2026-05-29, 20:47
Medlem
karlgunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Dom har "inpasseringskort"/förarkort för att öppna dörren samt kunna köra/hantera fordonet beroende på behörigt, allt dom gör loggas. (Även trafikledningen kan ta över vissa funktioner på C30)
Ja jävlar även "tåg" kan bli moderna.
Citera
2026-05-29, 20:52
Medlem
Uppenbart bus. Någon har lyckats tagits sig in i systemet (om det inte är någon intern som jobbar och önskar att få sparken) och har helt enkelt skrivit om meddelanden som den automatiska rösten sedan läser upp.

Vet inte om det är Järda eller nåt liknande system.

https://sv.wikipedia.org/wiki/J%C3%A4rda
Citera
2026-05-29, 20:56
Medlem
pn222jws avatar
Syntetiska datoriserade röster är ju förinspelade. Kan det handla om dom filerna?
Citera
2026-05-29, 20:59
Medlem
chocolatequeens avatar
Jag hörde dessa skeva utrop på Roslagsbanan idag kring kl. 13. Den sa massa sjuka saker. Så var inte isolerat till tunnelbanan iaf. Var glest på folk men satt en snubbe med sladd i eluttaget, funderade på om det kunde ha samband men känns långsökt för det såg ut som en vanlig laddare.
Citera
2026-05-29, 21:00
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chocolatequeen
Jag hörde dessa skeva utrop på Roslagsbanan idag kring kl. 13. Den sa massa sjuka saker. Så var inte isolerat till tunnelbanan iaf. Var glest på folk men satt en snubbe med sladd i eluttaget, funderade på om det kunde ha samband men känns långsökt för det såg ut som en vanlig laddare.

Vad sa rösten på Roslagsbanan då?
Och.
Roslagsbanan stannar vid Tekniska högskolan, kan det helt enkelt vara så att vederbörande busperson bytte till / från Roslagsbanan till / från tunnelbanan?
Senast redigerad av Vitis 2026-05-29 kl. 21:03.
Citera
2026-05-29, 21:05
Medlem
exoticspices avatar
Gissar att det är skojarens sista arbetsdag på SL så ingen fara att riskera att få sparken.
Citera
2026-05-29, 21:06
Medlem
Mikaelias avatar
Patetiska Amanda som gråter i Aftonbladet är nog jättekul på fest.. Ta det med en klackspark och gå vidare med ditt liv istället Amanda.
Citera
2026-05-29, 21:07
Medlem
chocolatequeens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitis
Vad sa rösten på Roslagsbanan då?
Och.
Roslagsbanan stannar vid Tekniska högskolan, kan det helt enkelt vara så att vederbörande busperson bytte till / från Roslagsbanan till / från tunnelbanan?

Typ att fattiga åker kollektivtrafik, att personen var så stressad att sen ville skjuta sig själv (kan ha hört fel, har det inspelat men lite svårt att tyda), ”Nästa: Mentalsjukhuset”, osv. Asså skeva grejer. Första jag hörde var ”Nästa: Fredagsmys”, så trodde det var officiellt från SL först som en kul grej.
Citera
2026-05-29, 21:14
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chocolatequeen
Typ att fattiga åker kollektivtrafik, att personen var så stressad att sen ville skjuta sig själv (kan ha hört fel, har det inspelat men lite svårt att tyda), ”Nästa: Mentalsjukhuset”, osv. Asså skeva grejer. Första jag hörde var ”Nästa: Fredagsmys”, så trodde det var officiellt från SL först som en kul grej.

Riktigt kul ju!

Jag antar att "Mentalsjukhuset" var Mörby (stationen närmast Danderyds sjukhus)?
Citera
2026-05-29, 21:26
Medlem
Jag hade nyckel när jag var ung. Vi brukade gå in i en ledig hytt mitt på tåget och sätta hörlurarna mot micken och spela musik. Ibland sa vi etter föraren som sa stationen avstigning för samtliga eller se upp för dörrarna sörrarna sprängs. Antingen gick vi ut på perrongen eller in i tåget när vi var klara. Vi tyckte det var väldigt roligt iallafall
Citera
2026-05-29, 22:21
Avstängd
Ett vansinnigt kul bus, men jag hade garanterat kommit på roligare utrop.
Citera
2026-05-29, 23:16
Medlem
fanns ju nån som bytt namn på t-bane station förr på t-bane kartan typ "bögdalen" istället för högdalen osv hade vart roligt om nån lite diskret hade hackat och bytt ut det inför varje station som läses upp i högtalarna typ.

nästa: slöddertälje
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in