Citat:
Ursprungligen postat av
SloppySeconds
Anklagat dig eller något sådant, skojade lite med dig bara
Iallafall med tanke på att G beklagade sig över M här på
FB är ganska intressant om man dyker ner i det sorgeträsket.
Vet inte riktigt hur dominant M var men .. något tyder på det men kan inte direkt peka på det.
Att du resonerar öppet precis som alla andra är inget konstigt bara trevligt. Vore tråkigt om du känner dig "utpekat" alternativt illa till mods på något sätt. Ingen tävling.
Tillbaka till M och G, finns ju chansen att han säger detta för att dra ner henne.
sida 38
Attunda tingsrätt B 8571-25 Dom 20260519
Precis, och du lär nog fortsätta med det, bara för att du kan, tur jag kan roa dig?
Jag tror snarare att M var riktigt trött på G gnällande om lägenheten och pengar, precis som hon sagt? Hon hade försökt att avstyra mordplanerna enligt henne själv men jag tror inte att G lyssnade på M och hon gav upp och blev G till lags, just för att G är starkare än M?
Hon måste varit mycket lätt att styra för G som hade vanan innan, han hade lurat i sina vänner att A var alkoholist och att hon gjort G till missbrukare, hans vänner genomskådade inte honom, inte sant?
G drogade M fastän han t.o.m. visste att hon hade något problem med hjärtat, och han fick henne uppenbarligen att förlåta honom, hur då? Men stora krokodiltårar?
För i just det läget borde hon dragit öronen åt sig och lämnat honom men nånting säger mig att han makten han utövade över M hade bara börjat, och det var troligtvis en baggis för G som var van vid att manipulera tror jag?
Jag tror han har en övertalningsförmåga som säkert varvas med dramat ”jag mår så mycket bättre sen jag träffade dig” för det sa han väl till M? Det orsakar givetvis en skuld och skam känsla hos den som kanske övervägt att lämna och flickor har en tendens att istället då tycka synd om såna idioter, han är trots allt sex år äldre? I den åldern är de sex åren stor skillnad så G hade övertag enligt mitt sätt att tänka?
Han fick A att betala stora summor, var det för att A var en sån givmild mor som mer än gärna försörjde sin son än att han skulle behöva göra det själv? Eller var det för att han tjatade och lipade sig till pengar genom ren manipulation eller möjligtvis genom andra mycket fula metoder som tex när han drogade henne för att lättare kunna mjölka henne på pengar?
Du får gärna se det som att M var dominant, även om du inte kan peka på det? Men jag ser bara en mycket dominant G?
I de lugnaste vattnen? Den som verkar mest tyst och försynt behöver inte vara den som är minst dominant? Lätt att bli lurad av fasader?