2026-05-29, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jaquesveltman
FUP etc

https://we.tl/t-O9DsFgR48KmKicfs

Filerna tillhör ett annat fall om olaga hot och har inget med detta fall att göra.
Citera
2026-05-29, 10:59
Medlem
https://fup.link/tr/attunda/b-8571-25
Citera
2026-05-29, 11:02
Medlem
Den länken funkar inte
Citera
2026-05-29, 11:51
Medlem
Marielysts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av upplysa
Förundersökningsprotokoll
Fup & Stämningsansökan
Attunda tingsrätt
B 8571-25
Attunda TR B 8571-25 Ab179 Stämningsansökan
Attunda TR B 8571-25 Ab181 Förundersökningsprotokoll
Attunda TR B 8571-25 Ab185 Förundersökningsprotokoll
Attunda TR B 8571-25 Ab187 Förundersökningsprotokoll
Attunda TR B 8571-25 Ab188 Förundersökningsprotokoll
Attunda TR B 8571-25 Ab189 Förundersökningsprotokoll
Attunda TR B 8571-25 Ab202 Förundersökningsprotokoll
Attunda TR B 8571-25 Ab203 Förundersökningsprotokoll

Zipfil
https://gofile.io/d/mLl3Y0

Disse links til FUP virker tilsyneladende stadig.
Citera
2026-05-29, 12:23
Medlem
"This content do not exist"

Någon som har fup och vill dela med sig? Hade vart så tacksam!
Citera
2026-05-29, 14:07
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krazula
"This content do not exist"

Någon som har fup och vill dela med sig? Hade vart så tacksam!
notera
t3681147.zip 239.0 MB
vsg, temporär länk
https://gofile.io/d/RBWUyR

credd upplysa,Barnabyhimself
Senast redigerad av SloppySeconds 2026-05-29 kl. 14:14.
Citera
2026-05-29, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Jag anser att M har blivit rättvist dömd på egna meriter.

Jag vände mig främst till de skribenter som ska försöka relativisera Ms skuld eftersom hon på något okänt sätt ska ses som ett offer. Jag kan inte se detta i FUPen och tycker domen är både rimlig och rättvis.

Såklart domen är både rimlig och rättvis, jag litar på rättssystemet och har aldrig påstått att hon är oskyldig? Men jag ser henne inte som den drivande i detta trots hennes uppmaningar på SMS till G bara för att han ignorerat det hon skrivit och sen efteråt påstår att han inte tog det på allvar och inte förstod och absolut inte kunde ana att det skulle sluta med mord? Jag tror han ignorerade det för att det ska se bra ut för honom själv och att han visste exakt vad han gjorde? Säger inte att jag har rätt men det är min tolkning, och kan verkligen inte se G som ett offer som är ”svag” det ser jag som ett skådespel för gallerian och inget annat?
Visar det sig att jag har fel i slutändan så står jag för det, jag är inte här för att tävla med någon och har inga problem med att erkänna att jag haft fel om det skulle visa sig att jag haft fel? Så nu kanske ni kan fokusera på något annat än mina tankar hädanefter?
Citera
2026-05-29, 15:02
Medlem
Tack för länken! ❤️
Citera
2026-05-29, 15:04
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
Såklart domen är både rimlig och rättvis, jag litar på rättssystemet och har aldrig påstått att hon är oskyldig? Men jag ser henne inte som den drivande i detta trots hennes uppmaningar på SMS till G bara för att han ignorerat det hon skrivit och sen efteråt påstår att han inte tog det på allvar och inte förstod och absolut inte kunde ana att det skulle sluta med mord? Jag tror han ignorerade det för att det ska se bra ut för honom själv och att han visste exakt vad han gjorde? Säger inte att jag har rätt men det är min tolkning, och kan verkligen inte se G som ett offer som är ”svag” det ser jag som ett skådespel för gallerian och inget annat?
Visar det sig att jag har fel i slutändan så står jag för det, jag är inte här för att tävla med någon och har inga problem med att erkänna att jag haft fel om det skulle visa sig att jag haft fel? Så nu kanske ni kan fokusera på något annat än mina tankar hädanefter?
Anklagat dig eller något sådant, skojade lite med dig bara

Iallafall med tanke på att G beklagade sig över M här på FB är ganska intressant om man dyker ner i det sorgeträsket.
Vet inte riktigt hur dominant M var men .. något tyder på det men kan inte direkt peka på det.

