2026-05-28, 19:34
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lawless19
Fan vad erik är positiv

Har sam varit där i hans byxficka

Och foppa negativ. Twilight zone
Granqvist har som vanligt mundiarre.

En engelsk mil under 6 minuter pladdrade han om, trodde engelska milen springs på under 4 minuter.
Senast redigerad av krackelerar 2026-05-28 kl. 19:37.
2026-05-28, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Granqvist har som vanligt mundiarre, vem orkar lyssna på den pratkvarnen?

En engelsk mil under 6 minuter pladdrade han om, trodde engelska milen springs på under 4 minuter.

Ja det är satan vad hans tror går. Svarar åt foppa med. Full?
2026-05-28, 19:51
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Foppas kedjekompis Claude Lemiux har gått bort, han sörjer väl nu.Men när jag läste Lemiux då trodde jag att de var Mario Lemiux.Jag tror att Sverige vinner ikväll, fast de kommer att bli tufft med en kokande hall....
2026-05-28, 19:51
Medlem
Grievers avatar
Varför kan Foppa m.fl. inte uttala Schweiz? Skiter de i att läsa, har de dyslexi, eller vad är det?

Iaf: dags att komma ut med energi denna match, för en gångs skull.
2026-05-28, 19:52
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lawless19
Fan vad erik är positiv

Har sam varit där i hans byxficka

Och foppa negativ. Twilight zone

Har inte lyssnat på uppsnacket men tror detta kan bli bra för Tre Kronor. Inte fel att starta som underdogs där schweizarna har enorma förväntningar på sig. Först och främst gäller det att absorbera pressen Schweiz förmodligen skapar de första tio minuterna, och helst straffa dem med någon snabb omställning och svenskt mål.
2026-05-28, 19:57
Medlem
NoTruces avatar
Nu är det fan bara mörsa som gäller. Jag hoppas Hallam fattar det.
2026-05-28, 19:58
Avstängd
Kedoxs avatar
Har inte Schweiz den meste vm-spelaren någonsin? Som spelade typ 20 turneringar i rad. Måste väl ha gått i pension bu dock.
2026-05-28, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Har inte Schweiz den meste vm-spelaren någonsin? Som spelade typ 20 turneringar i rad. Måste väl ha gått i pension bu dock.

Vet inte om du tänker på Ambühl men det är iaf en Schweizisk krigare som lagt ned sin själ i Schweiz under många år och han sa i fjol att det var hans sista VM, som 41 åring eller vad han nu var. Hade känts sisådär om de nu äntligen vinner VM-guld säsongen efter han gav up.
2026-05-28, 20:09
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
Den där Norge-torsken blev förödande och gav Sverige ett omöjligt läge att vinna turneringen. Man måste alltså slå turneringens 3 absolut bästa lag för att vinna. Schweiz, Kanada och sedan Finland i en eventuell final.

Ska man ta guld ska man kunna vinna mot alla lag när som helst.

Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2108
Det gör detsamma egentligen. Men visst vore det en vinstlott att få möta sop-Sverge i stället för Kanada.

Så du möter gärna det laget som slår ut det enda laget ni förlorat mot hittills? Check.

Citat:
Ursprungligen postat av Griever
Hoppas jag har fel men tror detta blir MYCKET svårt med det här laget. 15-20% chans kanske.

Allt handlar om inställningen. Schweiz har publikens stöd första 10-15 och kan man hålla emot där har man vunnit mycket. Skulle vi däremot ligga under tex 2 mål i början av andra och man sedan börjar mata in mål så skapar vi ett momentum som kan skaka ostarna.
2026-05-28, 20:10
Medlem
Kan unna schweiz vinst här och sen hela vm. Dom har varit nära många gånger och att göra det på hemmaplan vore mäktigt! Så kan vi skeppa samhall och ta nya tag efter sommarn. Ser jag fram emot!
2026-05-28, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Griever
Varför kan Foppa m.fl. inte uttala Schweiz? Skiter de i att läsa, har de dyslexi, eller vad är det?

Iaf: dags att komma ut med energi denna match, för en gångs skull.

Tjvejsare
2026-05-28, 20:16
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Jag hoppas inte nu att Sverige jävlas med Finland att de förlorar med flit? så att Finland får möta Kanada, lite heder borde det finnas kvar hos laget.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in