Citat:
Ursprungligen postat av
LeTeigneux
Tjej med slöja som har svensk kille är väldigt ovanligt, ja.
Muslimsk tjej (utan slöja) som har svensk kille däremot, det ser jag i princip varje gång jag åker in till centrum. Därav min kommentar om att det är skillnad på olika muslimer.
Så klart det är skillnad på muslimer. Men låt oss se det så här. Jag gissar att minst 40% av muslimska tonårstjejer och yngre muslimska kvinnor i Sverige bär slöja.
Dessa är borta från den etniskt svenska dejtingmarknaden.
Med andra ord: 40% av de muslimska tjejer och yngre kvinnor som har kommit till Sverige är "förbjudna" för svenska män.
Däremot är svenska kvinnor inte förbjudna för muslimska män. I min bekantskapskrets finns en etniskt svensk yngre kvinna som träffade en muslimsk man, konverterade, gifte sig och fick barn, tröttnade och skilde sig. Men sin slöja har hon kvar. Hon kanske väntar på en ny snygging från Mellanöstern att slå klorna i?
Jag känner också till en yngre svensk kvinna som gifte sig och fick barn med en muslimsk man utan att själv konvertera.
Jag ser ofta svenska kvinnor som går i par med män från Mellanöstern. Jag ser också unga kvinnor som ser totalt svenska ut och som ändå bär slöja. När de säger någonting, så hör man att de pratar utan brytning.
Detta är min poäng. Islam "tar bort" muslimska kvinnor från den svenska dejtingmarknaden. Men ganska många svenska kvinnor blir ihop med muslimska män och låter sig absorberas in i islam.