2026-05-29, 11:26
  #1
Medlem
jag tänker ofta att den fattige har inget att förlora vid kris, den rika faller hårt.

Exempel: Jag tänker i bland på lånekarusellen. folk äger bostäder i vild spekulationen vad händer den dagen när ryssen släpper missiler mitt i städerna och rätt bland dom mest exklusiva bostäderna. Vi säger att "kriget är vår vardag".

Ingen kommer ha lust att investera i vare sig att bygga nytt eller köpa hus priserna kommer falla pladask. Dom som äger kommer drabbas hårt med skulder som skall betalas samtidigt som huset är lågt värderat eller förstört.

Ta alla dom som inte äger något och därför lätt kan flytta dag ett och har lätt att anpassa sig, det finns inget att förlora. Dom flesta kan lätt anpassa sig till dom omständigheterna.

Jag tror att mycket kommer röras på en mängd om råden vi inte tänkt taken på om och det rejält. Tänk kärringar långt åt vänster när dom inser att det är exakt dom som dom hatar som är dom som är dom som kan allt händigt och har kunskap av värde. Alla med totalt värdelöst långa utbildningar utan minsta substans som bor i innerstäder kommer vara helt värdelösa och det kommer märkas med all övertydlighet.

Jag är ute efter namn på det beskrivna. Jag vill också veta om det finns gamla filosofer som nämn det.
__________________
Senast redigerad av Brodrude 2026-05-29 kl. 12:00.
Citera
2026-05-29, 11:37
  #2
Medlem
kyrkstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brodrude
jag tänker ofta att den fattige har inget att förlora vid kris, den rika faller hårt.

Exempel: Jag tänker i bland på lånekarusellen. folk äger bostäder i vild spekulationen vad händer den dagen när ryssen släpper missiler mitt i städerna och rätt bland dom mest explosiva bostäderna. Vi säger att "kriget är vår vardag".

Ingen kommer ha lust att investera i vare sig att bygga nytt eller köpa hus priserna kommer falla pladask. Dom som äger kommer drabbas hårt med skulder som skall betalas samtidigt som huset är lågt värderat eller förstört.

Ta alla dom som inte äger något och därför lätt kan flytta dag ett och har lätt att anpassa sig, det finns inget att förlora. Dom flesta kan lätt anpassa sig till dom omständigheterna.

Jag tror att mycket kommer röras på en mängd om råden vi inte tänkt taken på om och det rejält. Tänk kärringar långt åt vänster när dom inser att det är exakt dom som dom hatar som är dom som är dom som kan allt händigt och har kunskap av värde. Alla med totalt värdelöst långa utbildningar utan minsta substans som bor i innerstäder kommer vara helt värdelösa och det kommer märkas med all övertydlighet.

Jag är ute efter namn på det beskrivna. Jag vill också veta om det finns gamla filosofer som nämn det.
Lol åsna.

Vem tror du blir kanonmat? eleverna från Lundsberg? Vilka tror du svälter för de kan inte köpa mat på svarta marknaden?

Du borde bli akademiker. Där kan man sitta och fantisera ihop teorier som aldrig behöver utsättas för verkligheten
Citera
2026-05-29, 11:55
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Lol åsna.

Vem tror du blir kanonmat? eleverna från Lundsberg? Vilka tror du svälter för de kan inte köpa mat på svarta marknaden?

Du borde bli akademiker. Där kan man sitta och fantisera ihop teorier som aldrig behöver utsättas för verkligheten
Du vet inte att
1 Dom får som tillåts lumpen i dag kommer bara från dom akademiska överklassen, resten ratas.

Du är helt immun för att folk som växer upp urbant är helt frånskilda fån all verklighet, kan ingenting som krävs om man måste överleva. Det kan vara du helt och hållet. Har bara trampat asfalt på vägen till dagis och sen till universitetet. vet inte ens hur man får tag på vatten eller odlar en potatis, hugger ved, drar ur en älg och så vidare och så vidare.

Jag vet hur den komiska synen av stadsfolk när dom skall ut i mark utanför stiganra ser ut I bästa fall svär ni och humöret är i botten, kanske gråter ni när ni fattar att ni inte orkar, man får hota med stryk för att få er att dricka vatten. i sämsta fall totalt kollaps.

Varken förståndet eller fysiken är där.
Citera
2026-05-29, 11:57
  #4
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brodrude

Exempel: Jag tänker i bland på lånekarusellen. folk äger bostäder i vild spekulationen vad händer den dagen när ryssen släpper missiler mitt i städerna och rätt bland dom mest explosiva bostäderna. Vi säger att "kriget är vår vardag".



Vad är en explosiv bostad ? Granne med OKQ8 ?
Citera
2026-05-29, 12:01
  #5
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brodrude
Du vet inte att
1 Dom får som tillåts lumpen i dag kommer bara från dom akademiska överklassen, resten ratas.


Hahaha, jag har i år besökt både I 13 falun och I 21 Sollefteå och jag kan GARANTERA att det var
nära noll akademiska överklassbarn på dom två regementena.

