2026-05-28, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torkskap1
Jag tror knappast kineser och andra östasiater begår mer brott än andra nationaliteter, snarare mindre om jag fick gissa.
Har för mig att den där guldsmeden som blev förgiftad hade en fru som var från Asien nånstans. Hände för ett antal år sedan i Norrtäljeområdet om jag inte minns fel. Finns säkert tråd om det här oxå.
Citera
2026-05-28, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av israelisinnocent
Kaliumförgiftning
Hur kunde läkarna missa det?

(Media skriver kalium ej kalcium!)

Hur går utredningen, är hon dömd?
Artikeln är låst nu men vad jag minns så stod det kalcium, men frun hade sagt att hon lagt i kalium för att mannen hade kaliumbrist ?
Citera
2026-05-28, 16:05
Medlem
israelisinnocents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Artikeln är låst nu men vad jag minns så stod det kalcium, men frun hade sagt att hon lagt i kalium för att mannen hade kaliumbrist ?
Alltså det stod även i artikeln
"Kalium inte kalcium"
Kanske just för att de skrivit fel eller blivit missförstånd

Man kan bli förgiftad av båda men kalium mord har jag hört talas om förut

Läser lite online och fattar inte varför det är så svårt att spåra kalium/potassium som dödsorsak?

Hur snabbt går det ur kroppen?
Senast redigerad av israelisinnocent 2026-05-28 kl. 16:08.
Citera
2026-05-29, 13:46
Medlem
ChiCoLas avatar
Citat:
Har för mig att den där guldsmeden som blev förgiftad hade en fru som var från Asien nånstans. Hände för ett antal år sedan i Norrtäljeområdet om jag inte minns fel. Finns säkert tråd om det här oxå.

Barbara var från Kuba
Citera
2026-05-29, 14:38
Medlem
Citat:
Vet inte om det är vanligt bland kineser, snarare kvinnor. Gift är en kvinnas vapen.

Fallet Gypsy Rose t.ex. är ett annat känt fall av Münchhausen by proxy.

Du har en kombination av saker i det här fallet. Dels så är det en asiat ( och där är det bara se hur sjuk exempelvis tobias hubinette är...) och automatiskt iom att den är kines så är den brunögd, vilket också är rätt sjuka människor.. En kvinna och så gift på det.
Citera
2026-05-29, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChiCoLa
Barbara var från Kuba

Citat:

Kuba och Asien, vad nära.

Citat:
Ursprungligen postat av Kanonen56
Du har en kombination av saker i det här fallet. Dels så är det en asiat ( och där är det bara se hur sjuk exempelvis tobias hubinette är...) och automatiskt iom att den är kines så är den brunögd, vilket också är rätt sjuka människor.. En kvinna och så gift på det.

För det finns ju inga vita som är sjuka. Jeffrey Dahmer, John Wayne Gacy, Charles Manson, Nytorgsmannen, Hagamannen, Örebromannen, Södermannen, Anders Eklund, Knutby-sekten. Fan, hela dumpen.se är ju fullt av vita män som vill knulla spädbarn.
Citera
2026-05-29, 14:53
Medlem
Citat:
För det finns ju inga vita som är sjuka. Jeffrey Dahmer, John Wayne Gacy, Charles Manson, Nytorgsmannen, Hagamannen, Örebromannen, Södermannen, Anders Eklund, Knutby-sekten. Fan, hela dumpen.se är ju fullt av vita män som vill knulla spädbarn.

lol, har du bruna ögon och det är därför du tar åt dig?

Det roliga är att jag har samma tänk om blåögda.. Många blåögda är ofta besatta och sen psykfall...

Men brunögda de visar delar av sadism...

Gå igenom ögonfärgen på alla namnen du drog upp där. Jag ser ett par blåögda, och sedan charles manson som ju var brunögd..

Låt mig gissa.. De blåögda de är psykopater enbart?
Medans Manson var fruktansvärt intresserad utav andra människor, och höll på med typ sadism?
Citera
2026-05-29, 15:01
Medlem
Citat:
lol, har du bruna ögon och det är därför du tar åt dig?

Jag tar inte åt mig, jag tycker bara det låter väldigt efterblivet och att det inte finns någon som helst vetenskap eller forskning bakom ditt uttalande. Jag tror det beror på andra saker än enbart ögonfärg hur någon blir som den blir.

Det är ju knappast kineser eller andra östasiater som förstör mest i Sverige om man säger så. Hade vi haft fler japaner exempelvis i Sverige så hade det nog varit bra mycket lugnare än med somalier, kurder, diverse MENA-folk.
Citera
2026-05-29, 15:04
Medlem
RudyardKiplings avatar
Vad har hon gett honom, alltså hur mycket Vit D och kalcium?
Citera
2026-05-29, 15:07
Medlem
Citat:
Jag tar inte åt mig, jag tycker bara det låter väldigt efterblivet och att det inte finns någon som helst vetenskap eller forskning bakom ditt uttalande.

Det är väl klart som fan det inte gör det, då jag har kommit på allt detta själv?

Efter att ha sett X antal brunögda medarbetare hänga över andra, sjukligt intresserad av dom och hållit på med mobbing och någon form utav sadism inför väldigt många andra..

Efter att ha sett X antal brunögda negrer som beter sig hemskt runt djur.. Efter att sett x antal Asiater och hur de beter sig här på nätet..

Citat:
Det är ju knappast kineser eller andra östasiater som förstör mest i Sverige om man säger så. Hade vi haft fler japaner exempelvis i Sverige så hade det nog varit bra mycket lugnare än med somalier, kurder, diverse MENA-folk.

Du vill byta ut x antal brunögda, till x antal andra brunögda.... Det tror jag inte skulle gå så bra.
Citera
2026-05-29, 15:12
Medlem
Citat:
Det är väl klart som fan det inte gör det, då jag har kommit på allt detta själv?

Efter att ha sett X antal brunögda medarbetare hänga över andra, sjukligt intresserad av dom och hållit på med mobbing och någon form utav sadism inför väldigt många andra..

Efter att ha sett X antal brunögda negrer som beter sig hemskt runt djur.. Efter att sett x antal Asiater och hur de beter sig här på nätet..

Du vill byta ut x antal brunögda, till x antal andra brunögda.... Det tror jag inte skulle gå så bra.

Det är knappast östasiater som brukar mobbas. Det beror snarare pga att de är diverse MENA-folk.

Östasiater är oftast skötsamma. Skulle säga att svenskar oftast är mer trash och misskötsamma än t.ex. japaner.
Citera
2026-05-29, 15:17
Medlem
Citat:
Det är knappast östasiater som brukar mobbas. Det beror snarare pga att de är diverse MENA-folk.

Östasiater är oftast skötsamma. Skulle säga att svenskar oftast är mer trash och misskötsamma än t.ex. japaner.

Det är lustigt att du drar upp Japaner som exempel, då du vet att det är de enda brunögon som fungerar något sånär normalt ens..

Och även dem på sin tid var extremer..

Känns som att du inte har så mycket mer där att faktiskt hålla i..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in