Att du resonerar öppet precis som alla andra är inget konstigt bara trevligt. Vore tråkigt om du känner dig "utpekat" alternativt illa till mods på något sätt. Ingen tävling.

Tillbaka till M och G, finns ju chansen att han säger detta för att dra ner henne.
sida 38
Attunda tingsrätt B 8571-25 Dom 20260519
Citat:
Gustaf har berättat att han och Mayurri under natten försökte flytta förvaringsbagen med kroppen från sovrummet och att de i samband med det gjorde försök att stycka kroppen med en såg. Gustaf har även uppgett att han tror att Mayurri sågade i kroppen. Enligt Gustaf användes ingen kniv på kroppen efter döden.
Citera
2026-05-29, 17:23
Medlem
IASockertopps avatar
Är inte Gustaf autistisk så vet inte jag
Citera
2026-05-29, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Anklagat dig eller något sådant, skojade lite med dig bara

Iallafall med tanke på att G beklagade sig över M här på FB är ganska intressant om man dyker ner i det sorgeträsket.
Vet inte riktigt hur dominant M var men .. något tyder på det men kan inte direkt peka på det.

Att du resonerar öppet precis som alla andra är inget konstigt bara trevligt. Vore tråkigt om du känner dig "utpekat" alternativt illa till mods på något sätt. Ingen tävling.

Tillbaka till M och G, finns ju chansen att han säger detta för att dra ner henne.
sida 38
Attunda tingsrätt B 8571-25 Dom 20260519

Precis, och du lär nog fortsätta med det, bara för att du kan, tur jag kan roa dig?

Jag tror snarare att M var riktigt trött på G gnällande om lägenheten och pengar, precis som hon sagt? Hon hade försökt att avstyra mordplanerna enligt henne själv men jag tror inte att G lyssnade på M och hon gav upp och blev G till lags, just för att G är starkare än M?

Hon måste varit mycket lätt att styra för G som hade vanan innan, han hade lurat i sina vänner att A var alkoholist och att hon gjort G till missbrukare, hans vänner genomskådade inte honom, inte sant?
G drogade M fastän han t.o.m. visste att hon hade något problem med hjärtat, och han fick henne uppenbarligen att förlåta honom, hur då? Men stora krokodiltårar?
För i just det läget borde hon dragit öronen åt sig och lämnat honom men nånting säger mig att han makten han utövade över M hade bara börjat, och det var troligtvis en baggis för G som var van vid att manipulera tror jag?
Jag tror han har en övertalningsförmåga som säkert varvas med dramat ”jag mår så mycket bättre sen jag träffade dig” för det sa han väl till M? Det orsakar givetvis en skuld och skam känsla hos den som kanske övervägt att lämna och flickor har en tendens att istället då tycka synd om såna idioter, han är trots allt sex år äldre? I den åldern är de sex åren stor skillnad så G hade övertag enligt mitt sätt att tänka?

Han fick A att betala stora summor, var det för att A var en sån givmild mor som mer än gärna försörjde sin son än att han skulle behöva göra det själv? Eller var det för att han tjatade och lipade sig till pengar genom ren manipulation eller möjligtvis genom andra mycket fula metoder som tex när han drogade henne för att lättare kunna mjölka henne på pengar?

Du får gärna se det som att M var dominant, även om du inte kan peka på det? Men jag ser bara en mycket dominant G?
I de lugnaste vattnen? Den som verkar mest tyst och försynt behöver inte vara den som är minst dominant? Lätt att bli lurad av fasader?
Citera
2026-05-30, 08:23
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake

Jag ville inte markera mot dig, utan stämma lite i bäcken när det gäller skadat tankegods som "att det kan inte varit lätt för M i ett främmande land när hon kommer från en kultur där man eldar upp kvinnor när hemgiften (kylskåpet) är betald."

Självklart är det helt ok att tycka olika, men att M aldrig bromsat G utan med vett och vilja deltagit och varit drivande i mordförsök och mord förminskar inte hennes skuld i mina ögon.

Allt för ofta brukar man tycka att domar kan vara lite för lindriga, men i det här fallet är tonträffen från tingsrätten total. Jag hoppas domen står sig i hovrätten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in