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Tjej med slöja som har svensk kille är väldigt ovanligt, ja.

Muslimsk tjej (utan slöja) som har svensk kille däremot, det ser jag i princip varje gång jag åker in till centrum. Därav min kommentar om att det är skillnad på olika muslimer.

Så klart det är skillnad på muslimer. Men låt oss se det så här. Jag gissar att minst 40% av muslimska tonårstjejer och yngre muslimska kvinnor i Sverige bär slöja. Dessa är borta från den etniskt svenska dejtingmarknaden.

Med andra ord: 40% av de muslimska tjejer och yngre kvinnor som har kommit till Sverige är "förbjudna" för svenska män.

Däremot är svenska kvinnor inte förbjudna för muslimska män. I min bekantskapskrets finns en etniskt svensk yngre kvinna som träffade en muslimsk man, konverterade, gifte sig och fick barn, tröttnade och skilde sig. Men sin slöja har hon kvar. Hon kanske väntar på en ny snygging från Mellanöstern att slå klorna i?

Jag känner också till en yngre svensk kvinna som gifte sig och fick barn med en muslimsk man utan att själv konvertera.

Jag ser ofta svenska kvinnor som går i par med män från Mellanöstern. Jag ser också unga kvinnor som ser totalt svenska ut och som ändå bär slöja. När de säger någonting, så hör man att de pratar utan brytning.

Detta är min poäng. Islam "tar bort" muslimska kvinnor från den svenska dejtingmarknaden. Men ganska många svenska kvinnor blir ihop med muslimska män och låter sig absorberas in i islam.
Citera
2026-05-30, 08:30
Medlem
heliotrops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SamDumpty
Många fler än du tror. Ofta kvinnor med låg självkänsla och feta. Eller helt unga tonåringar utan närvarande föräldrar och kritiskt tänkande.

Jag ser aldrig de typerna jag listade med en svensk tjej överviktig eller inte
Citera
2026-05-30, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Så klart det är skillnad på muslimer. Men låt oss se det så här. Jag gissar att minst 40% av muslimska tonårstjejer och yngre muslimska kvinnor i Sverige bär slöja. Dessa är borta från den etniskt svenska dejtingmarknaden.

Med andra ord: 40% av de muslimska tjejer och yngre kvinnor som har kommit till Sverige är "förbjudna" för svenska män.

Däremot är svenska kvinnor inte förbjudna för muslimska män. I min bekantskapskrets finns en etniskt svensk yngre kvinna som träffade en muslimsk man, konverterade, gifte sig och fick barn, tröttnade och skilde sig. Men sin slöja har hon kvar. Hon kanske väntar på en ny snygging från Mellanöstern att slå klorna i?

Jag känner också till en yngre svensk kvinna som gifte sig och fick barn med en muslimsk man utan att själv konvertera.

Jag ser ofta svenska kvinnor som går i par med män från Mellanöstern. Jag ser också unga kvinnor som ser totalt svenska ut och som ändå bär slöja. När de säger någonting, så hör man att de pratar utan brytning.

Detta är min poäng. Islam "tar bort" muslimska kvinnor från den svenska dejtingmarknaden. Men ganska många svenska kvinnor blir ihop med muslimska män och låter sig absorberas in i islam.

Kanske har det gått längre i Malmö än i Göteborg? För jag känner inte riktigt igen mig i din bild även om tendenserna absolut finns även här.

När det gäller iranier till exempel så ser man väl ungefär lika ofta iransk kille/svensk tjej som man ser svensk kille/iransk tjej. Båda varianterna förekommer. Man kanske kan säga att de är välintegrerade helt enkelt.

När det gäller somalier så har jag i princip aldrig sett en svensk kille med somalisk tjej. Men nästan aldrig somalisk kille med svensk tjej heller. Någon enstaka tonårstjej som dras till "farliga killar" och det är allt. Har aldrig sett en vuxen svensk kvinna med somalisk man.

Fenomenet svenska tjejer som konverterar till Islam upplever jag också som ganska sällsynt.

Din beskrivning får mig också att dra mig till minnes en text av Nalin Pekgul en gång i tiden om hur en islamist flyttade in i hennes familjs hemby. Islamistens söner raggade på de lokala tjejerna men hans döttrar hölls hemma med slöja. Det slutade med att befolkningen i byn hotade honom med stryk om han fortsatte så, och jag tror det slutade med att han gick med på att ge döttrarna mer frihet så att det blev "rättvist". Det var många år sedan jag läste den krönikan och jag minns hon fick mycket kritik för den. Men så borde Sverige så klart också agerat.
Citera
2026-05-30, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Samma vilseledda skrot och korn... din "Berta" tyvärr sällsynt i den s k verkligheten.

Menar du på största allvar att "det är ont om" självgoda PK-människor, som vill göra gott för att framstå som fina och bra?

Menar du på största allvar att "det är ont om" PK-folk som gör goda handlingar av sant medlidande?

Jag skulle vilka påstå att båda dessa grupper av PK-folk är väldigt vanliga. Ingen av dessa grupper med PK-folk är sexuellt intresserade av flyktingar. Utan de vurmar för flyktingar för att antingen få plus-poäng själva bland annat PK-folk eller så vurmar de för flyktingar av medlidande.

Men du påstår alltså att de som vill ha hit flyktingar, vill det för att de är kåta och vill sätta på/bli påsatta av flyktingar? Du är verkligen verklighetsfrånvänd. Och uppenbarligen är du sexfixerad också.
Citera
2026-05-30, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Nej historiskt har det alltid varit fler kvinnor än män i Sverige så det är det naturliga för svenskar. Det mångkulturella experiment har gjort läget väldigt skevt.

