2026-05-28, 10:03
Medlem
FUP etc

https://we.tl/t-O9DsFgR48KmKicfs
Citera
2026-05-28, 11:25
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
Han kan ju fått idén pga hans pappas dom, eftersom han ville ge M anledning att hata A?

Ja ålderskillnaden är stor i den åldern, hade det varit en 43 åring och en 49 åring hade det inte varit det?

Man kan ju föreställa sig hur lurad M måste känn sig när hon fått veta att A inte var alkoholiserad och att G ljugit om det? Hur han spelade in M och spelade upp för A? Och M måste ju insett att han ljugit tidigare, hon berättade ju i förhör att han sagt att han hade gott om pengar och att hon aldrig skulle behöva betala för sig när de åt ute, och att han arbetade med finanser? Så jag räknar med att M fått tillräckligt med distans och kan se på G med nya ögon nu? Man kan ju tycka att hon borde förstått tidigare men jag tror hon var alldeles för kär och naiv, G pratade väl troligtvis omkull henne fullkomligt om hon ifrågasatte något? Förhoppningsvis har hon lärt sig att lita mer på sig själv efter det här, för priset hon får betala nu med livstid måste kännas extremt tungt för att hon varit så naiv?
Jag förstår inte varför man ska tycka synd om M för att hon är kvinna och invandrare.

Räcker det att bli besviken efteråt när det inte blev några pengar från mördandet för att slippa kritik?

Varför ska M inte behöva ta något eget ansvar efter att drivit på och deltagit i mordet? Är det för att G ljög om pengarna som gör att man ska se M som ett offer?

Jag ser M som minst lika skyldig som G i den här tragiska historien.
Citera
2026-05-28, 13:22
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
För det första, har jag verkligen påstått att hon bara ville åt hans pengar? Han hade väl inte ens egna pengar?
Är du så naiv att du tror att M hade ett eget hat mot A och det var M planer och hennes agenda på egen hand från början? Skrev hon inte på äktenskapsförordet?
Lycksökerska? Jag tror hon har mer pengar än girbuken G någonsin haft alla fall?
Mördare, ja hon är dömd för mord men det är G planer och han drog ner M i sin sörja, G förstörde livet för dom allihop på olika sätt när han började planera att mörda sin egen mor? Vilken patetisk man du försvarar hela tiden? Är det för att hon är icke-svensk möjligtvis som du håller på såhär?
Är det inte på tiden du vaknar upp och blir förnuftig?
Kvinnan från öster tycks vara en YT David Guetta - She Wolf
Pengar är viktigt för de flesta speciellt för en "nykomling" som hon är.
Hon behöver någon att utnyttja.
Vad kan hennes faktiska värde vara när hon "hjälper" att stycka för att komma åt det hon egentligen vill ha.
Kanske var lite spänning bara..
Spänning var hennes misstag ?
Citera
2026-05-28, 13:46
Medlem
Podden Svenska brott har nu gjort avsnitt om mordet!!!!
Citera
2026-05-28, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Vad kan hennes faktiska värde vara när hon "hjälper" att stycka för att komma åt det hon egentligen vill ha.
Hjälpte hon verkligen till med själva styckningen? Tyckte G sa att det var han som stått för den delen..
Hursom har hon hjälpt till att mörda mamman och försökt ett antal ggr dessförinnan.. så inge synd om henne...
Citera
2026-05-28, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds

Pengar är viktigt för de flesta? Jag tror att pengar är viktigt för precis alla, för vissa mer för andra mindre?
Men det var inte M som krävde att G skulle betala allt för henne, eller krävde hon det från första början?
Bara för att M berättat att G lovade guld och gröna skogar betyder väl inte det per automatik att hon var en lycksökerska som vissa tycks vilja vinkla det? De flesta (oavsett kön) vill väl inte ha en fattig looser som pundar ? Så varför M stannade kvar är en gåta än så länge men jag tror ändå att hon var kär i G från början och kunde G lura sin egen mor så var det nog en baggis att lura den unga kvinnan eller skulle det vara svårare ämnat lura A?

Fundera istället på varför G lät henne tro att han hade egna pengar och arbetade med finanser? Varför drogade han M när hon t.o.m. har något problem med hjärtat? Drogade G även sin mor redan i London eftersom hon var snurrig där och inte brydde sig om henne enligt M? Kanske även den gången han vägrade åka med henne i bilen? Jag tror i alla fall inte att A hade något som helst alkoholmissbruk alla fall?
G har visat hela tiden hur han lurat både A och M och jag tycker det är mer troligt att han även styrde dom båda två fullkomligt och bara skyller ifrån sig och dummer sig när han inte minns saker?
Jag säger inte att M är helt fri från skuld men jag tycker ändå att G har mest skuld av olika anledningar, varför får jag inte tycka det?
Vi kanske aldrig tycker och tänker lika och jag påstår inte att jag har rätt men har sagt att jag kommer aldrig tro att G är ett offer på något sätt? G har ett markant övertag, han känner sin mamma väl och utnyttjade även det? Jag tycker inte att jag ska behöva förklara mitt resonemang för varken Taxen eller dig, men jag antar att det kanske jobbigt att ha fel? Eller vad är problemet egentligen?
Senast redigerad av Onemisstake 2026-05-28 kl. 17:32.
Citera
2026-05-28, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Jag förstår inte varför man ska tycka synd om M för att hon är kvinna och invandrare.