Vanliga EPA killar och tjejer. Som folk är mest på dom orterna.
Citera
2026-05-29, 12:02
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Vad är en explosiv bostad ? Granne med OKQ8 ?
Den intelligente fattar ändå vad som menas, men för folk med lägre IQ's skull är det ändrat nu.
Citera
2026-05-29, 12:04
  #7
Medlem
PutinDaAzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Vad är en explosiv bostad ? Granne med OKQ8 ?

Det är väl en elspark på laddning i kåken.
Citera
2026-05-29, 12:07
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Hahaha, jag har i år besökt både I 13 falun och I 21 Sollefteå och jag kan GARANTERA att det var
nära noll akademiska överklassbarn på dom två regementena.

Vanliga EPA killar och tjejer. Som folk är mest på dom orterna.
Det är fel och börjar anses som ett problem. Nu är det inte lumpen som är diskussionen i den här tråden.

Den rika har allt att förlora på krig,
Den fattige kan inte förlora något snarare tvärt om. Får mer att säga till om och har ett högre värde, ju mer illa ju bättre.
__________________
Senast redigerad av Brodrude 2026-05-29 kl. 12:09.
Citera
2026-05-29, 12:14
  #9
Medlem
SilkyJohnsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brodrude
jag tänker ofta att den fattige har inget att förlora vid kris, den rika faller hårt.

Exempel: Jag tänker i bland på lånekarusellen. folk äger bostäder i vild spekulationen vad händer den dagen när ryssen släpper missiler mitt i städerna och rätt bland dom mest exklusiva bostäderna. Vi säger att "kriget är vår vardag".

Ingen kommer ha lust att investera i vare sig att bygga nytt eller köpa hus priserna kommer falla pladask. Dom som äger kommer drabbas hårt med skulder som skall betalas samtidigt som huset är lågt värderat eller förstört.

Ta alla dom som inte äger något och därför lätt kan flytta dag ett och har lätt att anpassa sig, det finns inget att förlora. Dom flesta kan lätt anpassa sig till dom omständigheterna.

Jag tror att mycket kommer röras på en mängd om råden vi inte tänkt taken på om och det rejält. Tänk kärringar långt åt vänster när dom inser att det är exakt dom som dom hatar som är dom som är dom som kan allt händigt och har kunskap av värde. Alla med totalt värdelöst långa utbildningar utan minsta substans som bor i innerstäder kommer vara helt värdelösa och det kommer märkas med all övertydlighet.

Jag är ute efter namn på det beskrivna. Jag vill också veta om det finns gamla filosofer som nämn det.
Vad är fattig? är det enbart om pengar? den fattiga kan ha ett rikt liv, medans den rika kan ha ett fattigt liv. Rik är inte bara pengar
Citera
2026-05-29, 12:17
  #10
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brodrude
Det är fel och börjar anses som ett problem. Nu är det inte lumpen som är diskussionen i den här tråden.

Den rika har allt att förlora på krig,
Den fattige kan inte förlora något snarare tvärt om. Får mer att säga till om och har ett högre värde, ju mer illa ju bättre.

Nja, du kan ju kolla på det närmsta vi kommer i modern tid.
Tysklands fall 1945.

Vilka fick lida i Berlin vid krigsslutet ? Den vanlige Tysken, framförallt flickorna.

Rika Tyskar hade redan hamstrat på svarta börsen, packat Mercedes med allt av värde och styrde
kosan mot Bayern och alperna.
Citera
2026-05-29, 12:20
  #11
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brodrude
Det är fel och börjar anses som ett problem. Nu är det inte lumpen som är diskussionen i den här tråden.

Den rika har allt att förlora på krig,
Den fattige kan inte förlora något snarare tvärt om. Får mer att säga till om och har ett högre värde, ju mer illa ju bättre.

Skriver du " 1 Dom får som tillåts lumpen i dag kommer bara från dom akademiska överklassen, resten ratas."

Så får du räkna med att folk svarar på ett påstående som är totalt grundlöst.
Du svamlar, noll rätt i dina konstiga tankar. Har du glömt att ta din medicin ?
Citera
2026-05-29, 12:35
  #12
Medlem
kyrkstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brodrude
Du vet inte att
1 Dom får som tillåts lumpen i dag kommer bara från dom akademiska överklassen, resten ratas.

Du är helt immun för att folk som växer upp urbant är helt frånskilda fån all verklighet, kan ingenting som krävs om man måste överleva. Det kan vara du helt och hållet. Har bara trampat asfalt på vägen till dagis och sen till universitetet. vet inte ens hur man får tag på vatten eller odlar en potatis, hugger ved, drar ur en älg och så vidare och så vidare.

Jag vet hur den komiska synen av stadsfolk när dom skall ut i mark utanför stiganra ser ut I bästa fall svär ni och humöret är i botten, kanske gråter ni när ni fattar att ni inte orkar, man får hota med stryk för att få er att dricka vatten. i sämsta fall totalt kollaps.

Varken förståndet eller fysiken är där.
Stad vs land är en annan diskussion. Där håller jag med till viss del. Men ämnet är fattiga.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in