Citat:
Ursprungligen postat av
TomatKungen
Vilka kvinnor då? Källor på dina märkliga påståenden, tack!
Ska jag be dig om källor på dina otaliga anekdoter också tycker du? Jag har inte sparat några skärmdumpar från den tiden men jag minns hur snacket gick på sociala medier osv. Det var många kvinnor som inte var jätteglada över att det skulle komma en massa unga ukrainska kvinnor till Sverige.
Jag säger bara vad jag minns.
Citat:
Du är rätt skruvad som tror att kvinnor känner sexuell konkurrens från prostituerade. Känner du själv sexuell konkurrens om kvinnor söker sig till Gambia för sex? Eller köper sex av gigolos? Tänk till lite.
Jag förstår inte riktigt vad din poäng är. Eller tycker du på allvar att det är jämförbart? Alla typer av män köper sex. Medan kärringarna som åker till Gambia uteslutande tillhör kategorin 60+, tjock och ful.
Kvinnors värde, eller valuta, sitter till största delen i sex. Med hjälp av detta har de en viss makt att styra män dit dem vill. När de kommer in en massa nya kvinnor i bilden, varesig det är prostituerade, unga invandrarkvinnor, eller sådant som sexdockor och porr, så minskar värdet på valutan sex hos vanliga kvinnor. De kan då alltså inte längre i lika hög grad styra män dit de vill, eftersom män tack vare allt ovanstående då kan få sin sexuella tillfredsställelse på annat håll. Vanliga kvinnor måste då sänka priset på sex för att kunna få det det vill ha av män. Det gillar dem inte att behöva göra. Därför vill de förbjuda män från att köpa sex, kolla på porr, och använda sexdockor.
Lär dig grundläggande ekonomi.
Och att ett gäng kubikformade 60+ kärringar åker till Gambia däremot har noll påverkan på män och deras värde. Mäns värde sitter i deras resurser och status, inte i sex.
Men du förstår inte de grundläggande skillnaderna mellan män och kvinnor, eller hur dynamiken mellan könen fungerar. Hade du gjort det hade du inte kommit på tanken att göra en sån befängd jämförelse som du gör. Och jag förväntar mig inte att du kommer förstå nu heller, trots att jag logiskt och pedagogiskt förklarar för dig hur det ligger till.
Samma fenomen som jag pratar om ovan visar sig förresten när en ung attraktiv kvinna flyttar in i grannskapet. Kvinnan i huset börjar genast känna sig hotad och på sin vakt. Så varför skulle det vara annorlunda om det kommer en massa ensamma invandrarkvinnor in i landet? Varför skulle kvinnor inte ha problem med det?