Historisk statistik för Sverige 1720-1967
Tab. 17. Folkmängden efter kön och civilstånd 1750 - 1967, sid 69
https://gupea.ub.gu.se/server/api/core/bitstreams/9627f7eb-1e28-4d74-b5f5-8f7fb9ec4601/content

Det ligger sannolikt något i trådens tes. Urvalet för kvinnorna ökar när så många invandrare är män och den kvinnliga egoismen tar överhanden över omsorg om folket och samhället.

Att så många invandrare är män är förstås ingen slump heller utan det är en del av globalistödlornas söndringsplan.

Då har jag fått fel information att det är fler män än kvinnor. De var ivf intressant.
Citera
2026-05-30, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Kanske har det gått längre i Malmö än i Göteborg? För jag känner inte riktigt igen mig i din bild även om tendenserna absolut finns även här.

När det gäller iranier till exempel så ser man väl ungefär lika ofta iransk kille/svensk tjej som man ser svensk kille/iransk tjej. Båda varianterna förekommer. Man kanske kan säga att de är välintegrerade helt enkelt.

När det gäller somalier så har jag i princip aldrig sett en svensk kille med somalisk tjej. Men nästan aldrig somalisk kille med svensk tjej heller. Någon enstaka tonårstjej som dras till "farliga killar" och det är allt. Har aldrig sett en vuxen svensk kvinna med somalisk man.

Fenomenet svenska tjejer som konverterar till Islam upplever jag också som ganska sällsynt.

Din beskrivning får mig också att dra mig till minnes en text av Nalin Pekgul en gång i tiden om hur en islamist flyttade in i hennes familjs hemby. Islamistens söner raggade på de lokala tjejerna men hans döttrar hölls hemma med slöja. Det slutade med att befolkningen i byn hotade honom med stryk om han fortsatte så, och jag tror det slutade med att han gick med på att ge döttrarna mer frihet så att det blev "rättvist". Det var många år sedan jag läste den krönikan och jag minns hon fick mycket kritik för den. Men så borde Sverige så klart också agerat.

Jag delar också din bild, här där jag bor. Flertalet här är tillsammans med någon av samma etnicitet.
Citera
2026-05-30, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Helt sanslöst hur många män här som "vet" hur kvinnor tänker. Hur ni klumpar ihop alla kvinnor i en homogen grupp och säger att kvinnor vill det ena eller det andra och tycker si eller så.

Det är så uppenbart att ni är oknullade och helt utan erfarenhet av förhållanden med kvinnor, både romantiska och platoniska.

Jag misstänker att du även menar mig när du skriver. Jag vet att kvinnor är olika, men med vissa av de skeva skribenterna i tråden behöver man vissa en stram bild. De förstår inte nyanser och de förstår verkligen inte att kvinnir är olika. De känner helt enkelt inga kvinnor. Läser väl endast om kvinnor på obskyra incel-sidor på nätet.
Citera
2026-05-30, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Nej, batikhäxorna var de som protesterade när deras kommuner sa stopp till invandringen.

Källor på det tack.
Citera
2026-05-30, 08:58
Medlem
Citat:
Och? Du kommer inte undan beviskravet bara för att det skulle "röja din identitet".

Jag kan inte alls enkelt länka till det jag skrev att jag läst. Jag sparar inte 4 år gamla twittertrådar och liknande. Du får helt enkelt se det som en av dina anekdoter.

Du begriper då ingenting om kvinnor, den saken är nu glasklar. Om den inte var det innan.

Hennes sociala status sjunker som en sten när det kommer in 20 nya kvinnor till ön. Det spelar ingen roll att hon är ointresserad av sju av männen. Hon kan fortfarande få dem att dansa efter hennes pipa, i hopp om att hon en dag ska belönda dem med sex. Kvinnor utnyttjar män de inte vill ligga med hela tiden. Använder sin sexuella makt för att få fördelar och särbehandling. Men när dessa män nu har 20 andra kvinnor att uppvakta så kan hon ju inte längre göra det i samma utsträckning, om ens alls.

Vilket sanslöst jävla flum. Hur kan man ens slänga ur sig sån här fullkomlig dynga?

Nej, hon kommer såklart "inte ägna det en tanke" att männen inte längre behandlar henne som en drottning utan bara som en i mängden eftersom det nu finns 20 andra kvinnor som får männens uppmärksamhet istället. För hon kommer ju KÄNNA att hon har ett högt värde ändå! För hon trivs med sitt liv!

Herregud, säger jag bara.

Det går inte att ta dig på allvar om du inte letar rätt på de där twittertrådarna och länkar till dem. Det fattar du väl ändå?

Du är rejält skev. Hennes värde sätter hon i om hon trivs med livet.

I övrigt kommer männen fortsatt vilja ha sex med henne. De får bara fler de också vill ha sex med. Så hennes "sexuella värde" sjunker inte för att det finns fler snygga kvinnor. Tänk själv: du är kåt på en riktigt snygg kvinna. Det kommer du fortfarande vara, även om det kommer 5 snygga kvinnor till som du också är kåt på. Och du kommer givetvis försöka få till det med alla 6.

Det är endast om du är kär I en av kvinnorna, som du kanske håller de övriga kort.
Citera
2026-05-30, 09:00
Medlem
Citat:
Att vara feminist och vurma för invandring går i regel hand i hand.

Finns gott om feminister som inte gillar patriarkala mönster. Och därmed inte vurmar för patriarkala män, trots att dessa män är flyktingar. Tänk efter lite.
Citera
2026-05-30, 09:00
Medlem
Citat:
Nej, batikhäxorna var de som protesterade när deras kommuner sa stopp till invandringen.

Källa på det, tack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in