Räcker det att bli besviken efteråt när det inte blev några pengar från mördandet för att slippa kritik?

Varför ska M inte behöva ta något eget ansvar efter att drivit på och deltagit i mordet? Är det för att G ljög om pengarna som gör att man ska se M som ett offer?

Jag ser M som minst lika skyldig som G i den här tragiska historien.

Vem tycker synd om henne för att hon är kvinna och invandrare?
Vem säger att hon slipper undan ansvar? Fick hon inte livstid?

Ni kan vränga till det bäst ni vill, de är ju dömda för brottet till livstid båda två?
Citera
2026-05-28, 21:55
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Vem tycker synd om henne för att hon är kvinna och invandrare?
Vem säger att hon slipper undan ansvar? Fick hon inte livstid?

Ni kan vränga till det bäst ni vill, de är ju dömda för brottet till livstid båda två?
Jag anser att M har blivit rättvist dömd på egna meriter.

Jag vände mig främst till de skribenter som ska försöka relativisera Ms skuld eftersom hon på något okänt sätt ska ses som ett offer. Jag kan inte se detta i FUPen och tycker domen är både rimlig och rättvis.
Citera
2026-05-28, 23:31
Medlem
Kan någon vara fantastisk och lägga upp en ny fungerande länk till fup?
Citera
2026-05-29, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Rättegången finns ute i Youtube-kanal. Slås av indiskans undergivenhet, det är Gustav som styr hennes tankar, och hon har liksom ingen kraftatt tänka o dra egna slutsatser. Han hittade denna flicka o de snurrande in sig i varandras draman. Gustav är ju en långt gången missbrukare, det var hans mamma som vårdade honom ,så han inte blev en utslagen. Det är också mkt märkligt hur han bemöter de frågor som ställs, han säger hela tiden till advokaterna, att han förstår hur de tänker..likadant sa han i polisförhören, han visste hur förhörsledarna tänkte..men själv besvarade han ingen fråga tydligt, han verkar vara sysselsatt med hur andra tänker.. inte hur han bör svara själv på frågor. Väldigt otäckt att lyssna på rättegången..Förskräckligt att ingen förstod hur sjuk han var i sin förvirrade värld. Synd om denna indiska flicka, som väl egentligen blivit helt förvirrad av sin man-Gustavo.

Men snälla, hon är minst lika manipulativ som honom.
Citera
2026-05-29, 08:59
Medlem
Marielysts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Rättegången finns ute i Youtube-kanal. Slås av indiskans undergivenhet, det är Gustav som styr hennes tankar, och hon har liksom ingen kraftatt tänka o dra egna slutsatser. Han hittade denna flicka o de snurrande in sig i varandras draman. Gustav är ju en långt gången missbrukare, det var hans mamma som vårdade honom ,så han inte blev en utslagen. Det är också mkt märkligt hur han bemöter de frågor som ställs, han säger hela tiden till advokaterna, att han förstår hur de tänker..likadant sa han i polisförhören, han visste hur förhörsledarna tänkte..men själv besvarade han ingen fråga tydligt, han verkar vara sysselsatt med hur andra tänker.. inte hur han bör svara själv på frågor. Väldigt otäckt att lyssna på rättegången..Förskräckligt att ingen förstod hur sjuk han var i sin förvirrade värld. Synd om denna indiska flicka, som väl egentligen blivit helt förvirrad av sin man-Gustavo.

Har du läst FUP? Hon har avslöjat, både genom den tryckta kommunikationen mellan henne och G och genom meddelanden skrivna till henne själv, att hon inte är ett oskyldigt offer. Skulle du förresten själv, oavsett hur ung och lättpåverkad du än må vara, kunna lockas att hjälpa till att förgifta en annan person gång på gång? Skulle du kunna manipuleras till att vara en del av denna mordkomplott och kyligt delta i vandringen till träsket med din svärmors kropp på en dragkärra utan att bryta ihop? Observera att det inte finns någon information om att G har utövat våld mot henne, så att hon agerat under hot.

(...och varför har hennes pappa uttryckt att hon aldrig skulle gifta sig? Beror det på en djupare kunskap om henne eller bara ett uttryck för deras dåliga relation?)

Google Translate fra dansk til svensk
Citera
2026-05-29, 09:31
Medlem
Lyssnade på de två avsnitt av Svenska brott som finns om fallet men fick stänga av till sist. G är så oerhört tröttsam att lyssna på, han pratar i snigelfart och säger ingenting utan använder bara utfyllnadsord. Inte konstigt att A pratade med G som om han var utvecklingsstörd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in