2026-05-29, 18:36
Medlem
Memmajemmas avatar
Jag är så sjukt kär i en kille jag jobbar med. Vi jobbar tätt ihop även om vi befinner oss i olika delar av landet. Har fträffats ett par gånger irl. Vår kontakt sker mest över Teams. Han verkar blyg men ibland skrattar vi och har flow och det känns som mer än kollegialt beteende.

Kan inte ni killar som är blyga berätta hur ni är om ni är intresserade/kära, hur kan man tolka er och vad är bästa sättet att ta relationen vidare?
Citera
2026-05-29, 18:37
Medlem
Jag är blyg och det är nog väldigt svårt att läsa av oss faktiskt, precis som vi tycker det är svårt att läsa av kvinnor. Men om det ska hända något måste nog du ta första steget för att det ska hända något.
Citera
2026-05-29, 18:39
Medlem
Memmajemmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firrex
Jag är blyg och det är nog väldigt svårt att läsa av oss faktiskt, precis som vi tycker det är svårt att läsa av kvinnor. Men om det ska hända något måste nog du ta första steget för att det ska hända något.

Tack för svar. Vad rekommenderar du som ett första steg?
Citera
2026-05-29, 18:55
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
För att du ska få reda på om han känner att ni är mer än kollegor. Kan du inte bara slänga ur sig att du är intresserad av honom å se/höra hur han reagerar?
Citera
2026-05-29, 18:59
Medlem
pn222jws avatar
Att han är blyg betyder ju inte att han inte är kåt. Försök få igång någon sorts kroppskontakt.
Citera
2026-05-29, 19:00
Medlem
Memmajemmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissAjDiHiDi
För att du ska få reda på om han känner att ni är mer än kollegor. Kan du inte bara slänga ur sig att du är intresserad av honom å se/höra hur han reagerar?

Har du förslag på tillfälle och på vilket sätt säga det?
Citera
2026-05-29, 19:00
Medlem
Memmajemmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pn222jw
Att han är blyg betyder ju inte att han inte är kåt. Försök få igång någon sorts kroppskontakt.

Hur menar du då?
Citera
2026-05-29, 19:02
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memmajemma
Har du förslag på tillfälle och på vilket sätt säga det?
När ni har erat flow.
Citera
2026-05-29, 19:08
Medlem
Memmajemmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Full-Retard
Du är kvinna och så lär du vara något äldre än 25 så jag förstår inte att du inte har klurat ut killar än. Det är enklare att förstå killar än dagismatte.

Ja men berätta allt för mig då

Vad blir:
Visar intresse+ ställer inga frågor+ leende+ skratt+ visar inte intresse+ ställer frågor= ?
Citera
2026-05-29, 19:10
Medlem
Full-Retards avatar
Citat:
Ja men berätta allt för mig då

Vad blir:
Visar intresse+ ställer inga frågor+ leende+ skratt+ visar inte intresse+ ställer frågor= ?

Det är lite svårt att förstå vad du menade där. Simulerade du en interaktion eller?
Citera
2026-05-29, 19:12
Medlem
Memmajemmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Full-Retard
Det är lite svårt att förstå vad du menade där. Simulerade du en interaktion eller?

Nej, dagismatte
Citera
2026-05-29, 19:13
Medlem
Carrocks avatar
Citat:
Jag är så sjukt kär i en kille jag jobbar med. Vi jobbar tätt ihop även om vi befinner oss i olika delar av landet. Har fträffats ett par gånger irl. Vår kontakt sker mest över Teams. Han verkar blyg men ibland skrattar vi och har flow och det känns som mer än kollegialt beteende.

Kan inte ni killar som är blyga berätta hur ni är om ni är intresserade/kära, hur kan man tolka er och vad är bästa sättet att ta relationen vidare?

Blir det inte opraktiskt om ni bor så långt ifrån varandra?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in